Kennel Barecho

Alla inlägg den 6 november 2011

Av barecho - 6 november 2011 20:39

.... att kunna meddela Molly är dräktig!! Vi var hem till henne idag och lämnade lite mat och för att kolla om hon är dräktig eller inte. Hon gick fem veckor i fredags och helt klart visar hon fler tecken på att det finns liv där inne i magen - ska bli så mysigt! Tror jag nästan aldrig har längtat så efter valpar som jag gör nu - vi har ju inte haft en kull sedan i våras och det kan väl vissa kanske inte tycka är så länge. Men, jag älskar verkligen att ha valpar och nu när jag är hemma så  mycket också har det känts tomt utan några småtassar här hemma...

Visst syns det fastän hon inte gått så långt?

   

Molly blev så glad när vi kom, känns alltid i hjärtat när jag träffar mina "hundbarn" som har flyttat. Speciellt när man ser att dom känner igen mig . Sedan blev nog Molly extra glad åt att hon fick smaka lite av det goda fikabrödet av både David och mig....


På vägen hem fick vi bilen tvättad - var verkligen välbehövligt måste jag säga. Dock måste jag säga att jag inte alls gillar att sitta i bilen när programmet körs. Usch, blir så åksjuk för det känns som bilen åker fram och tillbaks därinne när den i själva verket förstås står alldeles stilla...


Utställning i Växjö har det varit idag - och fina pojkarna Diezel (Barecho Deal Or No Deal) samt Vegas (CH Barecho Yackpot Every Time) gjorde bra ifrån sig, ja - även älsklings-Hope (CH Barecho High Hopes) var ju där. Inga fantastiska placeringar kanske - men Diezel gjorde oss glada över att få ett Res-Cert! Vi var då så nöjda att vara hemma vi måste jag säga... Hörde från Carina från en stund sedan, då var de på väg hem från Dansk Vinnare i Herning - inte det minsta avundsjuk måste jag säga på deras långa resa hem under natten.... Men resultaten deras var inget att klaga på, 3 titlar - 1 BIR - 2 BIM samt BIG-3 för "vår" gamla Ryan!! Stort grattis till er båda två!


Annars har jag mest donat med vår egen hemsida under dagen - några till sidor är färdiga, men helt färdig blir den nog inte förrän om ett bra tag tror jag... Har hört att någon haft problem och inte kommit in på sidan, är det fler som upplevt det? Vet att det var så i början för en del för att de typ hade någon annan sida än första sidan som länk - och alla sidor heter ju annat idag än vad de gjorde förut så då fungerar det inte. Men, hör av er om ni har problem att se sidan. Allt fungerar inte i menyerna ännu eftersom jag inte gjort alla sidor ännu så det är inget konstigt. Men om ni inte kan komma till första sidan vill jag gärna veta det!


Skulle titta på "Så mycket bättre" igår på TV. Alla tycker ju att det är så fantastiskt och jag måste ju säga att jag tyckte det var ganska trevligt förra säsongen. Men nja, jag blev besviken..... Nu har jag ju aldrig varit så förtjust i Eva Dahlgren och hennes musik, tycker faktiskt inte att en enda av hennes låtar är kanonbra. Dock gjorde ju Laleh det oerhört bra - och faktum är att låten blev så mycket bättre då! Tycker annars inte att de verkar ha så himla kul ihop - var ju ganska så tyst och trist när de åt tycker jag. Wiehe verkar ju vara en härlig typ - sååå himla positiv till allt och alla! Såna gillar jag  .  Jag är så oerhört trött på alla sura, bittra, gnälliga människor som finns i samhället. Såna som bara sprider negativ energi kring sig.... usch, nä - fram för såna som lyfter sina medmänniskor istället för sänker dom.


När vi kom hem gjorde vi köttfärssoppa, så himla god! Alla tre tyckte det var jättegott och åt flera tallrikar - att vi inte har gjort detta tidigare??? Henke är ju i södra Sverige på lite semester så han missade detta - men jag känner mig helt säker på att vi kommer att göra denna soppa igen så han får nog chansen då!


   

Härliga bilder har jag fått på Yatzy (Barecho You Name It) - typisk springerbild eller hur .

He...he... lite halvgalen ska man vara när man är en springer från oss....

.... men han kan också vara världens sötaste som man bara vill pussa på go-nosen!!


Nä, nu tror jag att jag ska ta mig ner till TV:en och kolla på vem kan slå Filip och Fredrik. Vet att en del har tröttnat rejält på dom - men jag gillar dom måste jag säga. Man ser hur sjukt roligt de har ihop och hur mycket de gillar varann - sånt blir då jag på bra humör av att se !    

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards