Kennel Barecho

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av barecho - 15 januari 2012 21:01

Nja, är väl inte ofta som en söndag är en vilodag nuförtiden.... Så mycket som ska hinnas med när det är helg! David ska ju vara ledig lördag och söndag - men både igår och idag har han suttit en hel del vid datorn, och idag var han tvungen att åka till jobbet i Storvik för ett tag också... Men, det lugnar väl ned sig får vi hoppas - är extremt mycket jobb för honom nu och även om jag kan sköta det mesta hemma - så är det ju trevligt att få umgås lite grann, nån gång åtminstone... (och sen har han ju en del på sin Att göra-lista här hemma också...he..he..).


Idag började då dagen för oss med att vi skulle göra månadens bokföring och momsdeklarationen. Det går så mycket snabbare när vi gör det ihop, jag läser och han knappar in. Det var för november som vi gjorde det nu - är ju två månaders fördröjning. Efter att hundarna fått sina behov tillgodosedda (eller ja, hanarnas är ju lite svårt att tillgodose för tillfället....), så blev det lite städning innan det var dags att åka iväg för att kolla på när Jacob spelade innebandy. Sååååå spännande match - de förlorade till slut med två måls skillnad, men jag var så glad att få se Jacob göra två snygga mål! Det är sällan David skriker så mycket som ledare, varken i fotbollen eller innebandyn - men denna dag tog han i måste jag säga. Hmmm.... får ta ett snack om det, men det var så spännande så var nog därför skulle jag tro...


Efter det åkte David till jobbet och jag hem för att ta emot dagens första valptittsbesök - det följdes sedan direkt av att Mollys familj kom hit och hälsade på henne och kollade på valparna. En hel del film och foton togs och både Molly och valparna ställde glatt upp på det. Just när de var här visade de sig också från sin pigga sida! Man vet ju aldrig i den här åldern... de sover ju så mycket och har man oturen att komma när de är trötta, ja - då är det ju inte mycket att se...


Vi har en kull att gratulera idag också, det är A-kullen som fyller 7 år! Först och främst är det då Hilmer som bor hos mamma och Leif, han mår bara bra och trivs väldigt bra ihop med cocker Vera nuförtiden. Hugo flyttade till Heby, till Ulrika som hade två hundar från oss tidigare ihop med sin fd sambo. Nu var det ett tag sedan jag hörde ifrån dom - men hoppas han mår bra. Bruna brorsan Bruno har jag inte hört mycket ifrån alls sedan han flyttade som valp... Det var också väldigt länge sedan jag hörde något från tjejerna i kullen, Mimmi, Nova, Alice och Anni - men jag hoppas de lever och mår bra!


Måste dela med mig av dessa som jag fick skickat till mig från en valpköpare, fick mig verkligen ett gott skratt!


NUTID OCH DÅTID:

   

 


         



Ha en fortsatt bra söndagkväll - här är det strax sängdags, har det stora nöjet att få jobba som vikarie på Bergatrollens föräldrakooperativ imorgon och på tisdag - ska bli jättekul 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards