Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Välkommen till världen :-)

Av barecho - 19 oktober 2014 12:50

När det föds en ny liten människa är det ett sånt stort under, ja rent magiskt - man förundras över det lika mycket varje gång   . Äntligen föddes då Carro & Christers efterlängtade pojke idag - lilla Wilde   . Att det är lättare att få in bebisarna än ut dom har ju Carro blivit varse nu. Men även om förlossningen varit jobbig så är det förstås mödan värt när man får hålla sin alldeles egna nyfödda bebis i sin famn, inte mycket som slår det     .

 
Wilde föddes inatt 00.30, vägde 3620 gram och var 51 cm lång   .



Han försöker säga något här, undrar vad?


 
Ett litet kik med ena ögat, fasiken så ljust och kallt det var här - betydligt mysigare i mammas mage förmodligen   .


Supermegagrattis till den nya familjen - och stort lycka till   . Om jag känner mig själv rätt så är det inte sista gången lilla Wilde är med i den här bloggen   !


För min egen del har det varit en lugn helg. Det var meningen att jag skulle vara borta och hålla i kurser i dagarna två, men på grund av för få deltagare sköt vi upp den till i vår. Såå inget inplanerat - skönt med tanke på att det nu efter denna helg är utställningar fem helger i rad.... Igår fick huset sig en rejäl städning, för satan så skitigt det är nu med alla smutsiga hundar på grund av regn och rusk   .


David är på väg till Ryssland just nu - jag håller koll på honom på flightradar.... Han har det inte lätt stackarn som blir övervakad av sin fru   .

 


 
Det är ju himla bra med alla tekniska hjälpmedel vi har idag - som t.ex GPS. Meeen, många gånger blir det ju lite galet också... Som i torsdags när jag svängde av E4:an för att åka över Söderfors hem som vi alltid gör. Från att beräknad ankomst var 20.03 räknade den om till tiden 22.48 - dagen efter.. Den fick för sig att jag skulle åka den nätta biten på 280 mil från utanför Söderfors till Årsunda - en sträcka som annars är typ 7 mil... Gammaldags kartor är inte så fel ibland ändå...



Solen tittade faktiskt fram en liten stund här på förmiddagen så jag passade på att gå med hundarna då.



Eftersom Gizza är i slutet av sitt löp tog jag grabbarna grus på en egen vända. Lleyton som är en sann gentleman har insett att löpet är över, han luktade på henne och hon morrade. Tja, då låter han henne vara... Men, de här två "gangstrarna".... - de förstår inte sånt. Nä, stackars Gizza skulle inte behöva ha två stora nosar i baken hela promenaden så hon slapp dessa två för den här gången.


Jacob är på fotbollscup i Stockholm hela helgen, hittills har de vunnit alla matcher och jag tror de ska spela nästa match som semifinal   . Jacob har beställt hallonpaj och vaniljsås till han kommer hem, så bäst jag börjar leta efter något sånt recept...   


och för er som undrar över vårt farthinder så hämtades det igår kväll - det bogserades iväg så antingen kom någon tjyv och tog den eller så var det ägaren.... Nåja, lite finare utsikt nu igen från huset iaf   .
 

 
 
Ingen bild

Ane

19 oktober 2014 17:10

Stort grattis til Carro och Christer !! Bra alt gikk bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards