Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Efterlängtat...

Av barecho - 17 februari 2012 19:41

...var verkligen takdroppet jag hörde idag. Jag tror verkligen att det är sant - Våren är på väg  !!! Snön smälte idag på altanen och jag hörde både hur det droppade av snön och hur småfåglarna kvittrade glatt. Det märks också nu rejält på att dagarna blir längre. Man börjar verkligen tro på ett liv efter vintern....


I tisdagskväll åkte jag och hämtade David på Arlanda, jag siktade in mig på att vara där till strax efter 22.00 - men det var sånt hemskt snöväder så jag blev nästan en timme sen. E4-an var inte plogad och jag, plus många fler, hamnade bakom en bärgningsbil som hade en lastbil på släp. Omkörningsfilen var försås inte bara oplogad, utan eftersom nästan ingen kört där så var det förstås en hel del snö där också. Jaaa, inte vet jag om det har med åldern att göra - men jag vägrar riskera livet för att hålla en tid. De flesta låg i kö och anpassade sig efter det - men någon lite då och då försökte sig på att köra om. Ett par insåg att det inte gick så bra när det blev full snörök och de fick kast på bilen - men några stycken chansade och märkligt nog så hände ingen olycka. Jag inser förstås att de säkert hade en fyrhjulsdriven bil och förmodligen var skickligare förare än mig - men, jag fattar ändå inte hur sjutton de törs.... Nåja, David fick ta sig en kopp kaffe i väntan på mig så det gick ingen nöd på honom alls.


 

Ibland får mormor Kylie duga som sovstöd till vår lilla söta apa  !

 

Jag håller just nu på och skriver in alla springerklubbens medlemmar i det nya medlemsregistret. Frasse hjälper mig så gott han kan....

 

Liten puss får han också från Messi  .


Imorgon åker jag, David, min bror Peter och hans sambo Anna till Stockholm.

 

Det är David som har bokat tågbiljetterna - får väl se om det är en sån här vagn han har bokat eller??


Vi ska gå på Golden Hits imorgon kväll och det ska verkligen bli roligt, jag ser fram emot det så mycket  ! Under dagen ska jag på Affenpinscherklubbens årsmöte och under tiden ska David & Anna shoppa. Vad Peter ska göra vet jag inte? Kanske shoppar han också - eller så finns det kanske nån sport att kolla på.


 

Vad Marta säger vet jag inte - men nog ser hon ut att ha något viktigt att komma med! Hon ska ju till Bö med Vanja i helgen, vi håller tummarna allt vi kan för dom!


 

Flera söta kort har kommit på Amy (Barecho Half Moon)

 

Amy, tycker hon är så lik morfar Seamus i blicken på det här kortet.

 

Amys pussvänliga nos  .

 

Tur pinnar finns så man får träna upp tänderna lite....

 

... för vild och lite smågalen är Amy, precis som springervalpar ska vara!!


En liten fredagsfräckis får det bli ikväll tror jag:

Bonden drömde en natt att han var ute i skogen. Ute på en myr blev han skitnödig och slet loss en mosstuva för att torka sig i röven med. Han vaknar av att kärringen skriker:
- Är det fan i mig inte nog med att du ligger och skiter i sängen, ska du dra av mig fitthåret också!


 
 
annica j

annica j

18 februari 2012 06:40

Sicken otur med vädret :/ men bättre att komma fram än att inte göra det och en kopp kaffe är ju aldrig fel ;))
Otroligt mysiga djur du har :) Ja vad Marta har att säga ser ju intressant och allvarligt ut =)
Vi får hoppas vi får mer av denna underbara vårsol, men den verkar bara vilja visa sig en dag i taget =/ Kanske lite blyg så här i början...

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

barecho

18 februari 2012 08:22

Hehe... ja, lite blyg verkar den vara allt våren, idag syns den inte till vad jag ser.... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards