Kennel Barecho

Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av barecho - 11 oktober 2017 19:20

Ja nu är vi tillbaka hemma igen, skönt ändå att få sina vanliga rutiner - även om det förstås är väldigt skönt med semester också. Meeen, man tröttnar ju på det också till slut   .


Resan hem tog mer än ett dygn. Vi lämnade Yvonne och Roberts hus ca 11.30 på måndag australiensisk tid - då var det alltså söndag kväll här hemma. Sedan åkte vi först ca 8 timmar till Singapore och den resan var den jag tyckt varit jobbigast av de flygresor vi flygit under resan. Jag kunde inte sova alls och hittade inte heller någon bra film att se - jo en såg jag, men jag som älskar romantiska komedier fick leta länge för att hitta en enda. Sedan blev det ett stop på ca 3 timmar i Singapore innan vi det var dags att kliva på planet mot Stockholm. Eller mot Moskva egentligen. På våra biljetter stod det inget om Moskva, men vi skulle tydligen mellanlanda där för att släppa av några stycken och för att släppa på fler resenärer. Vi hade samma platser och skulle åka med just det planet till Stockholm. Vi var ändå tvungna att gå av planet, ta med allt vårt handbagage och göra en ny säkerhetskontroll - kändes mycket märkligt måste jag säga... Rejält trötta var vi ju då också så jag fick bita mig i tungan för att inte säga något spydigt - kanske inte är det rätta stället att göra det på, just på en rysk flygplats...


Till slut landade vi på Arlanda - lite försenade så det blev ca 08.30 tisdag morgon som vi anlände dit. Otroligt snabbt gick det att få ut bagaget och sedan gick resan mot Västerås där vi skulle hämta vår nya bil   .

 
Vi har inte haft vår gamla bil så länge - men vi har inte varit nöjda med den pga att vi inte fick den klimatanläggning i den som vi trodde vi hade beställt... Så nu har vi bytt in den och fått en ny bil istället - en med lika klimatanläggning som i den första Multivanen vi hade. Svart blev det nu igen - hade så svårt att bestämma vilken färg vi skulle ha.... men jag är väldigt förtjust i svarta bilar så fick bli en sån igen   . 


Hundarna blev förstås jätteglada när vi kom hem, utom Pasta som alltid är väldigt sval mot mig till en början när jag varit bortrest. Igår tittade hon knappt åt mig - men idag har hon velat vara nära mig hela dagen   . Tyra var så glad så hon skrek så att hon hade saknat mig märktes....


Fays valpar är jättestora nu - eller ja helt normalstora för sin ålder. Men när jag åkte var de nyfödda i princip och idag fyllde de tre veckor!


Resten av gårdagen gick sedan åt att titta igenom alla 14 valpar ur Gizzas och Pastas kullar - och försöka bestämma vilka som ska stanna här hemma.... inte lätt.... och jag är inte alls säker på att jag valt "rätt" då det är så många jag tyckte om i alla kullarna. Eller ja, tycker om gör jag förstås med allihopa    - men ni förstår säkert vad jag menar.

 
Ur Gizzas kull kommer vi att behålla denna hane - Barecho Bring The Gold "Biggles". Vad han ska kallas vet vi inte än...

 
Här är huvudfoto på "Biggles". Han är väldigt lik sin halvstorebror Yalla som liten - så han har mestadels kallats lill-yalla här hemma   .


 
När det gällde vilken tik vi skulle behålla från samma kull var det riktigt svårt. David fick springa med dem fram och tillbaka gång på gång i köket - men de skuttade för det mesta bara... Så det blev många turer på trimbordet innan vi till slut bestämde oss för tiken Barecho Bling Bling No Way "Blossom" - jag tror vi kommer att kalla henne Bling-Bling, men är inte helt säker på det än.

 
Huvudkort på "Blossom".


 
Om jag tyckte det var svårt i Gizzas kull så blev det ännu värre i Pastas.... För varje jag lyfte upp på trimbordet sa jag, nä men den här måste det bli... helt hopplöst så till slut fick det helt enkelt bli den jag känt mest för hela tiden - Barecho Crash The Party "Calvin" - även här är det högst osäkert vad han ska kallas. Antingen "Calvin" eller "Biggles" kommer förmodligen att bo hos Henric & Viktoria och den valp de tar hem till sig döper de själva såklart.

 
Huvudfoto på "Calvin".


Det är inte alls omöjligt att det blir någon mer kvar eftersom vi har flera osålda - som jag längtar nu att de ska växa upp så jag får se mer av vad det blir av dem   !


David har jobbat idag men jag har varit ledig. Dagen har mest gått åt till veterinära saker. Eller ja, allra först gick jag igenom all post och svarade på mejl, det tog sin lilla tid det också. Sedan kom veterinär Natalja hit och besiktigade, vaccinerade och chipmärkte alla valparna. Sen har vi också varit och tagit utstryk på Tyra, hon har börjat blöda och det är inte löp på gång utan måste vara något annat. Hon är pigg och precis som vanligt - ingen feber, hon dricker inte mycket - utan hon äter och är lika glad som alltid. Ustryket visar att hon inte har några bakterier så det är inte någon livmodersinflammation som är det första man tänker på. Märkligt är det - men det är inte alls mycket som blöder och jag tycker kanske det avtagit mer nu så vi ska hålla koll på henne bara och se vad som händer, usch man blir ju så himla orolig så fort det är något...   .


Vi var och hälsade på Elis en liten stund när David kom hem från jobbet - han växer så det knakar nu. Var så otroligt härligt att få krama och pussa honom igen efter några veckor ifrån farmors lilla gullunge   .


Imorgon är det dags för mig att jobba igen - ska också bli skönt att få komma igång med det igen   . Tja, allt är skönt att vara tillbaka till utom det hemska vädret, i morse fick David skrapa rutan på bilen när han skulle åka till jobbet....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards