Kennel Barecho

Alla inlägg under oktober 2014

Av barecho - 4 oktober 2014 19:34

Ja, drömmar det har vi väl allihopa. Vissa drömmar är rätt så enkla att uppfylla - en del är det lite svårare med... Men, drömma det måste man få göra. Det förgyller tillvaron   . Om man inte hade nån dröm alls, något speciellt som man önskade sig - jaa, då skulle det nog kännas rätt så torftigt tror jag. 


Min dröm om att få flytta till Spanien känns ändå närmare och närmare, även om det fortfarande är många år innan vi kan göra slag i saken och flytta dig för gott. Så för att ha något att glädja mig åt här hemma så länge har jag länge drömt om en Walk-In-Closet. Jaaa, kanske förvånande med tanke på att klädintresset inte är så stort hos mig - men så har jag heller aldrig utgett mig för att vara så enkel att förstå sig på alla gånger   . Faktum är ju att jag hemskt gärna vill ha ordning och reda (Stenbock som jag är...) så det är nog mycket det som gör att jag drömmer om en sådan. Thomas gamla rum (förlåt Thomas   ) som nuförtiden är Jacobs sovrum är det rum vi funderar på att göra om till en W-I-C. Tänkte även ha kläder till Jacob där så vi kan ta bort garderoberna både i hans rum och i vårt sovrum, garderoberna är så fula och tar sån plats tycker jag.... Sen tänkte jag också att i vårt sovrum kunde vi då ha någon form av soffa (typ som den vi har i köket) där garderoberna är i dag. Tanken var då att några av hundarna kanske kunde tänka sig sova där istället för på mig i sängen... Nåja, det återstår väl att se om någon kan tänka sig det...


Sen beror det förstås på om vi har råd att göra det just nu - men känns verkligen som jag skulle behöva något att glädja mig åt just nu. När vi närmar oss den här skitårstiden är ju aldrig mitt humör på topp och i år känns det värre än vanligt...


Sååå nu tittar jag för fullt på förslag på hur man skulle kunna göra... 

  
Det är lite snedtak i det rummet så nåt sånt här kanske?



Otroligt tjusigt - men lite mörkt kanske?



Här skulle alla mina utställningskavajer få gott om plats   


 
Jaaa, många fina alternativ finns det...


Lite annat än drömmande har jag hunnit med under veckan. Både Jacob och Henric har varit hemma för att de varit sjuka - så jag bakade lite bullar åt dem för att pigga upp dem.


Vaniljbullar, mina favoriter   .


Sedan åkte jag en sväng till Stockholm i onsdags. Följde med David som skulle dit på ett möte. Jag gillar verkligen Stockholm, visst är det mysigt att bo på landet - men om jag inte hade så många hundar skulle jag absolut kunna tänka mig att bo i en storstad.


Jag satt i den här parken en bra stund under tiden David var på sitt möte. Bara satt och läste tidningen, tittade på folk och solade mig. Myyysigt och jag var inte den enda - fullt med folk i parken som gjorde som mig eller bara strosade omkring där. Skulle man sitta som jag gjorde i Sandviken i 1,5 timme - jaaa, då skulle väl någon ringa polisen...

 
Tror att parken hette Norra Bantorget om jag minns det rätt.

Idag har vi haft finbesök av Carro och Malin - hoppas att bebisen kommit ut nästa gång jag träffar Carro   . Det är inte långt kvar nu, den 18/10 är planerat födelsedatum så vi får väl se när det blir...


Nej nu har vår alldeles egna Barecho-kock gjort mat så bäst att hugga in på det   .

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards