Kennel Barecho

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av barecho - 28 juni 2012 22:07

Förmedlar detta då det för mig inte finns något underbarare än en springer på ålderns höst - nog finns det väl någon med ett stort och varmt hjärta som kan tänka sig att ta hand om Izor?
 
"Det är med sorg i hjärtat och på grund av sjukdom som vi tvingas omplacera vår underbara hund!

Accounts Look Again "Izor"

Izor är född 14 maj 2003 hemma hos Christina Filén Kennel Accounts på Ekerö. Hans mamma Rakel fick 7 valpar som var brun/vita samt svart/vita, fördelat på 6 tikar och 1 hane!! (Izor).
Izor kom till oss som liten valp 8 veckor gammal.
Vid 3 månaders ålder skadade sig tyvärr Izor då han halkade på golvet hemma och skadade korsbandet. Det blev operation som gick väldigt bra och han läkte fint. Han har aldrig under sina år visat sig lida av det som då hände.
Då Izor var 4 år tvingades vi ta det svåra beslutet att omplacera honom. Han kunde ej förlika sig med vår springerhane ”Atlaz” som han växte upp med och som vid det tillfället blivit 1 år och kommit in i sin könsmognad. Konkurrensen gjorde honom allt för avundsjuk och han började visa agg som sedan besvarades och deras dagliga slagsmål blev till slut en gång för mycket. Tack o lov kunde han flytta till mina svärföräldrar Birgit och Johnny. De tog väl hand om honom och han blev nog lite bortskämd under årens lopp.
 
Izor är en liten nätt, pigg och glad 9 årig kastrerad springerkille som faktum aldrig varit sjuk.

 
Izor är en väldigt nära hund som inte trivs med att bli lämnad ensam. Han vill alltid vara med och är en trogen vän. Dit du går följer också Izor med. Under de år han levt hos oss och hos Birgit och Johnny har han sovit i både soffa och säng.
Izor fungerar väldigt bra med tikar. Hanhundar kan han känna ett visst obehag till, en del går dock bra om de är snälla och ej visar någon form av dominans.

 
Izor är väldigt lyhörd och följsam.
Då han fanns i vår ägo tränade/tävlade vi lydnad och viltspår. År 2005 blev han viltspårschampion.
Izor är väldigt lugn men går snabbt att få fart på och är stundvis en väldigt glad och sprallig kille samtidigt som han kan vara ganska så känslig. Han älskar verkligen närhet!
Det viktigaste för oss är att han får ett tryggt och bra hem resterande tiden i sitt liv!!
Vi tror med de gener han har bakom sig och med hans livsglädje idag kommer att kunna blir många år äldre, kanske så mycket som 14-15 år gammal."


Hör av er till mig så förmedlar jag kontakten.


Annars är det fullt upp här hemma med alla förberedelser till Club Show - det blir nog bra till slut, men jag hinner inte alls med så mycket som jag vill varje dag och det irriterar mig!


Idag har jag varit en vända till Västerås för att kolla på när Jacob spelade i Aros-cupen. Jättekul att se honom som vanligt förstås, mindre roligt att en del föräldrar i andra lag verkar ta detta på blodigaste allvar... Usch, såna obehagliga typer det finns - stackars barn med en sån pappa...
Jag glömde tyvärr ta med kameran - provade att ta några kort med telefonen, men de var så suddiga så finns nog ingen som fattar vad som är på de korten... Det sägs att man ska kunna ta så bra kort med mobilen - men det gäller då inte mig, de allra allra flesta blir bara "s k i t".




Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards