Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Söndagsblandning....

Av barecho - 30 oktober 2011 17:24

... blir det nu tänkte jag, lite smått och gott helt enkelt . Igår skulle Jacobs klass anordna skoldisco och det var halva klassens föräldrar (översta delen på alfabetet) som hade ansvar för detta disco, vi har delat upp det på det viset så "slipper" vi ta hand om nästa disco som är i december. Vi hade kommit överens om att pojkarnas föräldrar skulle poppa popcorn och flickornas skulle göra chokladbollar. Jag hade köpt en förpackning micropopcorn och jag skäms nästan att säga det, men jag har aldrig poppat popcorn på det viset förr.... Nu hör ju till saken förstås att jag inte tycker om popcorn (nån som blev förvånad???). Läste instruktionerna noga och när det stod om att man inte fick lämna micron oövervakad under tiden då det kunde börja brinna i den och rådet man fick då var att dra ur sladden så förstår ni kanske att jag blev en aning skeptisk..... Jag stod beredd med en stor kastrull med vatten som jag tänkte jag kunde slänga i det i ifall det brann - kollade också var sladden var, är ju inte så lätt när den är inbyggd liksom. Kände mig beredd på allt som skulle kunna hända - meeeen, allt gick lugnt till.... puh....


Mycket att ställa i ordning innan Discot kunde börja vid 18.00  


Vi hade delat upp oss i två olika pass så David och jag kunde åka hem en stund för att bada och göra iordning "vildarna" inför utställningen som skulle vara dagen efter. Stannade till på den lokala pizzerian och mumsade upp oss innan vi åkte tillbaks till discot.

Det var full fart där, barnen skötte sig verkligen superbra! Eller vad som skedde när vi föräldrar inte fick vara kvar vet vi ju inte förstås.... Efter städning och hopplockning fick vi till slut åka hemåt vid 23-tiden, såååå trött jag var då. Himla tur att vi drog klockan tillbaka en timme måste jag säga.


Födelsedagsbarn hade vi också igår, F-kullen fyllde 1 år. Den kullen är efter Clådan och Messi, det kommer ju också att bli Clådans enda kull. Fletcher flyttade ner till Västkusten - vi levererade honom när vi var på väg till MyDog i januari, verkligen trevligt att träffa hans blivande ägare som också hade vår gamla Porter (CH Barecho In The Air) förut. Sist jag hörde ifrån dom var allt bra, han var lite vild bara..... Brorsan Figo flyttade först till Gävle till en ung tjej som redan efter någon vecka ångrade sig. Påstod att katten var rädd för Figo så hon kunde inte ha honom kvar. Han hamnade då hos en urmysig familj i Tierp och de har varit och klippt honom här, allt var bra med honom sist och de verkar trivas bra med varandra. Tredje brorsan Brian flyttade upp till Sundsvall, till den mycket kända Winston (CH Barecho Most Wanted) och hans flock. Brian har jag haft nöjet att träffa en hel del på utställningar och han är verkligen urmysig - lika vild som sin far, men jag gillar dem ju så! Tyvärr har han inte varit helt frisk sista tiden så vi håller verkligen tummarna nu att han ska bli helt återställd. Syrran Amy som flyttade till Norge har även hon haft otur med sjukdom, samma sak där - vi tänker på både Brian och Amy mest hela tiden och hoppas att de ska kunna bli friska och komma tillbaks till där de var innan de drabbades. Vår egen Fame har fullt upp med att styra upp våra tre vildingar - hon älskar speciellt leken när hon springer först med nåt i munnen och alla de andra springer efter.... Vi kommer förmodligen att placera ut henne till lämplig familj så småningom då hon inte kommer att användas i avel.

Några fler födelsedagsbarn har vi faktiskt idag, det är T-kullen som fyller 8 år idag! Föräldrar till den kullen är Raptor och Lea. Tim flyttade till Kroatien där han skördat en hel del framgångar i utställningsringen och även blivit far till flera valpkullar. Jag hade nöjet att få träffa honom i Stockhom på ww-08 och det var så kul, han var så lik sin far tyckte jag! Tore flyttade norrut och han har jag inte hört något ifrån på länge, inte många livstecken från Tord heller som flyttade till Dalarna. Tommy bor hos Charlotte på kennel Charmarq, han hade lite framgångar i ringarna som ung och har också fått några kullar efter sig i Danmark. Jag har velat använda honom själv.... men det har tyvärr inte blivit så. Tibald flyttade till Ryssland och han har också gjort bra ifrån sig där - fick nöjet att träffa honom i Polen på WW-06, himla mysig hane måste jag säga! Jonson flyttade till Danmark - men honom har jag inte hört mycket ifrån under åren som gått. Ture flyttade till Gävle och där har jag inte hört något ifrån på länge - men desto roligare med Theo som kommer hit med jämna mellanrum och klipper sig. Enda tiken i kullen, Thea - flyttade långt norrut och hon har numera även sällskap av en "lillasyster". Thea har varit duktig inom flera områden; SEVCH, LP1 och LP2 samt CK på utställning - sånt gillar vi skarpt! Stoooooort grattis till er allihopa !! 


Imorse studsade vi upp glatt klockan 06.00, kändes himla bra med en timme tillgodo liksom! Fick SMS från Carro att hon var sjuk och inte kunde komma till utställningen i Kungsgården idag. Det är SSRK:s Gästrikesektion som anordnar en inoff varje höst och jag tänkte det var ett bra träningstillfälle för Greven, Luca och Gizza. Nu gick ju Greven och Luca i samma klass så jag hade kollat med Carro innan jag anmälde om hon kunde hjälpa mig. Som tur var löste det sig bra ändå. David följde med mig dit och Anna hjälpte till med att visa Greven samt Luca också lite. Stort tack Anna, du hade det verkligen inte lätt med Greven - lite mer träning behövs nog för honom, eller vad tror du??!!


Domare för dagen var Mats Jonsson. Första ras i grupp 8 var cocker och där var två av våra "cockerbarn" med. Först var det Danny (Barecho Fool To Remain Sane).

 

Jättefint visad av Anna som man såg hade tränat med sin hund före, något som jag förstås inte gjort som vanligt....

Han rörde sig kanonfint och var precis så glad och orädd som jag vill att en cocker ska vara. 

Här vinner Danny bland hanvalparna, han fick då också ett HP.
 

   

Så var det dags för Bella (Barecho Feeling Blue). Så fint visad av matte Ann som för den delen är mamma till urgoa tjejen Bea - hon kommer det att bli något stort av, tro mig!

Också Bella visade upp hur en "merry cocker" ska bete sig, så stolt jag var över dom båda två! Inte så bra kvalitet på kortet kanske - men visst ser ni svansens viftningar?

Här är det BIR och BIM-valp på cocker, Danny blev BIM-valp och cockern som vann blev sedemera även BIG-valp.
   

Så var det dags för ESS och då började det för oss med Luca (Barecho Gold Fever) och Greven (Barecho Gold In Motion). Jag valde att visa Luca då detta var hans första utställning och tyvärr måste jag väl säga att han borde ha socialtränats mer, men det är inte så himla lätt med tre kullsyskon måste jag säga....


 

Han var lite förskräckt till en början, men efter några varv så förstod han mer och mer vad som förväntades av honom. Här är det jag och Luca först och så Anna och Greven efter oss...

Här är Luca på den enskilda bedömningen....

... och så Greven....


Luca vann klassen till slut och Greven hamnade sist, båda fick HP. 

Så var det dags för Gizza (Barecho Glint Of Gold).....

Hon skötte sig jättebra - men jag tycker generellt att tikarna gör det mycket oftare än hanarna som unga.

Hon rörde sig jättebra och så glad hela tiden, härligt!

Tycker det är lite extra roligt när svansen går från sida till sida under tiden de rör sig.

Kände mig verkligen stolt över henne måste jag säga - och som Anna sa efteråt, lite lik Clådan är hon nog som valp.... Gizza vann klassen med HP, verkligen roligt - fem stycken var det i hennes klass.

I BIR/BIM-valp visade Anna Luca och det gick ganska så bra tycker jag, tänkte det var lite lättare om jag sprang före. Som ni ser så var det Gizza som gick segrande ur striden.

Fr.v.: BIR-valp Barecho Glint Of Gold & BIM-valp Barecho Gold Fever.


När vi var ut och rastade dom passade vi på att ta lite nya foton på Luca - tycker verkligen han har blivit fin nu på sista tiden!

Känner mig inte helt säker på vilken sida som han ser bäst ut ifrån, men tror jag tycker den på kortet ovanför.


Gruppfinalen dömdes av samma domare och Gizza skötte sig verkligen kanonbra då - flöt fram i ringen varv på varv. Vann gjorde cockern och Gizza blev BIG-2. Så skönt att vara på hemmaplan och bara ha 20 minuter hem måste jag säga....


Lite andra nyheter kommer här: Seamus (CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom) fick ännu ett CC i fredags, domare var norske Per Iversen. Har nästan tappat räkningen på alla hans vinster i år - helt otroligt hur bra det har gått. Stort grattis till hans ägare Jacky & Dave Mitchell! Halvbrorsan Diezel (Barecho Deal Or No Deal) har blivit godkänd i anlagsklass på Viltspårprov idag, grattis till duktiga ägaren/föraren Maria!


Fler goda nyheter har vi också på valpfronten! Marta (Barecho Zimply Made For Me) är parad igen med Loke (CH Barecho Zimply Zuper). Hon gick ju tom sist och nu håller vi alla tummar och tår för att det ska lyckas denna gång!!
 

     
 
 


 



 
 
Ingen bild

Ann Lundin

30 oktober 2011 19:27

Jag skickar en liten hälsning från Fletcher som varit på trimning hos mig vid 2 tillfällen. Litet vild som matte sa men de tränar i Varberg och det blir bättre och bättre! Han ser riktigt tjusig ut nu.

barecho

30 oktober 2011 19:56

Tusen tack Ann för att du ställer upp och hjälper Fletcher med klippningen!!

 
Ingen bild

Carro

30 oktober 2011 20:06

Men dom ser ju bara för söta ut, förstår inte Greven såg ju jätte fin ut ju!! Hade lite svårt bara vissa stunder med att ha 4 tassar i backen :) Hade som sagt hellre vart där än här hemma kan jag lova dig..

barecho

30 oktober 2011 21:03

he...he... ja, vet inte om ens hade två tassar i marken samtidigt - men han är helt klart en personlighet, inte som andra direkt:-)

 
Ingen bild

Karin å

30 oktober 2011 23:05

Jättekul att se så fina o glaaaada hundar. Jag log hela tiden och blev varm i kroppen av att se dom. Uppiggande ! Tack

barecho

31 oktober 2011 06:16

Kul att höra:-) visst är det härligt att se på glada valpar!

 
Andrea

Andrea

31 oktober 2011 10:43

Gud vad kul, med valpar !!! så fina dom ser ut jag har redan en förkärlekt till GIZZA ! vilka Charmtroll stor kram vi får träna lite med greven doc.. hehe :) hare gott

http://www.bigbrazzel.se

barecho

31 oktober 2011 19:30

Jadu, mycket träning krävs nog där känns det som:-) Ha det så bra! Kram

 
Ingen bild

Ann Brandt

31 oktober 2011 21:58

Var trevligt att träffa dig på utställningen, och grattis till de fina resultaten :)

barecho

31 oktober 2011 22:17

Tack detsamma:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards