Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Efterlängtat....

Av barecho - 16 december 2011 09:03

... ja, det var det verkligen - att få jobba igen! Igår hade jag nöjet att få jobba som vikarie på Bergatrollens föräldrakooperativ som ligger inte så långt ifrån där jag bor. Som jag berättat tidigare får jag ju inte jobba åt kommunen som vikarie längre, ingen med normalt tänkande förstår varför... men, men - det är kommunen i ett nötskal det. För föräldrakooperativ är det förstås annat, något som jag är mycket glad åt.


Jag och Pelle samt flera andra familjer var med och startade detta kooperativ när Thomas & Henric var små. Minns att jag sen tyckte det var så skönt att flytta dom till den kommunala då det var en hel del tjafs mellan föräldrar och på den nivån "mitt barn är intresserat av det här, därför tycker jag vi ska göra det och det....". Var liksom svårt att dra gränsen vad personalen hade för befogenheter och vad vi föräldrar hade. Minns än när vi alla föräldrar skulle vara med och anställa personal - usch, kan inte ha känts bra för de sökande när de stod uppradade inför oss alla...


Men, det var som sagt då det - för typ 20 år sedan. Är väl som med allting, att det har lite barnsjukdomar i början. Nu verkar det vara en mycket väl fungerande förskola där både barn, föräldrar och personal trivs. Härligt! Precis så det ska vara eller hur? Om vi hade ett förskolebarn idag skulle jag inte tveka att placera det där istället för på den kommunala förskolan. Så mycket lugnare och friare kändes det som, mer fokus på barnen och sedan mat lagad på plats samt nybakat bröd. Hoppas jag får komma tillbaks dit vid något mer tillfälle!


Var förstås hur trött som helst igår.... hur roligt det än är, så blir man ju ovan när man inte jobbar varje dag. Kunde nog ha lagt mig redan vid 18.30, men kändes lite väl tidigt till och med för att vara mig! En liten powernap med hundarna på soffan - sedan kändes det bättre.


Finaste, finaste Marta (Barecho Zimply Made For Me) - inte många som har sånt huvud och uttryck som du . Tyvärr gick hon ju tom även denna gång, så inga julvalpar för oss... . Ska försöka para om henne på nästa löp eventuellt och då med någon annan hanhund. Det kan ju vara så att de helt enkelt inte är kompatibla hon och Loke?!
Vi gläds i alla fall åt att Dapnhe (CH Barecho Flying Vision) har börjat löpa!!! Typ fyra månader senare än vi trott - men vad gör det? Huvudsaken hon börjat nu... Vi ska hämta hem henne på söndag och så se om hon och Messi fattar tycke för varandra. Gör dom inte det, så testar vi med Baros. Kanske låter oseriöst - men det är ingen hemlighet att Daphne varit svårparad och jag kan tänka mig båda våra hanar, så varför inte låta henne välja vilken hon helst vill ha? Har också hört att det finns vissa som har funderingar över hur denna parning ska gå till.... nåja, man har ju lärt sig att vissa människor verkar ha hur mycket tid som helst att fundera över vad andra gör och inte gör.... Vi är i alla fall superglada åt att Sari låter oss prova para henne igen, tusen tack för det Sari!! - jag tycker Daphne är en supertik och att det verkligen är en förlust om hon inte får valpar. Trots hennes bestämda åsikter vad det gäller parning eller inte....

Härligt att se lite snö på Marta också - här finns inte en gnutta kvar. Jag vet, jag vet - att jag sagt jag inte gillar snö. Men typ 1-2 cm vill jag ha så det är vitt på backen. Ser ju inte Tyra nu när jag är ute med dem i mörkret.....


Ikväll blir det en lugn kväll för mig - David och hans arbetskompisar ska ha nån typ av avskedsfest eller vad man ska säga det på hans jobb. Det är ännu oklart hur det blir med Almab - men vi hoppas väl få besked nu inom de närmaste dagarna. Jag ska bjuda valparna på köttfärs och äggula för första gången idag tänkte jag - alltid lika intressant! Nya kort ska tas på dem också har jag tänkt.


Ingen direkt fräckis idag, men lite roliga bilder istället:

Fåglar är inte att lita på, det vet man ju....





M
an får väl hålla koll på skorsten på julafton......



     

Kan just tro det.....



     

 
 
Desireé Pettersson

Desireé Pettersson

16 december 2011 11:53

Tycker inte det är nåt fel att låta Dapne själv välja hane. Hade liknande problem med en av mina hästar som skulle betäckas. Hade två hingstar en fux och en svart. Hon skulle ha den som var fux, hade jag tänkt, men inte hon. Hon var jätte brunstig och var jätte arg på den tilltänkta hingsten. När den svart kom in i stallet var hon from som ett lamm. Så hon gjorde sitt val ! Ringde dessutom å frågade en annan uppfödare om råd och fick kommentaren," Tar du vem seom helst eller?" Så klart att djuren måste få välja lite själva ibland.

http://www.sibborps.n.nu

barecho

16 december 2011 12:15

Jaa, ska bli spännande att se vilken hon väljer;-)

 
Ingen bild

Erika

16 december 2011 19:23

Vill hon inte ha någon av dem kan Amigo tänka sig,han är lite gubbsjuk så här på ålderns höst ; )
Han kan nog övertala det lilla flickebarnet *he he*

Jag sitter också själv ikväll,Björne är på julbord med jobbet.Så jag köpte mig en "liten" påse smågodis och hundarna fick varsitt ben och sen ska jag avnjuta galan på TV4 tänkte jag.
*vinkar bortåt dig*
Ha det /Erika

barecho

17 december 2011 01:01

Skulle nog bli fin-fint med Amigo:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards