Kennel Barecho

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av barecho - 25 januari 2014 17:13

Ja, lite av varje har vi gjort idag på denna "relativt lediga" lördag. Skönt med såna dagar ibland också - även om det nu till kvällen blir lite aktivitet med fotbollstittande för mig. Igår spelade Jacob första matchen i cupen Göransson cup i Sandviken och ikväll spelar han den andra och tredje matchen. Jag var och tittade igår när han spelade och blev så full i skratt när jag skulle parkera bilen...


Det finns två parkeringar där kan man säga - och sedan en tredje som ligger på andra sidan vägen som man kan parkera på om det är fullt på de andra. Det jag blev full i skratt av var just parkeringsvakterna.... Tänk, de är precis lika överallt! Vi som åker ofta på hundutställningar möter dem ju ofta; ja alla typerna t.ex dessa -
a. Den som aldrig fått bestämma något nånsin tidigare och nu ser sin chans. Det här är den vanligaste sorten och den här typen går det inte att resonera med.
b. Den som säger hur man ska göra, men som har förståelse för att man gör något annat och inte bryr sig så mycket över det. Ganska neutral kan man kalla den här typen.
c. Den som hälsar välkommen och ser ut att tycka det är jättetrevligt att jobba som parkeringsvakt. Om man frågar snällt så lyssnar dom och ibland säger de ja och ibland säger de nej - men aldrig på ett otrevligt sätt. Det här är den ovanligaste typen.
d. Den som tycker man ska parkera längst bort fastän man är först där och ingen annan bil syns till. Det här är den typen man kan bli GAAAAAALEN på!
Jag vet, jag vet - det måste vara sjukt otacksamt att jobba som parkeringsvakt och de får säkert höra både det ena och det andra - men vi som ska parkera och t.o.m betala för det måste väl också ha någon form av rättigheter, eller?


Nåja, tillbaka till igår. Jag körde förbi där de stod och vinkade och såg att det fanns gott om lediga parkeringar på parkering nummer två. Där parkerade jag och så stod det en sån där vakt ni vet framför och pekade EXAKT vart jag skulle parkera - jaaaaaaa, och då pratar vi om på millimetern. Jag fick starta bilen igen och köra fram ca 3 mm - sen var vakten nöjd   . Att jag sedan blev inparkerad så David var tvungen att komma ut för att hjälpa mig se hur långt jag kunde köra med bussen för att inte krascha de andra bilarna var ju en annan sak... Matchen vann de iaf med 1-0 och som sagt ikväll är det dags för match nummer två!


Mycket trevliga nyheter har vi nåtts av idag från SSRK:s utställning i Kumla   . Diezel (Barecho Deal Or No Deal) vann bästa hanhund och fick sitt första CERT!! Hans "kennelkompis" Enya (Barecho Either With Or Without You) behöver ett till CERT för championatet och det var ganska så nära idag, fyra bästa tik blev hon efter att han kommit tvåa i Öppen klassen med CK. Stort grattis till duktiga Maria som håller dom i så perfekt form   .


Promenaden idag var husse med på och då tog vi med oss kameran - men som sagt, jag är så usel på att ta kort. Tycker alla ni andra får så fina kort när ni är ute med hundarna, men mina blir alltid dåliga... Kan iofs bero på att Baros roar sig med att hoppa rakt upp på mig och kameran var tredje minut ungefär... Gizza börjar bli lite väl vidlyftig på promenaderna när hon är lös - hon fick upp spår på rådjur (vi tror det var rådjur iaf) och sedan var det svårt för henne att hålla sig kring oss....

                 



Lite annat pyssel vi har roat oss med idag var att jag klippte David. Jag är inte så bra på det heller dessvärre - men det är ju smidigt att kunna klippa honom själv och han har ju inte så mycket hår kvar nu så det spelar så stor roll   . Han ser rätt så nöjd ut här iaf!



Nån mer som är nöjd är Tyke som har korgen för sig själv - det finns ju gott om korgar hos oss, men tydligen tyckte Lleyton och Gizza att de skulle ligga i just samma...


Imorgon blir det tidig uppstigning - då ska jag till iskalla ridhuset i Kumla för att gå domarelev på Golden Retriever, ser fram emot det mycket :-) Ja, inte kylan då - men att se hundarna!      


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards