Kennel Barecho

Alla inlägg den 24 november 2011

Av barecho - 24 november 2011 12:54

Nja, kanske man inte kan kalla mig det riktigt..... men jag är på god väg! Sån skillnad det är att handla här mot för hemma i Sverige. Antingen har jag alldeles för tunn plånbok för att handla hemma eller så är det helt sjukt dyrt i Sverige.


Igår efter jag hade bloggat gick vi ner till hotellets restaurang för att mumsa lite innan vi skulle gå och lägga oss. De hade en buffé, och herregud så mycket de hade! Det skulle ha fått vilket julbord som helst att bli grönt av avund... Fanns flera maträtter som tilltalade mig, allra mest vårrullar och ris.

 

Smakade också Sushi för första gången. Men nja, inte var det nån hit direkt. Kan inte säga att det var äckligt heller, smakade inte så mycket alls egentligen. Ordentligt mätt blev jag meeeeen......

 

.... vem kan låta bli all go dessert? Mmmmmm..... jordgubbsbakelsen smakade som godaste jordgubbstårtan! Rejält påfylld i magen gick vi upp till rummet. Tänkte jag skulle ta ett bad - var ju så länge sedan eftersom vi inte äger ett sådant. Gud så skönt det var, kände mig sååå himla avslappnad när jag äntligen fick lägga mig och sova...


Imorse sov jag ända till 7.45 och det var välbehövligt måste jag säga. Nån frukost blev det inte, var inge sugen så ingen idé att betala över 200:- för att äta den här på hotellet.


Först gick vi in på ett jättestort varuhus som hette Carrefour. Fanns allt där inne - var som ett gigantiskt Ica Maxi ungefär.

Så mycket gott bröd.....

Fast lite äckligt såg allt det här ut... ser ni tuppkammen och allt, hua.....

Flera akvarier hade de där man fick välja vilken fisk man ville ha till maten. De hade det så oerhört trångt - ser ni fisken uppe till höger som låg halvdöd bland de andra? En fisk hoppade ur medan vi stod där - men ingen såg det av personalen, eller så brydde dom sig inte. Jaja, de är bara fiskar jag vet - men ingen anledning att plåga dom för det...

Sedan var det dags för lunch. Strålande fint väder idag så var nog årets sista uteserveringsbesök för min del. Vad tror ni jag åt? Tänkte jag skulle variera mig lite så tog Spaghetti Carbonara denna dag istället, mmmmm..... gott!

När vi satt där på restaurangen gick det flera stycken förbi med diverse växter, de jobbade och slet och alla hade de helblåa overaller. De var alla numrerade som fångar ungefär - tja, kan det vara något för Sandvikens kommun att anamma för sina anställda? Så de kan hålla reda på dom menar jag...

'

Här är då vårt Shoppingcenter - Pearl city heter det och man kan väl säga att vi inte såg många kineser som handlade där. Flera av butiksinnehavarna kunde svenska så de har nog haft besök av flera från vårt land. Engelska pratar dom allihopa förstås, mer eller mindre bra. När jag var in på en affär idag så skulle hon som stod där visa mig lite olika grejer. -Do you want suck? sa hon. Jag log väl bara lite fånigt som man gör när man inte fattar vad dom menar. Hon gav sig dock inte - utan tjatade om och om igen, - do  you want suck? Nån sugning hade jag väl liksom inte tänkt mig.... så frågade till slut vad suck var för något? Jo, då visade hon mig och det visade sig vara silk hon menade.... Inte så lätt alla gånger med kommunikationen!


Några som däremot verkar helt odugliga på engelska är taxichaffisarna i det här landet. Efter att ha handlat så vi hade fyra sopsäckar med grejer så kände vi nog båda att det inte var läga att gå tillbaks till hotellet. Tar nog en 20-30 minuter att gå, nog så jobbigt utan att släpa på en massa grejer. Så vi bestämde oss för att ta en taxi. Mamma var lite skeptisk först, men herregud tyckte jag - hur svårt kan det vara för dom att fatta var vi ska? Är ju bara ett par kvarter bort. Fick tag på en taxi och likt ett äkta miffo började han skaka på huvudet och hålla för öronen när vi sa var vi skulle. Mamma, som har lite mer tålamod än mig, sa att hon skulle ringa en som kunde översätta. Jag var på god väg att ta till det internationella språket, fuckfingret, jag och be honom fara och flyga. När han så fick det översatt på kinesiska hittade han dit utan några problem, hela 17:- gick resan på.....


Här kommer några foton på en del fynd vi gjort idag:

Två T-shirts till Jacob och en huvtröja till Henke...

... skor till Henke, Jacob och Thomas...

... tröja och handskar till Jacob....

... en vår/sommarjacka till mig och en vinterjacka till David...

... och en lite tunnare vinterjacka till Jacob. 40 par kalsonger och 40 par strumpor har vi också köpt, ni skulle inte tro mig om jag sa styckepriset på dom. Men, som sagt - har man mästarprutaren med sig så fungerar det för det mesta!       


Här är vår jobbhörna - varsin dator med förstås. Imorgon väntar besök hos tre olika leverantörer - ska bli oerhört spännande!  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards