Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 december 2011

Av barecho - 2 december 2011 15:18

Fick ju tyvärr lämna valpningen igår då vi var tvungna att åka mot Stockholm och färjan som skulle gå 16.45 Mamma kom och avlöste mig vid valplådan på förmiddagen så jag kunde duscha och packa det sista. Innan jag åkte så föddes det en hanhund och två tikar, så det var fem valpar födda då.


 

Harald blev första hanhunden att födas i denna kull, brun/vit är han och här får han en puss av syrran Henrietta.


Sedan föddes en till brun/vit tik - Hazel.

Hon blir nog ganska så mycket brun som vuxen.

   

Så kom då den första svart/vita, en tjej som heter Honey.

En som var MYCKET upprörd över vad som hände inne i detta rum var förstås vår egen gårdspolis Tyra! För varje valp som föddes som skrek lite då - så blev hon mycket irriterad och morrade & skällde.

När vi tog in henne så hon fick kika på dem darrade hon hela tiden och såg mycket skeptisk ut....


Dessa fem var födda när vi åkte - duktiga att äta, men så är också mamma en mästare på att få igång matlusten hos alla valpar.

Molly hon tvättar och tvättar - så noga med de små. Alltid så rörande tycker jag att titta på dem när de fått sina första valpar. Så snabbt de fattar precis vad som ska göras...


På vägen ner mot Stockholm ringde mamma och berättade att en till hanhund fötts, denna gång en svart/vit. Han hade ganska så mycket svart i teckningen, vet inte vad han ska heta än - får väl se när jag ser honom vad han ser ut att heta!


Vi kom fram till färjan i god tid, så försökte rasta hundarna lite före men inte så lätt på asfalt i snålblåst.... De fick i alla fall sin kvällsmat och så chansen att göra ifrån sig, inte så mycket mer att göra...


Innan vi fick köra på så stannade en tulltjänsteman varje bil. Han frågade var vi skulle och vad vi skulle göra där. Märkligt.... har aldrig varit med om något liknande fastän vi åkt till Finland så många gånger.


Installerade oss på båten, rastade hundarna lite på däck och sedan var det dags att äta julbord på båten. Vi hade nöjet att få äta med Jill och Elisabeth - alltid lika trevligt! Tänk så roligt man har med vissa människor - tiden går hur snabbt som helst och man skulle kunna sitta där och prata om allt möjligt hur länge som helst. När de började städa runtom oss och se allmänt besvärade ut för att nästa sittning skulle in så var vi väl tvungna att bryta upp. Då var jag iofs jättetrött förstås..... Klockan började ju närma sig 20.00 och det är ju då den berömda väggen kommer mot mig. En till rastning av hundar på däck och sedan var det natti-natti för mig och hundarna. David bestämde sig för att gå upp och ta en öl samt spela lite på roulette och faktum är att han kom tillbaks med mer pengar än han gick med, himla bra! Under tiden han var borta hade jag alla fem hundar på mig i den smala sängen i hytten. Så jag sa att han kanske skulle sova på sin nedre säng istället för övre så några hundar kunde ligga hos honom. Så blev det, men tror ni någon låg där? Jodå, den lilla svarta hunden låg där - och så fort någon av de andra försökte ta sig upp där talade hon strängt om att denna säng är mitt territorium så bara stick härifrån fort som fan!! Man heter inte Tyra Tyrann för inte....


Båten hade inte gungat något alls nästan trots att det blåste ute, men - MEN, vid 02.30 vaknade både David och jag av att det gungade såååå himla mycket. Slog i båten, skrapade och lät allmänt obehagligt. Jag kollade ut ur hyttfönstret och kan säga att sååå stora vita gäss har jag aldrig sett gå på havet. Jag är absolut inte den som brukar vara rädd - men detta gillade jag inte. Kände hur jag började må illa och tankarna snurrade ju i huvudet, vad gör jag om larmet går? Kan ju bara inte lämna mina hundar - som för den delen sov och snarkade och inte verkade märka alls hur stormigt det var ute. Ett par timmar var det på det viset - sedan lugnade det ner sig igen. Usch, nä - nåt sånt vill jag inte ha på hemvägen!


Carina & Micke skulle bo på samma hotell, men de hade åkt Åbo-färjan. Vi hittade båda till hotellet tack våra vännen i rutan och med 10 sekunders mellanrum kom vi fram, bra tajmat! Vem som vann? Vi såklart....


Vi checkade in och åkte sedan Metron till ett köpcentrum där Carina shoppade lite plus att vi åt lunch. Riktigt gott faktiskt - kinamat som jag vill ha det !


Sedan var det bara att börja bada och föna hundar....

Här ligger några efter badningen, i väntan på sista föningen. Nog ser de ut att ha det ganska så bra?

Tyra gick runt som en osalig ande - orolig att hon skulle hamna i duschen, denna gång klarade hon sig.....


   

  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards