Kennel Barecho

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av barecho - 27 februari 2012 21:08

...ja, så känns det just nu! Fattar inte att det var i onsdags jag bloggade sist - känns som om det var igår. Här kommer lite av det som har hänt sedan dess...


I torsdags var jag och Henke och klippte oss - och det var välbehövligt måste jag säga. Jag vill absolut inte ha kort hår - inte för att det är nåt fel med det, finns massor med fina frisyrer. Men, när jag själv har haft det har jag inte trivts alls med det, det är liksom inte jag. Men för dens skull vill jag ju inte ha jättelångt här - så nu är det lite kortare och uppklippt, känns mycket fräschare måste jag säga.


I fredags fyllde J-kullen 11 år så ett stort grattis till alla er som finns kvar ur den kullen! Chelsea har bytt hem några gånger - men jag träffade hennes ursprungsägare i december och de sa att allt var bra med henne. Svenska Jasmine, Wilma och Elvis har jag inte hört något ifrån på länge - men vi hoppas såklart allt är bra med dom. Sune finns tyvärr inte med oss längre. 

Den mest "kända" från kullen är nog Baros mamma "Jasmine". Hon bor i Tjeckien och mår bara bra såvitt jag har hört!


I fredags gick också Pärlan 6 veckor på sin dräktighet:

Och vad tror ni, nog ser hon dräktig ut allt?!

Stackars hundarna är alla i behov av klippning igen - Messi har fått riktiga tjusarlockar på huvudet nu!


I fredags kväll var vi och uppvaktade Davids bror Gustav på hans födelsedag - fick god mat där och sedan bar det direkt av mot Gävle där vi skulle lyssna på Henric och hans band Despite Good View.


Jag körde för att David hade druckit en öl till maten - och kan väl säga att vi blev liiiite oroliga när de började gå runt och låta folk få provblåsa för att se att de inte hade druckit. Ni ser den gula behållaren till vänster i bild - de sa åt några stycken att blåsa i den. Han som höll i den försökte få ögonkontakt med mig - men jag låtsades inte se honom, utan såg sjukt upptagen ut med att fota istället så han gick förbi oss. Puh..... tänk vad stackars Henric hade fått utstå om hans familj blivit utkastade!!

Det var inte nån jättestor publik och det var nog lite för ljust tyckte jag för att det skulle bli nån superbra stämning.

Här är alltså Henkes fanclub - ja, tillsammans med mig fotografen då!

Men spelade lika bra gjorde dom - är såååå stolt över hela bandet och faktum är att jag nu lyssnat på deras låtar en hel del så jag tycker de är jättebra! Eller är jag partisk? Näääää, inte jag inte....

Mammas fina pojke finns där under nånstans ...


I något mycket svagt ögonblick hade jag lovat att vi skulle åka till Gävle och handla under lördagen. På fredagkvällen pratade vi om att vi måste ta två bilar eftersom jag skulle vidare till Furuvik för att titta på Messis valpar och de andra skulle vidare till Jacobs innebandymatch. Efter att hundarna fått sitt och vi ätit frukost gick vi ut och satte oss i bilen - vi åkte iväg och småpratade som vanligt. När vi precis skulle köra ut på stora vägen var det som om någon knackade mig på axeln, ja - just ja!!!! Vi måste ju åka i två bilar!! Var bara att vända och åka hem.... Jag blir faktiskt lite orolig över mitt minne - hur kunde jag glömma en sån sak? Jaaa, nu glömde ju David också - men det ser jag inte som lika märkligt, tror många gånger att han liksom kopplar bort det mesta när han är hemma för då håller jag reda på allt. Meeen, det ser ut som om han måste koppla upp sig lite mer hemma också nu....


När vi kom in till Gävle så började det ändå bra måste jag säga - jag hittade två kavajer direkt på H&M + mascara. Så det kändes ju bra! Sedan drog David runt oss från affär till affär - jag och Jacob gick runt efter och såg allmänt uttråkade ut. Då hade jag ändå tänkt försöka anstränga mig för Davids skull - men jag har bara inget tålamod med sånt, jag är nog oförbätterlig verkar det som...

Japp, såhär kunde man se mig och sonen för det mesta.


David hade siktat in sig på att köpa en vårjacka. Och han lyckades hitta en affär inne på Flanör som hade jackor av märket Gant (pssst..... säg inget, men jag skrev Gent först - var tvungen att kolla på Google och såg då att jag stavat fel...). Nåja, jackan var fin det måste jag ju erkänna - men det vore ju fan annars, den kostade 2000:- och jaaa, det tycker jag är dyrt - men, men... När pengarna är borta från kontot så är de ju borta - så brukar jag resonera så inget att gräma sig över.


Jag hittade en bokhandel bredvid jag - och sånt gillar jag mycket mer att kolla på än kläder!! Två böcker blev det där inne - jag bara älskar känslan av en ny bok!  


Sedan var det dags att styra Wesslan mot Furuvik och Kennel Rowntree.

Andrea och Katarina var också där för att titta på valparna, så de hade både Farmor och Mormor på plats. Valparna såg jättefina ut - vi hade väl inte alla samma favoriter, men så brukar det ju kunna vara. I en så bra och jämn kull är det ofta svårt att plocka ut just en som är superduper.

Jaaaa, man funderar ju hit och dit....


Trot eller ej, men på vägen hem stannade jag till i Valbo för att jag skulle köpa ny migränmedicin på apoteket. Jag hade ju inte hittat något att ha till Crufts som jag var helt nöjd med så jag kollade runt i några butiker. Och på Cubus hittade jag en tröja som jag blev jätteförtjust i - kunde inte bestämma mig om färg så jag tog två. Sedan hittade jag en blus på Brothers & Sisters och den var helt rätt i den färg jag tänkt mig. Lite i dyraste laget tyckte ju jag förstås - den kostade 400:-, men men - jag måste väl kosta på mig nåt nån gång jag också antar jag så jag köpte den snabbt innan jag hann ångra mig. Jag stannade också i Valbo för att köpa ramar till två förstoringar som jag fått gjorda på några av hundarna. Men, tror ni att den storleken fanns på Ikea? Jag trodde väl att fotoföretagen gjorde förstoringarna i en storlek som det finns ramar att köpa i - men tji fick jag. Nåja, jag var mycket nöjd ändå med dagen måste jag säga!


Foto har kommit från Ryssland på Tibald (CH Barecho Time Will Tell). Han blev BIS-2 Veteran på National Dog Show CAC i Smolensk 26.02.12!


Från Polen har vi fått några foton på Nika (CH Barecho Vild Is The Wind) som här leker i snön med sin kompis Farah.

Här är ett annat kort på Nika. Som ni ser har hon bara ett öga - men det är ingen sjukdom eller nåt sånt som ligger bakom utan en skada hon fick som valp som gjorde att det inte gick att rädda ögat. Hon har dock inga problem av att ha endast ett öga som det verkar!


Finaste Loke (CH Barecho Zimply Zuper) på tur med sin husse.


Det är nåt speciellt med de svart/vita ändå... Här är det vackra Klara (Barecho Keep In Mind) som är modell.


Hope (Peasblossom Heaven Sent) är ju vår Twiggys storasyster - och visst är hon väl vacker så det förslår! Pappa Messi (CH Barecho Zuper Playmaker) och mamma Holly (Barecho Qualified To Show with Peasblossom) är nog mycket stolta över sin vackra dotter. Här deltar hon på Champion of Champions show 2012 i Polen. Där vann hon Cert samt blev BIR. Hon blev sedan kvalificerad till att delta med de 32 bästa hundarna, där vann hon första omgången och blev kvar som en av de 16 bästa! Stort grattis till hennes ägare och uppfödare!!     

  

Från Norge har vi fått dessa fina kort på Gerard (Barecho Gentleman In Gold). Han är alltså kullbror med våra två yrväder; Greven och Gizza.

Sötnosen Gerard 


Ja, att vi fått en svensk prinsessa har väl inte undgått så många och många delade åsikter finns ju om det är något att bry sig om eller inte. Men, jag blev glad över att få läsa en trevlig nyhet för en gångs skull och tycker det känns jätteroligt att vi fått en ny bebis i kungahuset - stort grattis till Kronprinsessan och prins Daniel. Och namnet Estelle har det också varit en hel del åsikter om, jag tycker väl kanske inte att namnet är helt fantastiskt. Men, det jag gillar är att de verkar ha valt namnet för att de tyckte om det - och så ska det väl vara, eller hur!


Vi vill ändå påminna er om att den VERKLIGA prinsessan inte kommer till landet förrän i mitten av mars... Twiggy förstås!! 



Och om ni vill veta var hennes bror Prins Wayne ska ta vägen - kolla här: http://www.barechomostwanted.dinstudio.se/

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards