Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av barecho - 14 mars 2015 18:22

Ja, nu är det väl dags med lite foton på valparna   ! Kvaliteten är väl inte superbra - jag har ju inte direkt tålamod att fota en massor i hopp om det perfekta fotot - nä, ett par stycken får räcka tycker jag. Att fota är för mig mer "ett nödvändigt ont" än något jag tycker är jätteroligt, så ni får hålla tillgodo med dessa kort så länge. Min kamera är inte heller speciellt samarbetsvillig - man kan få hålla ner knappen 10 sekunder innan något händer - och tja, fotar man något som rör sig så kan ni ju räkna ut hur svårt det blir.... Nog med ursäkter nu - här kommer lite kort på våra 15 småbebisar här hemma   !


Vi börjar väl med de äldsta - dvs. Veras valpar som blir två veckor idag. Jag har börjat att ge dom lite köttfärs med äggula och det var väl som vanligt, några åt med god aptit och några trodde att det var gift så de bara totalvägrade att ta det i sin mun... Nåja, det brukar ordna upp sig efter några dagar. De har alla börjat öppna ögonen - mer eller mindre kan man säga. Någon av dem har ett öga öppet och bara en springa i det andra ögat. Det är så speciellt tycker jag när de öppnar ögonen - de ser ju inte mycket i början, men känns som man får lite kontakt med dom ändå   . De har också börjat höra så smått, för ibland när jag pratar med dem så morrar de lite svagt.... hur gulligt som helst!

 
Såhär ligger de när de sover - tätt, tätt ihop och den som ligger underst har "guldplatsen".


 
De har också börjat på att försöka gå - väldigt ostadigt ännu, men de tar sig fram iaf. 


 
Bäst är förstås när mamma ligger hos dem - något hon har börjat tröttna lite på. Helst vill hon vara med oss hela tiden - dock när jag gav dem köttfärs var det tydligen väldigt intressant att vara i valplådan...


Några enskilda kort på dem kommer här nedan:



Hudson



Homer



Hardy (med Havanna bakom sig)



Henny



Heather



Havanna



Hally (och någon som leker krokodil i bakgrunden....)


 
Många nyfikna finns det som undrar vad som låter och luktar därinne... Tror inte Vera skulle uppskatta det helt om de kom in till henne och valparna, åtminstone inte Paco...


Så över till Tyras valpar, de blir 2 veckor på måndag. Bosse har öppnat ögonen mest - men även Britta och Bertil har börjat öppna sina ögon. De är så otroligt runda dessa tre valpar - hur mycket mat som helst verkar Tyra ha.

 
För att kunna skilja hanvalparna åt är Bosse märkt med lite nagellack i nacken - ni ser att han ligger längst till vänster här. 


 
Tyra har fått en bädd även utanför valplådan så hon kan ligga där och ha uppsikt över både sina valpar och mot grinden - där de andra hundarna finns...


 
Närbild på de tre tjockisarna som äter för det mesta...


 
Bosse tar sig en privat mysstund med mamma Tyra   .



Britta



Bosse



Bertil


Enyas valpar blir två veckor på tisdag, så de är yngst. Såklart är de senast i utvecklingen pga det - men springervalpar tycker jag är lite senare generellt att öppna ögonen och att börja gå om jag jämför med cockervalpar och affenpinschervalpar. Dock har det börjat komma någon lite springa på ett par av valparna - men det dröjer nog några dagar till innan de fått upp ett öga helt. En av tikvalparna dog ju när hon bara var tre dygn gammal.... Jättetråkigt, men hon var mindre än de andra redan när de föddes. De fem som är kvar nu är riktigt mulliga och goa   .


 
Jag tänkte försöka fota valparna enskilt i valplådan lika som jag gjorde med cockervalparna - men nä, det ville inte mamma Enya... Hennes nos kom framför varje gång jag provade   .


 
Ni ser att hon ger mig lite sträng blick eller hur.... Hon är sååå rädd om sina små   .



Rolex



Ramigo



Rafael



Ramona



Rakel


Fler valpfoton kommer framöver  - när de blir lite "roligare" också att titta på. Filmer på valparna brukar jag lägga ut på FB istället. Vet inte varför jag inte lyckas få ut filmer här på samma enkla sätt?


 
Dagen idag startade med engelsk frukost - sååå himla gott och mättande. Någon lunch behövs inte efter detta...


 
Lite tapetserande har det blivit idag - även om det fått vänta nu när det varit fullt upp med valpfödslar ett tag! Vi har också badat och fönat de fyra hundar vi ska ha med oss på utställning i morgon - på fotot ser ni vår gulliga Clådan   . Visst ser hon ut att njuta av att bli fönad...   ....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards