Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Dags att damma av.....

Av barecho - 27 maj 2015 12:58

... bloggen igen. Jag har ju inte skrivit något här sedan i början av april, nästan två månaders "bloggtorka". Otroligt mycket har hänt förstås och jag ska försöka skriva lite inlägg allt eftersom om vad som har hänt. Kanske inte i kronologisk ordning men det får ni stå ut med. Det har också varit rent fruktansvärt att förlora Kylie - visst det var kanske inte helt oväntat, men ändå slår smärtan, sorgen och saknaden emot en så mycket att man knappt vet hur man ska komma över det   . Men, det gör man ju..... Glädjen över att ha haft henne är större än sorgen att ha förlorat henne. Nog om det - när jag känner att jag orkar ska jag skriva ett inlägg om det också...


Men idag kommer fokus att ligga på Gizza (CH Barecho Glint Of Gold) som för en stund sedan fick sin första valp. Stolt far är vår egen Paco (Barecho Play Now Pay Later).


Gizzas temp låg nere på 37,1 igår vid 14.00 - och när jag tog tempen före vid 9.00 var den på 37,7 - så jag förstod att det skulle bli valpning idag under dagen. Så skönt att få valpa en tik dagtid för en gångs skull!


Gizza har varit helg lugn inatt - låg vid mina fötter i sängen som vanligt. Den som var oroligast inatt var istället Twiggy - undrar om hon hade sympativärkar   . Men förmodligen var anledningen att det väldigt varmt i sängen - ALLA hundar utom Lleyton låg där, de fick ju plats nu när David inte är hemma. Och mitt i sängen - tätt intill mig låg Twiggy. Så förståeligt om hon hässjade - måste ha varit varmt för henne. 


Tillbaka till Gizza. Hon har följt mig och bäddat lite grann, men annars har inget märkts på henne - ja, annat än att hon förstås inte ville äta mat och det är ju ett tecken om något det!


Hon blev oroligare strax före 12.00 - ville inte ligga ner utan letade efter något bra ställe att valpa på.

 

Strax efter 12.00 gick vattnet och hon såg såhär lidande ut efter det.... 


Endast tre krystvärkar behövdes så var första valpen ute   .


 
Det blev en brun/vit/tan-färgad tik. Hon föddes 12.35 och vägde 332 gram. Hon har fått namnet Sangria.


 
Det här är ju Gizzas första kull så hon såg lite förvånad ut först när hon såg valpen. Men nu bäddar hon runt och försöker skydda den mot allt runtomkring   .



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards