Kennel Barecho

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av barecho - 30 juli 2012 10:41

Ja, nu börjar väl allt klarna i vårt projekt att Baros (CH Night Wish Darrem Canis) ska åka till England på "semester" för en tid. I stället får vi låna hit "Rafferty" (Peasblossom Jester), något som vi ser fram emot väldigt mycket   .

 
Rafferty är den unga hane som jag blev så förtjust i som valp när vi var i England i våras. Han är efter min älskling "Seamus"  (CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom) och "Elin" (Peasblossom Embrace). Rafferty blir ett år den 13 oktober så han är bara en liten pojkvasker än så länge.


David har inte haft mycket semester i år med tanke på att företaget han jobbar åt gick i konkurs och han då fick ut sin semester i pengar. Nya dagar kommer inte förrän i april (faktiskt enda fördelen med att jobba åt kommunen var att man fick nya dagar vid årsskiftet...) så han har bara varit ledig strödagar nu under sommaren. Jag å andra sidan har ju alltid - eller aldrig semester jag, beror ju på hur man ser på det...  .


Nåja, det gör att vi har bestämt att åka till England i början av september - dels som lite semester och så för att byta hundar helt enkelt. Baros sista utställning här i Sverige för i år blir 3-dagars i Högbo första helgen i september. Vi åker redan på måndagen efter har vi tänkt och beräknar att komma till Jacky & Dave dagen efter. Sedan har vi väl tänkt oss nåt besök inne i centrala London och David planerar att spela en golfrunda. Meeeen, man blir så full i skratt när man läser "dresscode" på golfbanorna i England - herregud, snacka om att åka tillbaka 200 år i tiden! Vi får väl försöka hitta på några vita strumpor till honom som går upp över vaden eller vad det nu stod... Bäst jag håller mig därifrån - för nån dresscode har ju jag aldrig förstått mig på liksom... Det finns säkert något hundrelaterat jag kan roa mig med under tiden   .


Sedan på vägen tillbaka har vi tänkt att stanna till i Papenburg i Tyskland - jag blev ju så förtjust i det stället där Veronica & jag sov över i samband med EUW förra året. 


Tja, det får bli vår semester tillsammans i år det. Jag har ju en önskan om att få åka till New York i vår, jag har ju aldrig varit i USA och det är ett ställe jag velat åka till sedan länge. 


Men, en resa till Crufts ska vi väl hinna med innan dess - då kommer vår svart/vita prins med oss hem igen som det är tänkt. 


Massor med tårar kommer förstås att fällas när jag lämnar honom där - men jag vet att han kommer att bli mycket väl omhändertagen, och hos Baros själv vilar inga bekymmer. Hans intressen just nu är brudar, brudar, brudar, brudar, hoppa och samtidigt försöka apportera min arm, äta och springa så fort han kan. Det ska säkert gå att ordna även i England   .


Jag fick ett fint kort på Alfons (CH Barecho So Proud) dom fyllde 9 år igår - han har haft en del bekymmer under årens lopp, som tur är har aldrig hans humör sviktat   
 


Jag har "som vanligt" varit dålig att blogga så det har hänt en del här under tiden sedan jag bloggade sist. En del oerhört tråkiga som jag inte orkar skriva om, inte just nu i alla fall.... Men, också trevliga  - som utställningen i Köping där jag hade en kanondag med flera av mina allra bästa valpköpare   .


Resultat finns att läsa på hemsidan som nu ÄNTLIGEN är uppdaterad.... Men, jag måste ändå visa detta kort på min vackraste Clådan som fick sitt 27:e BIR i Köping.
 



En annan trevlig sak var att vi nu har parat "Linn" (Barecho Color Me Black). Hon är parad med den unga hanen "Plura" (Goyas Phoenix), en kombination som vi ser mycket fram emot. Linn bor hos en fodervärd och hon ringde igår och berättade att Linn mådde illa och inte ville äta ens det godaste.... Stackars Linn, men lite glad blev jag ändå  - detta kan ju mycket väl vara ett tecken på att hon är dräktig då vissa tikar mår illa när fostren fäster i livmoderväggen. Det kan ju kanske vara lite tidigt för det, men man vet ju aldrig...


En annan kull som jag väntar sååå på är Mirandas (CH Barecho Devil Wears Prada). Hon är ju parad med självaste "Baros" och jag är såååå nyfiken på de små som finns därinne, för att hon är dräktig är det ingen tvekan om. Hon är inte bara tjock utan också lite allmänt "småsur" och nu matvägrar hon dessutom lite då och då... Under veckan ska valprummet göras i ordning åt henne. Eftersom Miranda är Jacobs favorithund så har han erbjudit sig att sova hos henne i början när valparna är nyfödda, det kommer hon nog att uppskatta!



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards