Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Dom växer och växer...

Av barecho - 7 oktober 2013 09:16

... alla valpar nu :-) Händer otroligt mycket varje dag!


Martas valpar har börjat öppna ögonen lite smått - men de är inte helt öppna ännu. Undrar om Springer-valpar är den ras som öppnar ögonen senast av alla? Både cocker-valpar och affen-valpar verkar göra det tidigare. De äter nu köttfärs och äggula flera gånger om dagen och imorgon ska de få börja smaka på lite torrfoder också har jag tänkt mig. I början var de ju väldigt skeptiska till fast föda - men det går bättre och bättre och nu hugger de i sig det mesta av det som bjuds :-)


Lizas valpar som 9 dagar yngre har förstås inte varit med om något sådant ännu - men mycket har hänt även där tycker jag. Alla äter bra och känns runda och rejäla :-)


Otroligt söta är dom också....


               


Pebbles, Pickles och Precious är svagt tan-tecknade. Det är ju så olika hur mycket tan de har och var gränsen går när de ska registreras som tan eller utan tan är svårt att veta alla gånger. Som t.ex både Pärlan och Floyd som vi har här hemma är reg. som lever/vit. Ingen av dem hade några tan-tecken som valpar, men nu när de blivit äldre så kan man helt klart se tendenser till tan hos dem. Nåja, vi får väl se hur pass mycket det blir på dessa tikar - de ska ju inte registreras ännu.


Styrelsemöte i Springerklubben HS samt döma på Cockerklubbens Open Show i Stockholm är vad jag roat mig med under helgen :-) Två jättetrevliga dagar har då jag haft iaf  .


Denna vecka ska jag jobba några timmar under tre dagar på Bergatrollens föräldrakooperativ. Hoppas på skönt väder då vi brukar vara ute en hel del där.

Japp, sån här blå himmel vill jag se över Berga skola där föräldrakooperativet håller till :-)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards