Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 november 2011

Av barecho - 2 november 2011 13:29

... sedan vår första springerkull föddes! Caesar skulle alltså ha fyllt 22 år idag om han hade levt.... Så mycket jag har varit med om under dessa år - ja, herregud.... Ni kanske har läst min tillbakablick från de första tjugo åren? Finns på min hemsida för er som missat det och är intresserade http://www.barecho.com/historia20year.html . 


En till kull har lyckats få denna mycket speciella dag som sin födelsedag, stooort grattis säger vi till M-kullen idag då de fyller fem år. Deras föräldrar är Fritz och Elin. Först ut är Winston, en mycket speciell herre som påminner så mycket om sin far i sitt beteende med allt vad det innebär! Jag har nöjet att få träffa honom regelbundet och alltid lika älskvärt när vi träffas .  Markus flyttade till Sydafrika där han hade stora framgångar i utställningsringen - tyvärr har han inte ställts ut så mycket den senaste tiden. Miller flyttade till Västkusten och han får jag lite rapporter ifrån då och då - allt är bra med honom och nu nyligen fick jag protokoll från hans MH-beskrivning, trevligt! Brorsan Mirron flyttade till Ockelbo - han har jag inte hört något ifrån på ett tag, han var och klippte sig en gång som ung så det var sist jag såg honom. Sinus flyttade till Danmark - var också ett tag sedan jag hörde ifrån honom, men hoppas allt är bra. My stannade kvar här tills hon var drygt ett år... då flyttade hon till Sydafrika, något som jag ångrar då hon var mycket speciell för mig.... Mocca bor på kennel Quality Design, nu var det ett tag sedan jag träffade henne - men när hon var yngre sågs vi ganska så ofta på utställningar. Hon är också så speciell - vet att matte sa hon kunde höra min röst på lång väg - lilla hjärtat.... Tredje systern Fendi hamnade i Blekinge till slut. Hon såldes, på avbetalning till en tjej i småland. Efter bara några veckor fick jag ett mail från en som ville upplysa mig om att hon låg ute till salu på blocket.... Att säga att jag blev upprörd är väl "understatement of the year".... Fick Elisabeth som hade hund från oss sedan tidigare att hämta henne så fort som möjligt hos denna idiot. Och sedan blev hon kvar hos Elisabeth där hon har det hur bra som helst. Det gick ganska så bra för henne på flera utställningar när hon var yngre, får hoppas hon kommer ut igen kanske till nästa år.


Tänkte jag skulle ta med kameran idag när jag gick med ett gäng hundar. Meeeen, det lär nog dröja innan jag gör det igen. Fattar inte hur ni andra kan få så bra kort? Jag upptäckte efter ett tag att jag tappat linsskyddet - de hoppar ju på mig hela tiden och naturligtvis också då på kameran. Fick leta bra länge innan jag hittade på det....


Sedan blir inte korten bra heller, herregud hur gör ni andra?? Mina far omkring överallt (nåja, inte Clådan kanske....) så att få något bra är i princip omöjligt. Lite lättare är det när vi går båda två - så får väl kanske ge det en chans till när David är med.

 

Inte världens lättaste att gå med fem hundar i koppel - men jag ska inte klaga, Veronica gick ju med åtta hon utan några problem....

 

Pärlan och Messi... Messi kör allltid med kaninhopp - brukar bli rätt så lustiga spår efter honom i snön...

Messi, Kylie och Miranda. Miranda startade bakom de andra - men henne rår de inte på i skogen, fasen så snabb hon är!

Nja, jag tror jag står här och äter lite gräs istället säger Pärlan...

Nån som hittat nåt?? Konstigt det där - de far omkring utan att bry sig så mycket om varandra. Men så snart nån hittat något extra då kommer de rusandes....

     

Nja, var inget ätbart - då drar vi igen då...

Miranda förstås, vem annars?

Fina Messi...

Miranda igen

     

Clådan, var du med också??

 

Kylie har fått syn på något längre in i skogen....

Sååå var dom där allihopa igen då...

Messi har fått upp ett spår

Och Miranda letar och letar, efter vad vet hon nog inte själv ens...

Ser ni hunden?? Kan säga att jag har gott om liknande kort i kameran...

      

Gammelbatting...

 

Många rumpkort finns det också...

Jag tycker det är lite jobbigt med det här höga gräset - vill gärna kunna se dom hela tiden för att kunna koppla av. Känner att jag är livrädd hela tiden att det ska dyka upp en varg...

   

På väg hem igen....


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards