Kennel Barecho

Alla inlägg den 5 september 2013

Av barecho - 5 september 2013 20:33

... är alltid lika roligt att få tycker jag   . Såklart är det inte alltid roliga nyheter - men jag är ändå så glad när jag får vara delaktig i våra "hundbarns" liv även efter att de lämnat oss. En av Fritz söners husse ringde idag och berättade att Rasmus (som han heter) på gamla dagar börjat stjäla som en korp. Nu hade Rasmus satt i sig en rejäl mängd hushållspapper så de var oroliga för honom.... Ja, alltså - gamla springers är inte att leka med när det gäller hunger, det vet vi väl allihopa   . 

Här är det en del av ligan som får mat, vet att en del bara ger hundarna mat en gång om dagen - men jag tror våra hundar skulle flytta hemifrån DIREKT ifall jag fick för mig något sådant   .


Stackars Pinglan fick åka till veterinären för några veckor sedan pga. brusten livmoder. Det är ju allvarligt, vet flera hundar som dött pga det... Som tur var gick det bra för Pinglan   .

Hon berättar dock här vad hon tyckte om att bli lämnad på djursjukhuset:



Vet inte om det är någon ny sorts tratt det där? Ser ut som en flytväst nästan.


Från några kullbröder ur Pärlans sista kull har jag fått några kort, och visst är de lika varandra :-) 

Moltas som bor hos storebror Curt.



Ture som trivs med livet som nollåtta :-)


Jag har fått massor med roliga filmsnuttar på William som bor i Båstad, men av någon märklig anledning lyckas jag inte ladda upp det här...   .

 
Grynet   .



Kingsley som snart ska få hem en lillebror...



Alfons myser...  .


Det tråkigaste med att resa är väl att packa upp...

Såhär ser det ut i våran hall efter en utställningsresa.... Inte kul att ta reda på, mycket roligare att packa ut i bilen   .



Nånting som däremot är härligt efter en resa är att få kliva i hemmatofflorna, inte mycket som slår det   .


Nä, nu tror jag att jag och mina två älsklingar som bor här hemma ska hugga in på äppel-pajen. David kom nyss hem från Finland   .

             


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards