Kennel Barecho

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av barecho - 21 mars 2015 08:46

Ja, det blir en liten snabbtitt ner i valplådorna såhär på lördagsmorgonen :-) Cocker-valparna fyller ju tre veckor idag och det händer mycket med dem nu - de har börjat äta lite själva och de blir mer och mer rörliga för varje dag som går. Finns inte mycket charmigare än när de börjar gå lite ostadigt och samtidigt så viftar de på svansen - det är verkligen en medfödd instinkt hos spaniel-raserna det   .

         


Affen-valparna blir tre veckor på måndag. De är inte speciellt intresserade alls av att äta något annat än dia sin mamma... Mycket skeptiska är de till det som jag försöker ge dom   . Fortfarande är de jättetjocka - men som David sa, det var Tyras förra kull när de var såhär små också. Minns att vi undrade om de skulle kunna gå så tjocka som de var.... Det var förstås inga problem när de väl ville gå - en affenpinscher gör ju inget förrän den har lust med det...

         


Sist, men inte minst har vi springer-valparna. De blir 3 veckor på tisdag och har nu öppnat ögonen allihopa - fortfarande ser de nog inte mycket, men de har börjat höra lite i alla fall. De börjar gnälla när de hör min röst och vet att det är köttfärs på gång - som en sann springer äter de förstås allt redan nu. När jag skulle fota de valparna var jag tvungen att passa på när Enya var ute. Varje gång jag närmar mig valparna med kameran klämmer hon sig emellan - hon är helt klart den som är mest rädd om sina små   .

         


Såg nu också att jag missat att skriva om utställningen i Strängnäs som vi var på i förra helgen. Det var första gången vi var på den utställningen eftersom den tidigare år har legat samma helg som Crufts. En jättefin hall var det - det sades att den ev. skulle rivas för att bygga bostäder där istället. Det låter bara som världens värsta slöseri tycker jag.... En ny, fin hall som ska rivas bara sådär? När ungdomar har svårt att hitta träningstider till aktiviteter bland annat... Konstiga prioriteringar tycker jag det låter som. Som sagt, en jättefin hall - ljus och varm. Lite halt på golvet förstås, men så är det ju inomhus. Mattor låg delvis på golvet här iaf vilket hjälpte lite.

 
Paco vann unghundsklassen med CK.

 
Han blev sedan trea bästa hanhund med sitt sjunde CERT. På platsen före honom i bästa hanhundsklassen stod Vegas (CH Barecho Yackpot Every Time) - han såg verkligen fin ut denna dag, sprang med så härlig resning och som alltid så välvisad av sin matte Jill   .


 
Här på fotot är Nellie och Pasta. Nellie fick VG denna dag och Pasta vann unghundsklassen med CK. 


Clådan blev bästa tik och BIM, Miranda blev tvåa i championklassen och sedan fyra bästa tik. Roligt var att vi hade både BIR-veteran och BIM-veteran denna dag. BIR-veteran samt bästa tik-3 blev Hope (CH Barecho High Hopes) och BIM-veteran blev evigt unge Winston (CH Barecho Most Wanted).


Idag ska dagen ägnas åt att göra iordning hundar inför utställningen på hemmaplan (Högbo) imorgon samt att vi ska försöka oss på att tapetsera mer i Jacobs nya rum.... Känns som ett evighetsprojekt - men men, till slut ska vi väl vara färdiga hoppas jag   .



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards