Kennel Barecho

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av barecho - 13 juni 2014 19:04

... var jag hos min yngsta son igår. Han sov över hos en kompis i Sandviken efter skolavslutningen i onsdags (jaja, jag vet vad ni tror - men hans kompis mamma hade koll på dem så det var lugnt...). Och igår kväll hade de första DM-fotbollsmatchen för i år. Viktig match förstås och jag vet att han såg mycket fram emot den!


Nu blev det inte bättre än att jag fick på min lott att packa hans fotbollsväska och jag kollade med David vad som skulle vara med och tyckte jag var sååå duktig som packade nya kläder åt honom - handduk, strumpor och benskydd och tejp. Ja, t.o.m så la jag shampo och duschcreme i plastpåsar åt honom så det inte skulle läcka. 


Jag skulle sedan åka till Davids jobb och möta upp honom där med hans gamla bil som jag städat ur ordentligt nu och skulle lämna tillbaka. Så hämtade vi upp Jacob och hans kompis i Sandviken för att åka in mot Gävle. Matchen började 18.00 och vi kom väl dit ca 17.05 Jag lämnade av dem och åkte för att inhandla en gummiklubba att ha till tältpinnarna på utställning. Hade inte hunnit så långt förrän David ringde 5 minuter senare och sa att jag hade en MYCKET upprörd son!! Jag hade glömt att lägga i fotbollskorna   !!!!! Så nu var paniken nära - vad som helst men skorna kan man ju bara inte vara utan. Så klantigt av mig som bara tog för givet att de låg i väskan, tittade aldrig efter ens... Men nu såg jag dem framför mig i hallen hemma. Vad göra? Jaaa, det var bara att vända bilen och köra så snabbt det nu gick hemåt efter skorna. Kom på efter en liten stund att det vore bra om någon kunde hämta dom och möta upp mig. Ringde då min brorsson Andreas som bor i Årsunda också och han fattade galoppen snabbt, åkte upp och hämtade Jacobs skor för att sedan möta upp mig mellan Årsunda-Bovik. Tusen tack för det Andreas, du är fasters bästa du   . David ringde flera gånger och sa att han fått låna ett par skor iaf så han kunde starta och spela.... Han var nog orolig hur jag skulle köra kanske   . Meeeen, 18.01 körde jag in vid fotbollsplan så det var inte sååå himla försenat med skorna ändå   ..



Sååå någon gummiklubba blev det tyvärr inte inhandlat den här gången heller.... Dock vann dom matchen och inte frös jag speciellt heller när jag tittade   . Var iofs kanske varm efter min lite lätt stressade bilfärd....

Det har ju varit så otroligt kallt de gånger jag har tittat på fotboll nu i år annars...  


Dock får man ju vara lite påhittig ibland när det regnar och blåser isvindar - har ni varit med om drive-in-fotboll nån gång? Har införts nu i Årsunda - bara så ni vet...   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards