Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Dagmar och mellandagsrea

Av barecho - 26 december 2011 18:55

Ja, det är väl ungefär vad den här dagen har handlat om. Igår kväll när vi lade oss så hörde jag att det blåste - men så farligt var det ju inte. Meeeen, jag vaknade i fyra-tiden av att det lät som om hela huset skulle rasa samman! Ingenn ström hade vi förstås heller, något vi börjat bli vana med denna vinter....Usch, så otäckt det lät - påminde om när vi åkte till Finland för några veckor sedan, så ingen trevlig upplevelse alls.

Kunde förstås inte somna om - och inte gick det ju att läsa nåt heller utan lampa . Surfade runt lite på ifånen istället - den ställer alltid upp den! Skickade oroliga SMS till äldsta sönerna som var ute på raj-raj - tror ni de svarade? Nä, förstås inte - de låg väl och sov de som man ska göra i den tiden... 


Surfade runt lite och kollade på hus lite runtom i landet - mest i Stockholmsområdet. Hittade faktiskt några som såg lite lockande ut - men, njae - är ju Spanien jag helst vill flytta till. Men visst är det roligt att surfa runt och kolla på lite olika hus och drömma sig bort om hur det skulle vara att bo där... .


När vi gick upp fick vi sedan koka lite vatten på vår gasolspis så vi fick frukost - hundarnas mat var redan uppblött som tur var och lite vatten fanns ju kvar i kranarna att fylla på deras vattenskålar med. Såååå fanns det ju inte mycket att göra sen - annat än att bege sig iväg mot affärerna för lite klädbyten och inhandlande av födelsedagspresent till Jacob.


På vägen dit tog jag några foton:

En hel del träd hade rasat som vi kunde se....   

.... och den lilla is som fanns pressats ihop.

Så nu ser det ut som vår här igen! Jaaaa, nu gillar ju jag detta betydligt mer än vintern - men antar att det kommer något bakslag snart....


Till Valbo då och mellandagsrean.

Vi var inte själva där - betydligt värre än någon av dagarna före jul. Folk var som galna efter p-platser - jahujedamej säger jag bara....


Megarea var det på Expert och visst blir man alldeles chockad över såna här prissänkningar!!! En hel krona - jag tar mig för pannan.... David var tvungen att hålla fast mig för att jag inte skulle köpa ett dussin såna här när det var sånt klipp!


Efter mycket letande här och där hittade vi till slut födelsedagspresenter till Jacob - kände oss mycket nöjda och begav oss sedan iväg för att byta några kläder som inte passade i storleken.


Hörde hemifrån att vi fortfarande inte hade någon ström - då hade vi ju varit utan i 13 timmar så blev grymt trött måste jag säga.... Men, som av ett mirakel kom strömmen tillbaks bara 10 minuter innan vi kom hem. Ett kallt hus mötte oss, men förvånansvärt snabbt kom värmen tillbaks.


Nu har vi just ätit lite köpmat och ska strax ge oss på att spela spelet "Med andra ord" ihop med Henric och Nathalie... återkommer imorgon med hur det gick !  

 
 
Ingen bild

Erika

26 december 2011 20:16

Jäkla lurendrejeri är den där Mellandags rean ! Du skulle ha tagit skylten och tryckt upp den fejan på någon av deras "snajdiga" försäljare.Här tog Dagmar två rejält stora träd,ett som korsade hela säljansvägen.I övrigt såg det ut som en krigs zon här ute.

Det fick bli köpmat här med, undra va det kan ha blivit för din del ja...kanske en liiiiten Cheeseburgare utan ost,eller ? ; )) Eller en pizza med div konstiga pålägg,fast du ändå bara äter kanterna *dör av skratt* Kramen !

barecho

26 december 2011 21:50

Jaaa, nog är det en massa lurendrejeri allt.... Det blev kinamat, fast jag åt förstås mest av brödet och beasåsen från Verona;-)

 
Ingen bild

Carro

26 december 2011 20:27

Ååå de spelet är hur skoj s helst! Hade gärna vart med och spelat med er!!

barecho

26 december 2011 21:49

Var jätteroligt:-) Vi spelade i tre olika konstellationer, gissa vilken som vann varje gång? Plugghästen vår förstås....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards