Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Bråttom, bråttom...

Av barecho - 19 september 2012 23:44

.... hade dessa valpar ut! Jag trodde inte det skulle bli någon valpning förrän till helgen eftersom det kändes som om Linn kanske parades någon dag för tidigt i och med att det "bara" var dygn 9 som hon parades på. Men, så låg ju febern nere i förmiddags så då trodde jag på valpning imorgon, under dagen. Meeeen, det var bara önsketänkande från min sida - som så många tikar gjort tidigare så valde hon att valpa på natten. Just när jag skulle ta lite kvällsfika till Dallas upptäckte jag att hon krystade lätt. Hon har inte varit speciellt orolig, inte bäddat en endaste gång vad jag har sett så jag blev onekligen lite förvånad!


Men, det var ju bara att koka sax, peang och lite snören och sätta sig i valplådan och vänta. Och strax efter 23.00 föddes första valpen, en brun/vit tik. Hon döptes snabbt till La Toya, hon vägde 324 gram och föddes 23.05


Bara 10 minuter efter var det dags för nästa valp - en brun/vit hanhund vid namn Labero. Han vägde lite mer, 350 gram. Med samma intervall kom då nästa, alltså 23.25 Första svart/vit, en tik som heter Labolina. Hon vägde 322 gram.


Hon har just börjat krysta så smått för nästa, foton på de små kommer i nästa inlägg...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards