Kennel Barecho

Alla inlägg under juli 2017

Av barecho - 3 juli 2017 15:57

I helgen var jag i Norge och dömde lördag och söndag, närmare bestämt i Trondheim på NKK:s internationella utställning.

Lördagen dömde jag 83 hundar totalt, i raserna Dvärgpinscher, Pinscher, Dvärgschnauzer svart och Dvärgschnauzer svart/silver. 

Foton på mina BIR/BIM-vinnare kommer här, förutom på Pinscher där det inte blev något foto då ingen hanhund fick CK. Tiken som blev BIR var en juniortik vid namn Zhivariis Fantastic Fia.


 
Dvärgpinscher: Fr.v BIM DKUCH NOUCH DKJV-15 KBHJV-15 Cherrybeau Jacen Solo & BIR Baron Wolf Unbeliveble Star


 
Dvärgschnauzer svart: BIR Option Don't Worry & BIM Dreamkiss Femme Fatale


 
Dvärgschnauzer svart/silver: BIM SEUCH EECH  Every Wish Fulfilled Ventusbarbatus & BIR FIJW-16 Delirium Tremens De Akra-Leuka


Söndagen dömde jag totalt 86 hundar av raserna Labrador Retriever och Flatcoated Retriever. Två klasser på Flat hade flyttats till annan domare, det var juniorklass tikar och unghundsklass tikar. 


 
Labrador Retriever: BIR NOUCH SEU(u)CH Mementos Puccini & BIM Mambrinos Imogen


 
Flatcoated Retriever: BIR NOUCH SEU(u)CH Rudskog's Best Wish & BIM SEU(u)CH DKJV-15 NOJV-15 Caci's Shine Bright Like A Diamond


Flat-valpen som blev BIR-valp i min ring avslutade dagen med att bli BIS-valp, verkligen roligt att se   . Valpens namn är Fambia Baron Mcpharon. Foton på honom och andra vinnare i finalerna finns att se här: https://www.facebook.com/pg/NorskKennelKlub/photos/?tab=album&album_id=1752376691439106 


Jag hade också nöjet att få döma grupp 8 och vinnare där blev en Portugisisk Vattenhund vid namn Aquafortis Kamikaze, den avslutade dagen sedan med att bli BIS-3. BIG-2 blev flatten som jag dömt själv, BIG-3 en Chesapeake Bay Retriever som hette Bidziil John och BIG-4 en Tollare, Tollergrenda's X-mas Winther Dream.



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards