Kennel Barecho

Alla inlägg den 11 december 2017

Av barecho - 11 december 2017 22:50

... föddes igår. Vi hade som sagt inte någon kull på ett helt år, men nu har vi haft fyra under hösten/vintern. Mycket jobb förstås, men ännu mer glädje   .


Jag har varit i Finland och dömt i tre dagar och misstanken fanns förstås att Fläder skulle valpa under tiden jag var borta. Som tur var ryckte min mor in "som vanligt" så då kunde jag känna mig trygg!

Mycket riktigt så meddelade David på söndag morgon att Fläder inte var intresserad av sin mat alls, samt försökte ta sig under altanen på baksidan... Tempen började också gå ner så helt klart var det på gång. Sen när exakt det ska börja vet man ju aldrig. I alla fall så åkte min mor ut på seneftermiddagen och hon hade inte varit där länge förrän första valpen föddes.


 
Först ut var tiken Esme, hon föddes 17.35 och vägde 470 gram. Hon är lite svagt tantecknad.


 
19.00 var det dags för nästa valp, en hanhund var det och han heter Eagle. Han vägde 406 gram och är den som är mest brun i teckningen av valparna.


 
Bara 5 minuter efter föddes nästa hanhund, alltså 19.05 Han vägde 400 gram och heter Elroy.


 
Ett riktigt hanhundsstim blev det där, för nästa hanhund föddes 19.30 Ebbe heter han och han vägde 448 gram. Han har också lite svaga tan-tecken.


 
Valp nummer fem var också det en hanhund, och det var "lillpojken" våran som föddes då. Han heter Enzo och föddes 20.10, vikten var 312 gram så han är helt klart minst av dem. Han ville inte alls äta i natt och när jag kom hem igår kväll var han väldigt svag och slapp, så jag trodde inte han skulle överleva natten. Men jag la till honom till tutten så ofta jag orkade under natten och lite fick han nog i sig för i morse blev han allt starkare och nu ser man visserligen att han är mindre, men ingen annan skillnad utan nu äter han för fullt som de andra! Sen vet man ju aldrig, såklart kan det hända saker än - men det kan det ju göra med vilken som helst av valparna. Just nu får han ingen direkt särbehandling utan han ligger med och äter med de andra   .


 
Sen föddes det äntligen en tik till, klockan 20.30 Hon heter Edwina och vägde 400 gram.


 
Sista valpen var en hanhund och han föddes 22.20 Han vägde 470 gram och heter Ellion. 


 
Här ser ni hur duktig Enzo är nu på att äta   .


 
Duktiga Fläder, hon är så mån om dem och ni ser blicken som de flesta tikar har när de märker att man sitter och glor på deras valpar - lite smått misstänksamt... 


 
Även om det är vinter nu så måste man förstås ha det riktigt varmt i valprummet, blir jobbigt för tiken att ligga i den värmen så en liten kylduk tyckte Fläder var skönt att ha på sig ett tag.


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards