Kennel Barecho

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av barecho - 31 mars 2012 09:54

Igår var det då äntligen dags att hämta hem lilla Tekla ! Det är nåt alldeles speciellt att hämta hem en valp tycker jag, -även om jag gjort det en hel del gånger så är det lika spännande varje gång.


Jag har sett fram emot detta hela veckan - har jobbat som vikarie på föräldrakooperativet här i byn onsdag och torsdag, det är ju alltid trevligt - men i onsdags regnade det i princip i hela dagen och att då stå ute i regn i nästan fyra timmar. Nja, det var nog inte vad min kropp behövde . Jag åkte direkt till macken för att sola så att jag blev uppvärmd efteråt. En förkylning är på G känner jag nu och jag vaknade i går morse och hade så ont i kroppen - var helt övertygad om att en långtradare hade kört över mig. Tog mig knappt ur sängen för ryggvärken, men när jag väl kom upp och fick i mig ett mirakelpiller och var ut med hundarna en sväng så kändes det bättre sen.  


David har varit borta hela veckan - kom hem kvart över tolv på torsdagskvällen, men nu ska han vara hemma ett tag (säger han i alla fall, jag vet hur snabbt det kan ändras...). Han behövs dock hemma nu också - så mycket som ska göras, finns det nån annan tid på året när man får så mycket "panik" över allt som ska göras!!


Måste bara berätta om när Twiggy gick i "fällan" igår... Jag stod i badrummet och hängde tvätt och där finns också Frasses kattlåda. Att alla våra hundar älskar kattbajs är ingen hemlighet. Såååå när Frasse satte sig för att göra nummer två i lådan såg jag hur de vädrade (Miranda, Clådan, Pärlan och Kylie) som låg i badrummet bredvid mig. Men de gjorde inte en min om att vilja resa sig för de vet ju att det är TOTALT förbjudet - och så länge matte är i rummet, no way  att de skulle våga gå i närheten trots den frestande lukten! Twiggy som var utanför badrummet med de andra hundarna måste ha känt lukten, så hon travade in i badrummet och går raka vägen mot lådan (trots att jag kom på henne på bar gärning med alla fyra tassar i lådan häromdagen...). Ser på de andra hundarna, ser deras skräck i blicken - NEJ, NEJ, NEJ - hon går i fällan!!!!!! Och jodå, ung och "dum" som hon är så går hon dit och förbereder sig på en smaskig måltid. Gissa om hon blev förvånad när jag snabbt lyfte ur henne därifrån och talade om för henne att det INTE är okej, hon såg själv ut som om blixten slog ner. Alla andra hundar höll andan och tänkte nog bara - hur dum får man vara?? Efter att hon legat i korgen en stund och sett allmänt sur ut över att jag blev så arg över en sån bagatell så var allt tillbaks till det normala igen. Ska bli spännande och se om hon lärt sig något eller gör om det igen....


Vi kom iväg lite senare än beräknat så vi var inte framme hos Veronica i Västerås förrän strax före 18.00 Tyra var förstås med, hon var så oerhört lycklig att få åka iväg alldeles själv med husse och matte - om hon hade vetat vad som väntat hade hon nog avstått...


- Men vad är det här för småmonster?? Dom har inte ens långa öron som Twiggy, himla otäcka....

- Gömmer mig här i hörnet så kanske de inte ser mig...

- Men, stick härifrån då - fattar du trögt!!!!

Nja, Tyra var inte helt imponerad... hon trivs ju bäst med sina långöron hon...


- Stora, konstiga svarta hundar hade dom där också - Pärlan kom och hjälp mig!!  


Efter att vi ätit lite goda laxmackor så var det dags att bege oss hemåt. Tyra sprang snabbt till dörren, ungefär som att - ja, men gud så skönt - nu åker vi hem till långöronen så jag slipper dessa. När så hon inser att en av dessa monster faktiskt ska sitta i bilen med henne så är blicken hos Tyra helt obetalbar. 

Uppgiven eller?

- Det måste vara fredag den 13:e idag - eller så är det en ond mardröm bara...


Bilresan hem gick hur bra som helst - inte ett gnäll från Tekla, om det berodde på att hon hade sin "storasyster" Tyra med sig eller inte är ju svårt att säga.


Hemma fanns det ju bra många som var nyfikna på lilla Tekla.

Hon hittade snabbt på ett gömställe där hon kunde få vara i fred. Dock kan ju Twiggy ta sig under där men så fort Twiggy kommer i närheten spottar och fräsar Tekla - himla rolig grej det där tycker nog Twiggs.

Frasse var väl måttligt intresserad - och honom försökte Tekla få igång och leka med. Meeen, då hade han liksom tankarna på annat. Han vill bara ut nu han - men så är det ju sista mars idag också och "Mars-katter" har man ju hört talas om...


De äldre hundarna luktade bara på henne och brydde sig inte sen - lika som de gjorde med Tyra som valp. Meeen, Tyra var betydligt försiktigare och lugnare (förståndigare?) som valp. Tekla har redan gett sig på att försöka bita Lleyton - nåt Tyra förstod tidigt att man inte skulle göra. Kan säga att Mr L inte uppskattade det helt.... Sedan försökte även Tekla kasta sig ner från armstödet på soffan igår - hon har ett mycket stort självförtroende denna valp måste jag säga!!

 

Hon sov hela natten utan bekymmer - mumsade glatt i sig maten (ville ha två portioner på en gång... ) i morse och springer nu omkring helt obekymrat här som om hon alltid bott här  . Stort tack Veronica & Maria för ännu en superhärlig valp!  



     

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards