Kennel Barecho

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av barecho - 8 februari 2012 19:21

... japp, så ser Daphne (CH Barecho Flying Vision) ut nu enligt Sari  ! Jag ser alltid fram emot att våra kullar ska födas, men här känns det lite extra eftersom vi i princip hade gett upp hoppet om att få några Daphne-valpar. Pärlan (CH Barecho Poetry In Motion) verkar också vara dräktig - men än är det för tidigt att säga säkert, hon har ju inte gått ens fyra veckor ännu. Går runt och funderar på lämpliga namn till dom - blir ju på I och J.... En hel del bra har jag på I, men J verkar vara en svårare bokstav... Alltid lika roligt att döpa valpar tycker jag - just när man blir så himla nöjd med ett namn, det är en härlig känsla! Zuper Diva var ett sånt namn - inte så speciellt egentligen, men det var bara så rätt på den hunden. Och Fun For The Future - ja, nog gjorde han skäl för sitt namn allt. Många hundnamn har det blivit under årens lopp... Undrar just vad jag ska döpa Tyras valpar till om vi får någon kull efter henne? Känns ju kanske lite märkligt med engelska fraser till affenpinscher valpar? Några tyska fraser blir det då inte... det kan jag säga på en gång. Men, kanske bara ett namn - av lite häftigare slag? Nåja, har ju gott om tid att fundera på det..


Att vi är upp över öronen förälskade i Tyra (nåja, mest jag kanske... - David säger att jag inte har ett helt nyanserat förhållande till henne...) kan väl inte ha undgått någon. Så ingen blir väl förvånad ifall jag säger att vi har planer på att skaffa en till. Vi får väl se om det flyttar in någon mer kortnos till oss under året - Tyra skulle behöva någon att leka med som är i hennes egen storlek!


Jag har ju fått äran att ta hand om Veronica & Marias hemsida och igår lade jag upp en film på Tyra på hennes egna sida hos dem. Det är den som vi tog i julas. Himla smidigt att ha filmer på sidan på det sättet - nackdelen är ju att de tar himla stor plats. Jag har ju haft planer sedan en längre tid att ha mer filmer på hundarna på vår sida också - får se om vi kan få till lite bra filmer i vår/sommar. 


David är i Ryssland - han åkte i morse och kommer hem i morgon kväll så bara snabbvisit för honom där. Har dock turen att ha både Henric och Jacob hemma så det går ingen nöd på mig. Henke är ju sjuk, och ja - är man sjuk och av manligt kön då är det himla synd om en som ni vet........ .     Tur Nathalie kommer imorgon och sköter om honom   !


Dagen idag har jag förutom njutit av solen en kort stund - suttit med Springerklubbens medlemsregister. Vårt företag sköter det från årsskiftet och just nu sitter jag och skriver i varje medlem. Det tar en himla tid kan jag lova och jag har inte helt kommit fram till hur jag ska göra för att det ska gå så enkelt som möjligt. Började med att kopiera och klistra in - men det tog alldeles för lång tid. Nu har vi skrivit ut medlemsregistret, men det är pytteliten text för att det skulle få plats att skriva ut. Och jaaaa, jag ser ju inte så himla bra längre vilket gör att jag får böja mig fram för att titta på papperet varje gång vad som står. Gissa om jag har ont i ryggen nu! Nä, inte skulle jag vilja vara ung igen - men en ung, pigg och fräsch kropp vore inte helt fel!!


Luca (Barecho Gold Fever) fotad på sin allra första utställning i England...


   
Loke (CH Barecho Zimply Zuper) poserar framför sitt landställe!


Freja (Barecho Fairy Tale) tvättar rent...


Hilo (Barecho Hazy Idea) vilar ut i sitt nya hem.

Söta Hilo .

Modigt av Hilo att våga ligga på glasgolvet... inte skulle då jag våga det inte!


         

Brorsan Hero, eller vad han nu ska kallas? Spännande att höra vilket namn husse och matte bestämmer sig för...

Hero (Barecho High Hat) glufsar i sig maten.

Hero med en av sina leksaker.

Hero i den sköna sängen.....      



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards