Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Celebration-Lunch:-))

Av barecho - 12 februari 2012 22:01

I morse fick vi lite sovmorgon - skönt ! Eftersom England ligger en timme efter oss så fick ju en timme till där och det var välbehövligt. Vi var bra trötta båda två...


Jag klippte Keiffer och titta så fint huvudet blev då!

Man får fram uttrycket mycket mer tycker jag när de är klippta. Seamus fick sig lite putsning också - nåt han inte alls uppskattade, men det hör liksom till när gammelmatte kommer på besök!


Luca i full språng på bakgården!

Undrar just vad jag visar här? Kanske ska jag göra någon fingerkonst eller så...

Luca har just gjort "nummer två" och jag undrar jag hur mycket hundskit vi uppfödare plockar på ett år?

Ett fint kort på honom måste vi förstås ha innan vi åker hem för denna gång.


Idag var vi bjudna på ett "lunch-party" för att fira att Seamus blev Top Springer i England 2011! Sån fantastiskt fin gest av en uppfödarkollega att ordna detta !


Denna fina grind mötte oss när vi kom dit - ni ser vilka färger texten har va? Såklart de svenska!


Femton stycken var vi och här står några av oss beredda att slå oss ner vid bordet.

Tror jag aldrig sett en så fin meny förut !


Trerätters middag bjöds det på - fantastiskt gott och så himla trevligt!

Jacky ser mer än nöjd ut eller hur? Och bredvid henne sitter Dave - om ni undrar så använde han samma klippmaskin som jag använde på Twiggy igår - den som tog lite väl mycket...


Supergod marängtårta.


Festens medelpunkt var förstås Seamus som vi alla var där för. Han var nog lite skeptisk till vad det var frågan om...


Fyra stycken stolta som tuppar - och en mitt i som undrar WTF är det som händer??

Alla vill förstås vara med på bild med Seamus the famous! Ni ser kanske att det står en Volvo bakom - sånt gillar ju vi!


       

Jaaaa, hur många kort som helst skulle vi nog kunna ta tror jag.


Tusen tack för att vi fick komma och för att ni gjorde allt detta, det kommer att bli ett kärt minne för oss båda två!


Jacky och Dave skjutsade oss till Gatwick efter att vi åkte därifrån. Vi ska bo på ett hotell i närheten av flygplatsen inatt så vi skulle slippa kliva upp vid 04.00 imorgon bitti.


Dessa fina svanar mötte oss på rummet när vi checkat in. Tror ni att David såg vad det var? Nädå, han bara tog en handduk och slängde iväg den.... suck, karlar...


Nä, nu är det natti-natti här som gäller - och vad gäller besluten så grubblar jag fortfarande....         

 
 
Bettan

Bettan

12 februari 2012 23:52

.....eller så drog du "I ett hus vid skogens slut liten tomte tittar ut" fast du verkar inte övertyga riktigt ;)hihi
Kram

http://www.kennelqualitydesign.se

barecho

13 februari 2012 06:45

:-)

 
Annette Buske

Annette Buske

13 februari 2012 07:14

Vilket underbart huvud och uttryck på Keiffer! Sötnos!
Ett stort grattis igen till Seamus bedrift, du måste vara hur glad och stolt som helst!

http://www.springer-spaniel.eu

barecho

13 februari 2012 18:50

Jaaaaaa, närmare att spricka än såhär har jag nog aldrig varit:-))

 
Ingen bild

Vanja

13 februari 2012 18:13

Wow - for en fantastisk feiring som ble stelt i stand for å hedre Seamus som Årest Springer 2011. Jeg er stum av beundring!! Men en slik feiring er dere så vel verd, både Seamus, Jacky & Dave, samt du & David <3

Klem Vanja

barecho

13 februari 2012 18:49

Tack:-) Ja, jag är oerhört imponerad - fina grattiskort fick jag och jag blev så himla rörd över den äkta glädjen som fanns hos de som var där.

 
Ingen bild

Ann Lundin

13 februari 2012 18:51

Så himla trevligt gjort att uppvakta er och Seamus på detta sätt!!!

barecho

13 februari 2012 19:11

Ja, mycket! Fram för fler såna tillställningar tycker jag - vi borde verkligen lyfta fram varandra som uppfödare och vara stolta över hur duktiga kollegor vi har:-) Kanske vi ska ha en liten fest nu för din tik som blivit champion;-) Fester kan man ju aldrig ha för många av...

 
Malin

Malin

13 februari 2012 19:16

Meen så trevligt och så fint uppvaktad & firad ni alla blivit över Seamus bedrift! Vilken värme från kollegor :) Måste kännas fantastiskt, i rasens hemland dessutom... Och valparna är ju hur söta som helst, lilla Twiggy är ju helt oemotståndlig!! :)

http://www.mayamore.com

barecho

13 februari 2012 20:04

Ja, det kändes verkligen som en oerhört speciellt händelse för oss. Jag trodde aldrig att andra uppfödare kunde göra något dylikt och vara så glad för någon annans skulle - fick mig sannerligen en tankeställare både för egen del och andras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards