Kennel Barecho

Alla inlägg den 25 juli 2014

Av barecho - 25 juli 2014 14:41

Idag fyller allas vår egen Barecho-Carro år   . Många smeknamn har hon fått under årens lopp och det är ju så att kärt barn har många namn eller hur? Glittret är ett av de smeknamnen och det var en annan uppfödare som kallade henne för det, tycker det säger så mycket om henne - för nog glittrar hon för det mesta allt   .


Vi har ju hängt ihop i många år nu - närmare bestämt 16-17 år är det väl. Carros storasyster Anna hade flera hundar från mig - samt att hon hade Julius som blev Divas pappa. Anna och jag åkte på många, många utställningar ihop - och ja, vi umgicks även annars också. Sedan var det så att Carro som då var i övre tonåren hade lite hjärtesorg och vi blev ombedda av Annas mamma att ta med henne på nån utställning för att muntra upp henne. Det gick väl skapligt iaf - hon fick nog höra både det ena och det andra från oss...hehe.... Men på den vägen är det!


När så kullen efter Annas hane Julius föddes och det då blev att tiken Diva stannade kvar hos oss tyckte förstås både Anna och Carro att det var roligt. Jag tror det var på Springerklubbens open show hösten-98 som Carro hjälpte till att visa hund första gången samt att det var första gången hon lånade hem Diva för någon dag.... Jag såg direkt att Carro hade en otrolig talang för att visa hund - men trots det sa jag något försiktigt till henne när vi visade i uppfödargruppen typ som - kan du ställa hunden lite längre bak? - GÖR DET SJÄLV DÅ - fick jag till svar..  . Och jodå, det temperamentet finns kvar än - även om ni alla andra kanske inte sett till det   . Jag svarade - Ehhhh, jo - det hade jag ju gjort om jag inte höll i en hund själv. Det resulterade i ett gapflabb från henne - sedan var det inget mer med den saken   . 


Hur det var så ville Diva iaf mycket hellre vara med Carro än med oss - så när hon skrek efter Carro i timmar varje gång hon lämnat hem henne sa jag att du kan få ha henne hos dig hela tiden om du vill det.... Klart hon ville det och det är sannerligen inget som någon av oss ångrat. Delad glädje är dubbel glädje och så mycket glädje vi haft tillsammans tack vare Diva       .

 
Här är nog Diva i ettårsåldern tror jag. Jag älskar detta kort - tycker de är så lika varandra här   .


 
Vi åkte tillsammans till Visbys dubbelutställning juli-99 och även om inte Carro ser helt nöjd ut här så var det en resa full av skratt :-)


 
Vi har massor av minnen ihop - jaaaa, det skulle ta alldeles för lång tid och jag skulle bli alldeles för sentimental för att skriva ner alla. Det här fotot är från Club show - tror det var 2005 när Kylie blev bästa tik och BIM. Helt visad av Carro, med en nervös mig på utsidan av ringen...


 
Här är det Elin som Carro visar. Alla våra hundar har alltid känts som Carros också - de har alltid älskat henne av hela sina hjärtan och de har nog känt hur mycket Carro älskat dem tillbaka   .


 

En helt fantastisk resa gjorde vi tillsammans till Australien 2007. Det var David, jag, Jacob och Carro som åkte tillsammans. Vi var först en vecka i Melbourne hos Stephanie och David, sedan en vecka i Sydney hos Yvonne och Robert för att till slut avsluta veckan hos Rosey och Dean i Queensland. Vi hade så otroligt roligt ihop, den resan är nästan som en dröm känns det som. Och att inte bara fått dela den med delar av sin familj, utan även med sin bästa vän är något som jag kommer att leva på länge, länge   .


 
Att vi är lite smått onormala båda två har förstått underlättat vår relation...


 
Här har vi just kommit hem till Arlanda efter vårt äventyr. Jag skulle så gärna vilja åka tillbaka till Australien, men som den resan vi var på då blir det nog ändå inte.... Jacob var också så glad att Carro var med, de hade otroligt roligt ihop och sedan dess kallar hon honom lillbrorsan och hon är definitivt som en storasyster till honom   .


 
När vi hade vårt 20-årsjubileum för fem år sedan var Carro förstås en av de som hjälpte till mest. Hon har ju alltid varit en självklar del av vår Kennel och här tävlar hon i snabbaste springer med en av våra hundar.

 
Här är det Lillis hon visade på just den jubileumsutställningen.


 
Alltid lika charmig och med ett leende på läpparna :-)


 
Älskade Diva var förstås med på utställningen också...  



Hon visade även sin cocker Cliff då. Han bodde de sista åren hos Carros föräldrar. Men vilket otroligt bra jobb Carro gjorde med Cliff. Den kullen var tyvärr inte så lyckad mentalt, men Cliff uppfostrade hon till en supertrevlig cockerhane som fungerade bra ihop med allt och alla :-)


 
Att vi har roligt ihop tror jag inte har undgått någon - visst har vi våra stunder vi också när vi surnar till på varann.... Men inget allvarligt, av all den tid vi varit tillsammans har vi nog skrattat ihop 75 % skulle jag tro. 


   
Ett antal gästrike och veteranmästare har hon varit med på förstås. Vunnit flera stycken, bland annat vann Carro och Lleyton när vi var borta någon annanstans. Det finns ett roligt minne från den första av dessa tillställningar Carro var med på. Vi hade inte känt varandra så länge då och hon hade Diva i koppel och när Diva fick syn på David hoppade hon på honom. Han hade ljusa byxor och det var lerigt ute så det blev märken av Divas tassar på hans byxor. Märkena blev inte på det allra bästa ställe om man säger så.... och Carro blev ju lite förtvivlad förstås. - Men Diva vad har du gjort sa hon och började borsta bort det som blivit på Davids byxor. Bara det att det var precis i grenen som Diva hoppat. Carro stod alltså där och borstade David mellan benen med sin hand. Jag började gapskratta förstås, precis som Anna och David gjorde. När hon då insåg vad hon gjorde - blev hon kräftröd i ansiktet och sa - MEN VAD GÖR JAG?? Men, fortsatte ändå någon sekund till.... Jaaa, det är vår Carro det - spontaniteten personifierad     .

 
Mest har jag kort från utställningar på Carro förstås - här blev Diva BIS-2 i Grängesberg tror jag 2007....



... men ingen lyckad fest utan vår egen "Snarrot" heller. Här är Davids 30-års fest och jaaa, vi tre har nog upplevt det mesta ihop vi. Liksom järngänget det här på nåt sätt. Carro är nog som någon kombinerad lillasyster/dotter till mig - nog för att hon redan har både storasyster och mamma, men någon extra är ju inte alltid helt fel. Carro har ju ett stort hjärta så där får vi plats allihopa   . David har nog också Carro som lillasyster på nåt sätt, fast ibland tycker jag de två är mer som ett gammalt par på ålderdomshemmet - ni vet som tycker jättemycket om varann, men ändå blir lite smått irriterade på varann då och då. Kanske beror irritationen på att de egentligen är rätt så lika   . Många tror att jag är en dålig förlorare..... men men - de som känner oss tre vet att jag bara är en liten svag bris jämfört med den orkan som uppstår när de blir sura, besvikna och sårade...


Som t.ex här på Club Show i Halmstad 2007. Det är en låååång historia bakom detta kort - men låt mig bara säga som så att Diva fick inte CK när hon vann veteranklassen och Carro var inte alls så sugen att gå in i tävlan om bästa veteran. Därav denna lite "nonchalanta" uppställning   . Som tur är har vi alla tre skrattat gott åt detta efteråt - men just då fick man passa sig, hehe.... Jaja, även solen har sina fläckar - och ingen är perfekt. I mina ögon är Carro iaf i det närmaste perfekt   .


 
Raptor som vi lånade hem från Australien visade Carro för det mesta - eftersom vi både hade Fritz och Lleyton samtidigt. Det var otroligt känslosamt för både Carro och oss när han åkte tillbaka efter ett drygt år hos oss. På detta foto vann han grupp 8 på svensk vinnarutställning i Växjö :-)


 
Carro är en sån som man vet alltid ställer upp om man behöver hjälp. Här är det vårt tvättrum som hon hjälper till att måla   .



Diva och Fritz på 4 x summers i Vadstena. När jag tänker på allt Carro och jag har upplevt med de hundarna.....        ... får inte fram några ord, tårarna rinner bara....  


 
Och nu startar snart ett nytt kapitel för Carro när hon blir mamma till en liten pojke i oktober. Här visar hon "storebror" Zola på utställning i juni i år. Carro kommer att bli en fantastisk mamma det är jag övertygad om - och vi ser sååå fram emot en "lillebror" här hemma vi också. För att Carro tillhör vår familj så är det bara - det är vi nog alla helt överens om, både två- och fyrbenta. Så lätt blir du inte av med oss inte Carro   .


Jag kan inte nog tacka dig för allt roligt vi gjort tillsammans och för att fått äran att vara din vän och följa dig både genom tråkiga saker och roliga saker. STOOOOOOOOOORT GRATTIS idag på din dag - hoppas du får en sån dag som du förtjänar            - dvs. den allra bästa!!!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards