Kennel Barecho

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av barecho - 9 januari 2012 19:16

Imorgon börjar Jacob skolan igen - och David åkte som vanligt till jobbet i morse. Det har varit himla trist i år med så få lediga dagar. Nu är ju jag hemma för det mesta - men det känns liksom inte som ledigt om inte hela familjen är ledig. Har också jobbat en hel del med olika hemsidor, det är verkligen roligt att sitta och knåpa med det - men sitter jag alltför många timmar i sträck så blir hjärnan trögare (om nu det är möjligt, går ju att diskutera!)


Veronica & Marias hemsida lades ut för någon vecka sedan - allt finns inte där än, men en hel del i alla fall! Ni som vill se på den kan kolla här: http://www.velvetdandys.com . Jag har också börjat göra om mammas företags hemsida - men där saknas det fortfarande info om de nya prylarna som är på gång samt lite nya foton. Så startade jag lite smått med Carina & Mickes idag också....


Vår egen då? Jaaa, vi får väl se när jag får tid med den! Den förra var ju så himla stor och jag har väl inte bestämt mig ännu hur mycket av det gamla som ska in på den nya så att säga....


Annars har jag ägnat lite tid till mig själv idag - har både varit iväg och solat lite samt fått massage. Det sistnämnda var då väldigt nödvändigt. Har haft en hel del ont i huvudet och nacken sista tiden - David säger att det kan bero på att jag delar kudde med Tyra, men det tror jag inte ett dugg på.


Luca har kommit fram till sitt nya hem i England - allt går bra för honom har jag fått rapport om. Så skönt att höra.... Man undrar ju vad de tänker? För det mesta så tänker nog inte Springrar alls så mycket - men Luca har helt klart varit en av de smartaste valparna vi haft. Fråga mig inte var det kommer ifrån! Men till och med Henric har varit lite extra fäst vid honom - han förstod inte alls varför vi behöll Greven och sålde Luca! 


Jag skulle ansöka om exportstamtavla till Luca förra veckan. Kollade runt på SKK:s hemsida, sökte på exportstamtavla för att se om det fanns någon information om vad som behövs för det. Jag vet ju att jag när jag skickat efter det förut har fått något papper tillbaka där de velat ha kompletteringar. Men tror ni det fanns någon sån info? Näe, jag måste säga att jag tycker deras hemsida är himla svår att hitta på.... De har säkert betalat multum för den och förmodligen är väl jag mer korkad än genomsnittet kanske. Men, jag tycker jag får gå på massa olika ställen hela tiden för att hitta den information jag vill ha.... För att inte tala om SSRK:s! Skulle leta efter resultat från deras utställningar när jag skulle räkna ut poängen till Årets avelsspringer. Inte hittade jag några resultat från utställningar på deras nya sida inte - eller är det jag som är blind? Fick upp resultat - men där stod alla möjliga prov med, men utställningar var inte nämda... Jaaa, slut på gnällstunden nu och över till något betydligt roligare!


Fina, fina Minnie (Barecho Gingerbread Cookie) har nu avslutat sin valpkarriär i Finland. Nu väntar de "större" klasserna....  Men, så fin som hon är så tror vi och hoppas det kommer att gå bra . Detta är alltså Lucas kullsyster för er som inte visste det.

En hel del priser har Minnie fått ihop som valp. Men kolla på uttrycket, ser precis ut som om det är mamma Pärlan som ligger där!!


Grattis vill vi också säga till de som finns kvar i vår cockerkull som blev 10 år igår! Det var vår D-kull och de var efter Saris hanhund Steven och vår egenuppfödda tik Wilma. Tyvärr har jag inte haft mycket kontakt med valpköparna från denna kull. Föreutom då Ludde som har varit regelbundet och klippt sig, dock blev det nog så att han fick somna in pga sjukdom här i höstas.... Och sen Pollux, han lever då och mår bra, han har ju tävlat en hel del i agility under årens lopp - verkligen roligt tycker vi!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards