Kennel Barecho

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av barecho - 24 januari 2012 19:36

Ja, inte till oss då utan till hundarna förstås! Clådan har alltid efter att hon gosat färdigt i sängen, lagt sig på golvet nedanför på min sida av sängen. Det har inte alls sett skönt ut att ligga där, trots att det är heltäckningsmatta. Så jag frågade mamma om hon hade någon säng kvar av den mjuka sorten som hon hade förut. Hundarnas favoritsäng, Hilmersängen, får nämligen inte plats där eftersom den har hårda kanter. En sån har vi på Davids sida…. Men nu är det ju liksom bredvid mig Clådan vill ligga. Hon hade några sådana kvar så vi fick hem två igår. La dit en av sängarna innan sovdags igår… om hon gillade den?

Hon borrade ner sig i den på en gång - mycket nöjd ska jag säga!


Den andra sängen ställde jag vid kontoret - där jag ju spenderar de flesta av dagens timmar just nu.

Miranda var först ut att testa den...

...gamla gubben våran ville förstås också testa.

Och så Enya. Hon ser lite skeptisk ut, ungefär som om detta inte skulle vara tillåtet...

Soffan är ju fortfarande himla skön den också - kan säga att det blir rejält trångt där när jag bestämmer mig för att ta en liten "powernap" som det kan bli nån gång då och då...

Pärlan vill helst ligga vid mina fötter hon...och Tyra vill förstås vara där hennes mamma är.

Alternativt är Tyra i sitt lilla hus som hon tidigare hade med sig på husses jobb.


David är på väg till Småland just nu - men blir förmodligen bara borta en natt denna vecka. Herregud, hur ska det gå? Vi kanske tröttnar på varann när vi träffas så ofta? Igår kväll var vi så trötta båda två, vi hyrde en film på Viasat on Demand och lyckades faktiskt hålla oss vaken båda två hela filmen tack vare att vi började titta i skaplig tid. Det är nya tider här hemma nu. Jacob ville alltid kolla på TV med oss förut på kvällarna - men nuförtiden sitter han mest i ett av sina rum där han chattar med kompisar, pratar på Skype, spelar eller dylikt. Jaaa, nu måste vi umgås bara David och jag känns det som... Nja, tur både Jacob och Henric ställer upp och spelar spel med oss lite då och då så vi får vara tillsammans lite åtminstone. Man fattar liksom inte hur snabbt åren går och helt plötsligt är barnen stora? Herregud, nyss hade vi ju fullt upp med tre småbarn? Som tur är har vi ju huset fullt av hundar, det har inte ändrat sig och ser inte någon sådan ändring i sikte heller (tack och lov...).


Danny (Barecho Fool To Remain Sane) var här och klippte sig idag. Han är alltså kullbror till Björkman som fick certet i Kungsör. Danny bor hos en fodervärd, nämligen gulliga Anna som brukar hjälpa oss med hundarna ibland när vi är borta. Han bor ihop med ett gäng flattar och tror själv att han är medelpunkten i världen (som alla cockrar...)!

    

Passade på att ta lite kort, men det är så svårt att få det bra inne tycker jag. Men, man får ju en liten uppfattning hur han ser ut i alla fall! Jag tycker han är riktigt fin - inte så olik sin bror Björkman!

Söt som en sockerstrut . Han har haft väldigt jobbigt idag - av alla hundar här hemma så är det Greven han varit mest kär i. Jaaaa, vad ska jag säga som förklaring till det valet - annat än att han bor i Järbo? Han har ridit och ridit på Greven som mest sett förvånad ut och gjort lekinbjudan... ja, dessa unghanar - dom är då för charmiga dom..


Imorgon är det vikariejobb igen på Bergatrollen - ser fram emot det .    

    

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards