Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Ett av mina stoltaste.....

Av barecho - 25 december 2011 15:41

...ögonblick som uppfödare var i fredags när jag fick det bekräftat att Seamus (CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom) blivit vinstrikast på utställning i sin ras i England  ! Vem kunde ens tro att det skulle vara möjligt att en import skulle kunna bli det i rasens hemland, där Springern förstås är en numerärt så mycket större ras än den är här i Skandinavien. Jag gjorde det då inte..... men jag är ofantligt glad och stolt över att Seamus lyckas med detta och att hans ägare Jacky och Dave Mitchell tagit hand om honom så väl och matchat honom under året.


Seamus föddes i Kylies (CH Wongan Romanza At Barecho) första kull.

CH Wongan Romanza At Barecho
 

Ni som känner till henne vet förstås att hon är en import från Australien och att hennes föräldrar är två av Australiens toppvinnande Springers på den tiden de ställdes ut nämligen CH Azucroft On The Prowl och CH Wongan Amazing Grace. 
 

CH Barecho Fun For The Future


Far till Seamus är vår älskade Fritz (CH Barecho Fun For The Future), som i sin tur är efter två mycket berömda avelshundar - CH Whisborne Angus Og och CH Barecho Pretty Picture. Nu behöver det ju inte alls vara så att avkommorna blir extraordinära bara för att stamtavlan ser ut på detta viset - men just i detta fall blev det faktiskt så! För Seamus är något alldeles extra, det tror jag de flesta håller med om som träffat honom... Han har också lämnat en hel del avkommor, då framförallt i England, som redan vunnit en hel del - så det verkar som arvet förts vidare .


Såhär såg Seamus ut fyra veckor gammal....

...och så sex veckor. Titta vilken skillnad på hans proportioner bara på dessa veckor.


Här var han då åtta veckor gammal, ni må tro att jag hade svårt att välja mellan honom och Zola som vi sparde själva ihop med Carro.


Seamus fick bo kvar hos oss till han var drygt 10 månader gammal eftersom han med dom gamla reglerna inte fick komma in i England förrän det gått sex månader från han tog blodprovet för Rabies. Något som ändras nu vid årsskiftet som tur är.... På detta foto är han 6 månader gammal.


Här blev han BIS-valp på SSRK Värmlands utställning i Hammarö dec-06, minns att jag här började ana hur bra han faktiskt var....           


När han sedan hämtades hem av Jacky och Dave i snöstormen i slutet av januari kändes det oerhört jobbigt. Att ha en hund kvar så här länge och sedan skiljas från dom - ja, det är inte det lättaste. Seamus kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta.... .


När han sedan började ställas ut i England och ganska så snabbt fick titeln JW så blev vi förstås väldigt glada, han kvalificerade sig också till nån form av juniorfinal som var på Crufts.

 

Hans första CC och sedan BIR i England var också en fantastisk känsla!  Och när han så blev champion så var det bara något vi kunnat drömma om, ändå skulle det visa sig bara vara början....

Vi har haft det stora nöjet att få låna hem honom ett par gånger - något vi alltid kommer att vara mycket tacksamma för. Han parade några tikar och hade också en hel del framgångar i ringarna - bland annat blev han BIR och BIG-1 på Svensk vinnarutställning i Malmö-09.


Tidigare i år hände något som också var väldigt speciellt, han blev bästa hanhund på Crufts! Vad jag vet så blev han den första importen som fick CC där....

Så nu i september fick jag nöjet att åka över och visa honom själv till BIR - verkligen roligt och speciellt för mig!

 

Här ser ni ett utdrag där de vinstrikaste i varje ras är nämnd - summan som står efteråt är beräknat på gruppvinster och grupplaceringar om jag har förstått det rätt.


Tusen tack Seamus för all glädje som du gett mig under årens lopp, hoppas du får vara frisk och fräsch i många år framöver och vi ses ju i mars igen.... 

  

 
 
Ingen bild

Katarina H

25 december 2011 16:44

Vilken julklapp! Stort grattis! God fortsättning på helgerna oxå.

barecho

25 december 2011 18:03

Tack detsamma!

 
Ingen bild

Erika

25 december 2011 17:04

-Såååå klart ! tänkte jag och tyckte inte det var ett dugg konstigt ; )
Men såååååå klart skiiiiiitans kul.Många av dina uppfödda hundar kan/kunde/kommer att kunna göra om den här bedriften,det gäller bara att placera dem i "rätt" händer,inte med detta sagt att Seamus skulle vara en i mängden,utan jag menar att du har och har haft och kommer att få många många hundar med dessa otroliga kvalitér.
Man kan inte göra annat än lyfta på hatten och säga -Fyyyyyy f-n va ni är BÄST !
Bamse kram från mig

barecho

25 december 2011 18:04

Tusen tack, du vet hur man gör för att få mig på bra humör du;-))

 
Ingen bild

Katarina & Yatzy

25 december 2011 19:48

Stort Grattis!! Han är verkligen superfiin.

 
Ingen bild

Gretha Klinkenberg

25 december 2011 23:53

Gratulerer så mye til oppdretter og eiere, dette fortjente du. Klem

barecho

26 december 2011 18:07

Tusen tack!

 
Ingen bild

Kerstin

26 december 2011 07:42

Grattis!

Är inte ett dugg förvånad. Har besökt ett par utställningar i Storbritannien de senaste åren. Bl.a en i Edinburgh i våras. Såg många springrar - många som var vackra från sidan men med huvud som var väl grova i min smak och med främmande uttryck. Några riktigt vackra dök dock plötsligt upp. Och efter en titt i katalogen så var de ättlingar från en välkänd kennel i Sverige - vilken får du gissa själv ;-)

Fast visst måste det vara alldeles extra roligt att få så goda resultat i rasens hemland. Grattis till ett bra jobb!

barecho

26 december 2011 18:06

Tack, visst känns det alldeles extra att få såna resultat i rasens hemland - så trevligt också med det utbyte man kan ha uppfödare emellan världen över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards