Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 september 2014

Av barecho - 2 september 2014 20:54

Ja, idag fick vi trevlig post i brevlådan   .

 

Tyra, aka Älskade vännen, har nu officiellt fått titeln internationell champion - C.I.B   !! Långöronen här hemma har ju fått titeln C.I.E när de blivit internationella champions - och det beror på att de inte har någon jaktmerit som de har ett E på slutet istället för B. E står för exterior och B ska vara beauty. I breven till långöronen står det att de fått titeln International Show Champion och i Tyras brev som ni ser - International Beauty Champion. Jaaa, vad som är skillnaden kan man ju fråga sig - kanske är det Tyras inre skönhet som de menar med att hon är Beauty Champion och inte utställnings champion   .

 
Vackra Tyra   


Hittade den här infon idag på EDS-14:s hemsida:

 
Alltså 48 stycken ESS anmälda till Europavinnarutställningen i Brno - Tjeckien i slutet av oktober. För jag kunde ju inte låta bli att anmäla dit. Med såna juniorer som Paco & Pasta känns det ju som man vill ge det en chans - och även om det är tomt i plånboken för det mesta nu så måste jag ju ändå få unna mig något? Om jag inte har något roligt att se fram emot så vet jag inte hur jag ska klara mig.... Klarar inte ens av att se foton och filmer på småvalpar för det gör så ont i hjärtat - saknar valpar så ofantligt mycket... Så de som kanske inbillar sig att allt snart är som vanligt, att det inte är så lång tid kvar och så farligt är det väl inte - de är väldigt fel ute kan jag säga...  ...


 
Soffan i köket är inte bara uppskattad av hundarna - det finns andra som behöver sig en liten powernap ibland också   . Och ja, ni ser rätt - det är en alldeles äkta liten dammråtta där i hörnet bredvid listen - har man hundar ska det väl märkas eller hur   .


Nej, nu ska jag ta och och säga tack för mig för idag - tar med mig min iPad och ska försöka hitta på någon annan serie att följa nu när jag sett sista avsnittet av Orange is the new black.... Nån som har något bra tips som går att se på Netflix?   



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards