Kennel Barecho

Alla inlägg den 18 december 2011

Av barecho - 18 december 2011 18:38

Ja, det är ju fjärde advent idag sägs det... någon adventsljusstake har vi inte längre där vi tänder ett nytt ljus för varje advent. Var liksom lite roligare när barnen var små. Meeeen, det går så bra ändå så! Dagen till ära har jag bakat rosenbröd.

Kanske inte så värst juligt, men det är beställt till julbordet här hemma så var ju bara att  baka då... Dessa tycker jag själv är så himla goda, kan äta dom som godis jag .


Sen har jag också bytt gardiner samt tvättat köksfönstren... men så  himla tråkigt. Blir alltid på dåligt humör när jag ska hålla på med gardiner - finns nog inte mycket som jag tycker är tråkigare. Gjorde detta under tiden David var iväg idag på en julklappshandlingsvända själv, tror ni han märkte något när han kom hem? Näe, förstås inte.... nu kanske ni förstår varför vi byter så sällan här!!


Igår var vi båda två till Valbo och handlade julklappar, vi åkte 10.30 och kom inte hem förrän 17.30 Men så slut jag var.... Fast vi blev nästan klara, det mesta är inhandlat nu - behövs nog bara en sväng till under nästa vecka.


Henrics tjej Nathalie har varit här under helgen och igår var också Jacobs kompisar Emil och Elias här så då var det fullt hus! Men, det trivs jag verkligen med... fattar inte hur det ska gå den dagen vi bor här bara David och jag?? Nä, det får vi hoppas dröjer lääääääääääääääääänge innan det blir så. Vi hade jättetrevligt åt och diskuterade allt möjligt. Jaaa, vi kunde förstås inte låta bli att berätta lite pinsamma historier om Henric.... Men vadå?? Man måste väl få retas lite i alla fall.... Nathalie såg inte alltför förskräckt ut så det var väl tur det.


Igår fick också valparna köttfärs och äggula för första gången. De var faktiskt väldigt duktiga allihopa. Ibland kan det ju vara någon som bara totalvägrar - men här åt alla, med lite olika iver iofs - men de fick i sig en bra mängd så jag kände mig nöjd.

Stackars David (som inte alls var bakis igår utan har drabbats av den värsta förkylningen sedan mannaminne..hmmm......) suckade när han var tvungen att sitta med och ta kort på de små - men så är det att vara hunduppfödare, då kan man inte gnälla för att man är lite täppt i näsan!

 

Här börjar de springa runt när jag ropar på dem - säkert känner de också lukten av köttfärsen.


 

Först ut var Hero - han luktade en bra stund innan han vågade sig på att smaka lite på det...

Honey åt på bra, nästan hela köttbullen slank ner.

Jaaa, här passar jag på att kolla lite hur de ser ut också. Harald ser faktiskt riktigt fin ut, ni kanske ser min nöjda min?

Henrietta sträckte också fint på sig när hon åt.

Meeeen, här har vi den allra värsta! Kan det vara snuperdivagenen tro?? Helt galen var hon i köttfärsen, kastade sig efter den och tog inte många sekunder innan den var slut! Samma visa idag igen när de åt....

Ja, där ser ni ju vad Hetty tyckte om min köttfärsblandning.... Men, till slut så åt även hon.

Mamma, mamma - vi har fått något jättekonstigt!!!

Sånt gnäll det var på dem efteråt... De letade och letade i hopp om att hitta mer.


Här har vi också en som letar. Frasse är sååå nyfiken på dessa konstiga grejer med så roliga snören. Får väl hoppas han inte drar i väg med något av paketen och öppnar dom.

Här har han gått över till flugjakt istället....


En hel del snö har vi fått idag - jättebra för nu är det lite ljusare och hundarna håller sig rena. Men inget mer nu och så några minusgrader så vi slipper slask! Ska det vara så svårt att förstå för Kung Bore?? Jacob och Emil var ute och lekte i snön - härligt med lite omväxling från dataspelet tyckte ju jag förstås.


Födelsedagsbarn har vi att gratulera idag också - det är Divas första kull som hon hade ihop med Inu-Goya Salutation. Tilda flyttade ju till kennel Hi-Designs och henne fick jag rapport från för inte så länge sedan -stort grattis till henne idag på 10-årsdagen! Är osäker på ifall något av kullsyskonen lever, Casper och Assar var det jättelänge sedan jag hörde något ifrån. Och älskade Lea dog ju i början av september hon.... 


Nä, nu ska jag alldeles strax fixa lite toning i håret - David och Jacob är på fotbollsträning. Får se om han märker nån skillnad på mig då när han kommer hem? Förmodligen inte .     
 
       

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards