Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Vinter, vare sig jag vill eller inte

Av barecho - 21 december 2011 12:12

Ja, nu har vintern kommit till byn. Vi har fått mer än väl med snö tycker jag - men är ändå glad att det kommer att vara vitt på julafton. Det hör ju liksom till även för en vinterhatare som mig.... Hundarna uppskattar det i alla fall - åtminstone de flesta. Passade på att fota lite igår på dem ute på gården - mycket lättare än när jag går med dom. Alla foton finns i ett bildspel på min FB för den som orkar se dom - var ju närmare 200 stycken så tar ju en stund.

Här kommer i alla fall några stycken med lite förklarande texter.....:

Den här leksaken är mycket populär - det är en ständig kamp om vem som har den. Allra mest mellan mamma Kylie och Miranda. Vår jordekorre Tyra vill gärna vara med hon också...

Miranda blev snöpurrad rejält av Pärlan - som den storasyster hon är så är hon lite smått avis när Miranda får för mycket uppmärksamhet av Kylie...

Dragkamp!


Gizza tar upp jakten på Miranda.

        

Här är det ännu fler som jagar Miranda - nåt hon bara älskar. Tja, Clådan står ju still förstås...

Fr.v.: Pärlan, Miranda, Messi, Fame och lilla Ty.

Gizza puttar Ty....


Vem annars än Baros kan se ut sådär på kort?

Här står Kylie och vaktar leksaken mot Miranda....

.... Meeeen, då kommer Greven fram och tar den istället! Ja, dessa barnbarn - de är inte lätta att tas med alla gånger.

Men det var ju ingen större match för Miranda att ta av Greven den....

Luca blir angripen av både Gizza och Enya - Clådan ser allmänt trött ut hon bara på dessa bråkstakar...

Rejält utskälld blir han också!

Djupa diskussioner mellan Kylie och Greven bakom snöhögen - Baros är inte så intresserad av sånt så han stack därifrån snabbt.

Eh.... få se nudå, vad kallas den där dansen Enya??

Gizza och Miranda i kamp om dyrgripen

Vem tar upp den snabbast?

         

Fame, Gizza och Luca kämpar om den...

 

Enya och Baros har fått upp ett spår...

Och Clådan har också hittat nåt som luktar gott - Miranda blir förstås nyfiken...

Så här ser man springers för det mesta eller hur?

Gizza behöver lära sig att veta hut tycker Enya...

Vår älskade lilla affenpinscher .

Vem har sagt att affenpinschern inte är en apporterande hundras?

Tyra skrattar åt mamma Pärlan som tagit över efter Fritz och Penny som alltid låg och rullade sig i snön...

Shiiiiit - hon är efter mig säger Luca!!

Brorsan Greven studsar runt på egen hand han.

Den trebenta hunden Enya i luften!

Gammal är äldst så är det bara - om hon vill ha den så då tar hon den.

Åhhh, men kan vi inte gå in snart då??

Finaste gammelgubben vår ...

... och såklart finaste gammeltanten vår också .

Jodå, visst är det vackert med vinter.... Men, jag kan tänka mig att ha en sån tavla på väggen i Spanien - tror det räcker för min del faktiskt.


I förrgår valpade Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon), den stolta fadern är vår Baros (Night Wish Darrem Canis). Åtta valpar blev det - han slösar inte direkt på tikspermierna för här blev det endast en tik.

Och igår valpade Holly (Barecho Qualified To Show With Peasblossom), sju stycken blev det - fem hanhundar och två tikar. Pappa är en mycket vacker son till Seamus - nämligen Dexbenella It's About Time. Nu längtar vi efter att valparna ska bli större så man ser lite mer hur dom ser ut i båda kullarna!!

Nä, nu är det bäst jag slutar och tar in Frasse. Han har varit ute mer än 5 minuter (kattastrof förstås......) så nu står han utanför fönstret på övervåningen och vill bli insläppt.   

         

                     

 
 
Ingen bild

Erika

21 december 2011 13:16

Åhhhh tänk om Drivis fick vara med och leka där ! Guuuud så roligt hon skulle ha,ser ut att vara hennes humor precis : )
Åhhh jag ser väl Enya va fin hon är.I övrigt håller jag med dig,nog är det vacker på bild ,men det är tamme fan en sommaräng också.Längtar så fanatiskt mycket tillbaka till Gran Canaria och den underbara värmen där.

barecho

21 december 2011 13:34

Jaaa, du Drivis skulle nog ha roligt med dessa hon! Skönt att höra det finns fler som uppskattar sommaren mer än denna årstid:-)

 
Marika

Marika

21 december 2011 13:43

Har varit in och läst din blogg och som vanligt (oftast) så sitter man med ett leende på läpparna. Är själv inget fans till snö och vinter men dina foton på alla härliga hundar i vild framfart är helt underbar. Och så kommentarerna till alla kort är lika sköna de.
Med (oftast) menade jag naturligtvis när det inte handlar om något tråkigt som hänt.
Här kommer det ner snö idag som gärna får ligga över julafton men som väldigt gärna får försvinna så fort som möjligt efter det.
Men man får väl säja som man alltid hört "det är ju kul för barnen" om snön ligger. Hundarna älskar det ju också.
Trots all snö så hoppas jag att ni får en underbar julhelg!
Och lycka till med valparna!!!
Mvh
Marika

http://www.inkatribes.se

barecho

21 december 2011 13:50

Tack - så glad jag blir att höra att du uppskattar bloggen:-) Ja, sant det - förut sa man att snön i alla fall var kul för barnen, men jag får väl säga kul för hundarna numera;-)) Önskar er detsamma, en riktigt skön jul och ett bra nytt år!

 
Ingen bild

Carro

21 december 2011 14:15

Hahahahahaha
Skrattar så jag får ont i magen när jag ser korten :) Som sagt din blogg gör en för det mesta på strålande humör!!! Bara älskar kortet på lilla TY när hon smyger i väg med leksaken & Enyas dans mouahahhah!!!

barecho

21 december 2011 14:25

Ja, det är tur man har sina fyrbenta som man muntra upp en:-))

 
Ingen bild

Ann Lundin

21 december 2011 21:25

Kul läsning som vanligt!
Ha en God Jul ochh ett gott Nytt År!

barecho

21 december 2011 23:11

Tack detsamma:-)

 
Ingen bild

Katarina och Andrea

22 december 2011 21:37

Stor julkram och ett rktigt gott nytt år önskar vi er alla, Katarina och Andrea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards