Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Det är något speciellt...

Av barecho - 11 juni 2014 10:06

... med sommarutställningar :-) Visst kan det vara jobbigt när det blir för varmt, men det gör något med humöret (på mig iaf..) när det är varmt och soligt ute   . I fredags körde jag upp till Örnsköldsvik för att göra en examination på Labrador Retriever och det var så trevligt bara att strosa runt innan och titta på bedömningarna i de andra ringarna och prata med folk. Visst finns det en del som inte är så trevliga i hundvärlden, men det är ändå med de trevliga inom hundsporten som jag känner mig mest hemma förutom med familjen. Kanske är jag helt miljöförstörd, men men... då får det väl vara så isåfall   . Som sagt härligt väder var det i Ö-vik och samma fina väder var det i Vänersborg i söndags. Dock hade det regnat på utställningen där under lördagen så marken var vääääldigt blöt och saggig. Det är ju långt ifrån en idealisk utställningsplats, men vacker är den iaf :-)


Visst är det en vacker bakgrund till ringen? Ja, inte bajamajorna kanske.... men ni fattar ;-)



Vi hade Davids nya bil till Vänersborg eftersom vi bara hade tre hundar anmälda - att Baros och Gizza bara skulle lägga sig ner förstod vi, men vi var lite fundersamma med hur det skulle gå med Paco som inte är så världsvan än.... Men, jodå - det gick rätt så bra, förutom när Davids bil varnade för fartkameror och då lät som en dörrklocka. Varje gång den lät studsade han upp och såg såhär frågande ut....


 
Paco bedöms av dagens domare. Han vann bland hanvalparna och fick HP och blev sedan BIR-valp :-) Stort tack för alla gratulationer jag fick från de andra valparnas ägare - blir så glad att möta genuint snälla människor som verkligen verkar mena det de säger   .


Största klassen för dagen var championklass hanar med sju deltagare. Baros (CH Night Wish Darrem Canis) blev fyra i championklassen med CK och slutade sedan som fyra bästa hanhund. Gizza (CH Barecho Glint Of Gold) vann tikarnas championklass med CK och blev sedan bästa tik! Jag hade också äran att få visa fina Ebba (Barecho Going For Gold) i veteranklassen och förutom att hon blev BIR-veteran blev hon också trea bästa tik med sitt andra CERT   . Stort grattis till hennes ägare Camilla & Allan!


BIM CH Hollivera's Mystic Melody & BIR CH Barecho Glint Of Gold.


Efter det blev det väntan på finalerna, kändes roligt att få gå in i både BIS-valp, BIS-veteran samt i grupp 8 :-)

Vi hade tänkt att få i oss lite mat innan - men "som vanligt" fanns det bara korv och hamburgare på utställningsplatsen.... Förr har jag köpt någon god pasta-sallad här, men i år fanns inte något sådant. Vi fick tips om att de serverade lunch på hotellet en bit därifrån, men nja.... lammfärsbiffar serverade som buffémat för 95:-. Det kändes inte värt priset kan jag säga... Så fick bli en korv med bröd med lite sallad och paprika på, dög väl helt okej iaf. Hade ju med Red Bull och mjölkchoklad också så då var det ju ingen större fara...  .


David åkte in till Vänersborg tågstation för att hämta upp Henric och Nathalie som varit i Göteborg för att gå på Håkan Hellströms konsert, det hade varit en upplevelse sa de - och det kan jag tänka mig, mäktigt med så mycket folk :-) Hundarna blev förstås överlyckliga över att de dök upp på en utställning "bara sådär" och även vi blev glada förstås, nu fick jag också en riktig fotograf till finalerna - tack Nathalie för det. Och David fick lite hjälp som supportteam till mig...

 
Ni ser, dom har ju fullt upp med alla mina grejer....



Högtalarsystemet var uselt (som vanligt på utomhusutställningar) så turligt nog upptäckte David att det pågick förhandsgranskning av valparna för vi hade inte hört ett ljud om det! Så snabbt dit med Paco som förstås tyckte det var väldigt spännande med alla "konstiga" hundar i ringen :-) 



Paco i valpfinalen   .



Världens goaste pussnos....  .  



Han är så härlig att visa - lite vild och bångstyrig förstås ibland. Men svansen viftandes hela tiden och med otroliga rörelser. Det var så roligt att få höra från en av de andra som deltog i valpfinalen att hon tyckte han var såå fin och just hans rörelser, stort tack för det - så kul att höra att han uppskattas av andra också :-)



Här är de fyra som till slut blev placerade i BIS-valp.

  

 
Även domaren Svante Frisk uppskattade honom :-) BIS-1 valp blev hans resultat!! Såklart var vi väldigt glada för det och även för att nu är både han och hans syster Pasta kvalificerad till Puppy Of The Year på Grand Hotel nästa är   .



Nästa final var BIS-veteran där jag visade Ebba, kolla på det framsteget - så härligt :-)


 
Ebba på veteran-lineupen. Många fina veteraner var med och hon blev utplockad, men inte placerad till slut.


 
Finns det något härligare än blicken från en gammal springertant?    



Ebba var helt klart mutbar - vad gör man inte för en köttbulle?


 
Riktigt, riktigt fin har hon blivit nu Ebba :-) Stort tack till Camilla och Allan som håller henne i så bra kondition!


Sen var det då dags för grupp 8 som skulle dömas av Fredrik Norgren som då även dömde ESS denna dag.

 
Gizza är i verkligen fin form nu :-) Hon är inte anmäld till WW i Finland - men lite sugen är jag allt att anmäla henne....



Gizza visades på helt slakt koppel i finalen - något som både hon och Clådan kan utan några problem. Värre är det förstås med hanhundar som av naturliga orsaker vill lukta mer på marken samt är vildare generellt. Åtminstone mina...


 
Matte, du och jag       ...



I väntan på placeringen...



Till slut blir hon då BIG-2, något jag kände mig nöjd med :-) BIG-1 var amrisen CH Caci's Count On Me - stort grattis till hans ägare/uppfödare :-)


 


Visst är det något speciellt med svart/vita foton? Stort tack till Angelica Nilsson Mansfield för detta kort och de andra jag fick från dig :-)


      




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards