Kennel Barecho

Alla inlägg den 13 december 2011

Av barecho - 13 december 2011 19:31

Så blev det självaste Lucia-dagen även detta år. Inte för att vi brukar fira det så speciellt - var mest när barnen var små och det skulle firas på dagis (jaja, jag vet att det heter förskola - men på den tiden var det helt okej att kalla det dagis!). Men så i år går ju Jacob i sexan och det är alltid sexorna som står för skolans luciatåg. Hans farmor hjälpte till att köpa det han behövde för att vara stjärngosse, något som var första gången för honom. Han ville alltid vara tomte när han var mindre....


Han fick köpa största storleken eftersom han nu råkar växt något oerhört på längden - man undrar ju om David och jag verkligen kan vara hans föräldrar?? Meeen, han är så lik mig så inget tvivel där inte....


David och jag halkade oss iväg i morse mot Kyrkan där firandet hålls numera. Jag tycker det är så oerhört mycket finare att ha det i kyrkan än i en helt vanlig lokal - det är ju en helt annan stämning där.

Här är dom på väg in i kyrkan - ni ser väl den söta stjärngossen därbak?

Ja, här skulle jag då försöka ta när han gick förbi mig.. fin stjärna åtminstone...  

    

Dom ställde upp sig så fint så - hade nog tränat en del på det kan jag tro.

 

Var inte lätt att få till något bra kort - med eller utan blixt så blev det inte bra ändå. 

Här ser man i alla fall Jacob lite tydligare - de sjöng så fint, lite försiktigt i början men sedan tog de i allihopa tror jag.

 

Ni kan höra själv hur fint det låter!

Två av tjejerna i klassen sjöng - och det lät verkligen bra, måste säga att jag blev imponerad att de vågade!

Så var det dags för luciatåget att gå ut igen...


De skötte sig kanonbra hela klassen - jag är alltid så himla stolt över dessa ungar och sån tur Jacob haft som hamnat i en sån fantastisk klass!


Dagen för övrigt har tillbringats nere i trimrummet - flera stycken som behövde bli lite julsnygga så nu blir det skönt att få krypa ner i Tv-soffan en stund....


 
 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards