Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av barecho - 14 mars 2012 19:55

Är sömn något som är nödvändigt? Ja, för mig verkar det då vara det..... Man hör om vissa människor som knappt sovit en hel natt på hur länge sen som helst, då skulle jag nog gå under tror jag. Nu känns det som om jag inte sovit ordentligt på hur länge som helst - går runt och är halvyr och småtrött mest hela tiden. Många har det ju jobbigt när de har småbarn, men det har aldrig jag haft. De har sovit bredvid mig i sängen och har de vaknat så har de somnat om direkt efter att de ätit. Sån tur har jag haft! 


Men, Pärlans valpar har inte alls varit lika tysta och lugna... Jag, Lleyton och Tyra har sovit inne med Pärlan och hennes valpar och jisses så många gånger jag har fått gå upp för att flytta på någon missnöjd valp. Man kan ju inte direkt säga att lilla älsklings-Pärlingen är den mest försiktiga mamman i hela världen. Nej då, hon bara lägger sig över hela bunten när hon ska byta plats. Kanske inte så himla lämpligt när det är 9 småpluttar i valplådan.


Här ser det ju himla fint ut när de ligger uppradade på det sättet.

Duktiga att äta är de allihopa - men de har ju lite konkurrens förstås i och med att de är så många.


Hur går det för storvalpen vår då? Jo, i början var hon så duktig att bajsa och kissa ute - men det verkar som om vår affen-paffen har lärt henne att man ska göra tvärtom. För nu är det första hon gör när hon kommer in att sätta sig för att uträtta sina behov... Ligga i soffan och kolla på TV gillade hon - även om de andra visade klart och tydligt att det inte fanns plats för en till där. Bita sig fast i byxorna och jaga Frasse är något hon verkar tycka är roligt, äta däremot är på minussidan. Springa upp och ner för vår trapp gör hon om jag inte hinner före. Har väl aldrig varit med om en valp som så obekymrat går i vår trapp - den är ju öppen så de allra flesta hundar tycker den är otäck. Men, inte Twiggy inte.... Tyra är mycket upprörd över att vi släpat hem ett till "långöra", hennes matte ligger helt klart i riskzonen för att vara "långöronsmissbrukare"! Finns det avvänjning för såna tro?   


Några kort har vi fått från Alvin nu när han blivit 12 veckor gammal.

Nog ser han ut att ha det ganska så bra där i badet?

Sin pappa upp i dagen .


"Galna" Marta i säsongens sista snö.


Minnie (Barecho Gingerbread Cookie) har varit i farten igen! Första helgen i mars var hon med sin matte till Tallin, Estland. Det var tvådagars utställning där och hon gjorde verkligen bra ifrån sig trots att hon inte fyllt ett år än!

På lördagen fick hon Junior-Cert, blev BIR-junior samt även total BIR och även BIG-3!!  

På söndagen fick hon ännu ett Junior-Cert och blev BIR-junior samt blev BT-3. Stort grattis till hennes duktiga ägare Melina!!

    

Saija Juutilainen dömde både rasen och gruppen.


Här har Minnie tagit av sig utställningslooken och förvandlats till en galning istället!


Idag har vi lagt ut LS-produkters nya hemsida - kolla in och se de nya produkterna som kommer i slutet av april: http://www.lsprodukter.se 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards