Kennel Barecho

Alla inlägg den 9 september 2012

Av barecho - 9 september 2012 18:14

Ja, nu är vi på väg hem - efter nästan en hel vecka "on the road". Längtar hem sjukt mycket nu - både efter barn och hundar, ja till och med efter Frasse faktiskt   .


I går dömde jag Pinscher, samt Schnauzer Svart och P/S. Jag hade verkligen en jättetrevlig dag - fina hundar och trevliga utställare. De ringsekreterare som jag hade var de som jag även hade på söndagen - två mycket sympatiska damer och för att det ska bli bra stämning i ringen måste det vara bra kemi mellan domare och ringsekreterare, annars blir det en konstig stämning tycker jag.


Jag var mycket stolt över de fina rasrepresentanter som jag satt upp när jag tittade på dem i gruppp 2-finalen. Ingen blev placerad - men så är ju grupp 2 en oerhört stor och svår grupp att bli placerad i.


När vi kom tillbaka till hotellet tog jag en Powernap - men vettesjuttsicken om jag inte blev tröttare av den.... När det var dags för kvällens supé hade jag då inte mycket lust att lämna hotellrummet. Vi hamnade bredvid två ringsekreterare på middagen och hade en trevlig kväll - tja, inte åt ju jag så mycket - förutom då av efterrätten som bestod av jordgubbar och glass, supergott   .


Idag skulle jag döma Engelsk Springer Spaniel, Clumber Spaniel och Amerikansk Cocker Spaniel. Något jag såg fram emot mycket då det var ett tag sedan jag dömt raserna i Sverige. En lika trevlig dag hade jag idag - fina hundar och trevliga utställare.

 
Enda fotot jag har är från ESS-bedömningen. BIM CH Astrospring's Nyanza & BIR CH Goldmoore's Clive Christian.


Stort tack till alla utställare som lät mig få gå igenom era hundar - det uppskattades mycket av mig, jag njöt av varje sekund   .


Nu sitter vi som sagt i bilen på väg hem - ska bli skönt för Rafferty att få komma "hem" också. Först ska vi bara stanna till på vägen hem och hämta upp den här lilla killen....

 


 

Gustoff's Cecar är hans officiella namn. Såklart måste han också ha ett namn på T - och vad passar bättre då än Tyke? Efter Tyke i Hem till Midgård - visst ser man vissa likheter   !



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards