Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 september 2013

Av barecho - 3 september 2013 21:21

Japp, nu är vi tillbaka till vardagen igen - faktiskt rätt så skönt. Har packat upp idag och börjat tvätta - herregud så mycket tvätt det blir när man inte tvättat på nästan en vecka! Har väl gått på halvfart ändå idag, men kan iofs bero på att jag vaknade med rejäl huvudvärk. Hundarna verkade ha längtat efter oss för de var väldigt angelägna om att ligga nära i sängen   , så jag har legat som en fällkniv i natt känns det som...


David den stackaren har åkt till Finland idag, jag kan då säga att jag INTE hade någon lust att åka någonstans idag... Har inte varit hemifrån annat än när jag gått med hundarna :-)


Fick reta upp mig lite också. Att jag inte har så höga tankar om Sandvikens kommun vet väl de flesta - men de gör saker hela tiden som gör att jag bara får bekräftelse på hur illa saker och ting sköts här. I många, många år har vi fått reda på när det är möten m.m i skolan med för kort varsel, men idag tog de verkligen priset på Söderskolan där Jacob går. 


Jag fick ett SMS från honom under dagen om att det är föräldramöte på torsdag, alltså i övermorgon! Skrev direkt att ja då kan varken jag eller pappa, det kan inte vara många som kan det med två dagars varsel!

Så när posten kom fick jag ett brev från Söderskolan med kallelse till detta möte.... Herregud, säger jag bara - så pratar de om att de vill att föräldrnarna ska vara delaktiga! Jo, tjena - då borde de kanske också göra så att föräldrarna KUNDE delta också! Och såna krav de ställer på barnen (vilket är bra för det mesta förstås), men kan inte barnen och vi ställa några krav på skolan? Nä, nu har jag tredje barnet går på Söderskolan - och att jag äter blodtrycksmedicin för högt blodtryck är förmodligen deras fel, för himmel så arg och uppretad jag varit på denna skola!


David kom hem och packade innan han åkte till Arlanda så då passade vi på att fota och filma Mollys valpar :-) Jag är jättenöjd med dom - framförallt deras huvud och uttryck kan jag aldrig se mig mätt på känns det som   .


Nacho 6v.



Nitro 6v.



Ninzie 6v.



Naja 6v.


Bilder på dem uppställda samt länk till en film på dem som finns på Youtube finns på vår hemsida - http://www.barecho.com       


Mollys familj var här och hälsade på henne och hennes valpar idag, och hon blev förstås jätteglad att se dom - inte så långt nu till hon får åka hem så hon tittade lite efter dom när de gick... Meeeen, så fick hon en rejäl bunt med rökt skinka av mig och då var det okej att stanna   . När man är en springertik så är ju mat det allra, allra viktigaste!



Titta bara på gammeltanten våran - inte många centimeter från spisen när det är matlagning på G :-)



Halvsystrarna Clådan och Liza gillar att sova på kökssoffan. Vi har haft jättefint väder idag och för Liza som börjat bli tjock nu så var det lite flåsigt idag. När man varit borta i några dagar ser man att det hänt så mycket med magarna på dräktiga tikar :-) De är helt klart dräktiga båda två, Marta och Liza       !



Tja, man kan ha huset på det här sättet också om man vill...



Lite förnärmad blev Agda när hon märkte att jag smygfotade henne   .    


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards