Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 1 april 2018

Aprilskämt

Av barecho - 1 april 2018 19:20

Idag är det första april, men inte har jag lurat någon idag för det... Känns ju inte alls som första april när man tittar ut, snarare 1 mars eller kanske t.o.m 1 februari...


Två av påskens dagar har vi vistats i Skåne - och en av anledningarna till att åka till SKK:s utställning i Malmö brukar vara det att man får möta våren där. Men nja... visserligen slapp vi snö där, men satan så kallt och blåsigt det var. Man ska inte gnälla på vädret sägs det, men vad ska man annars med det till typ?


Igår styrde vi alltså kosan söderut, det var jag, David och Jenny och en bunt hundar. Blir ju gärna att man anmäler någon hund extra till denna utställning då denna länsklubb är så förträfflig att den erbjuder flerhundsrabatt - sånt tokgillas av mig   . På resan ner passade vi på att lämna en av Gizzas valpar som nu blivit hela 8 veckor gamla, skönt tycker jag när de får resa hemifrån med oss som de känner sig trygga med   .

Två jättefina hanvalpar har vi kvar från Gizzas kull - vi ska väl behålla max en av dem är det tänkt... men vad gör man när man tycker så mycket om dem och de trots allt är från Gizzas sista kull? Vi får väl se helt enkelt...

 
Barecho From A Jack To A King "Finn" är den vi tänkt behålla hela tiden egentligen....

 
...men otroligt svårt att stå emot denna valps charm, Barecho Follow My Lead "Fonzie".


Men tillbaka till Malmö nu. Vi kom fram till hotellet ca 18.00 - efter att hundarna ätit och vi rastat av dem ordentligt hämtade vi Thomas (som bor i Lund) så vi fick träffa honom och umgås en stund med honom på kvällen. Vi åt i restaurangen på hotellet, vi har varit väldigt nöjd när vi ätit där tidigare men nu kändes det bara som ett hastjobb. För det första var det slut på Bearnaisesås - men hur svårt kan det vara att göra ny liksom? Och sen var det slut på Tagliatellen som jag ville ha - så jag fick spaghetti istället, men samma sak där. Vi var ju liksom i Malmö - nog borde man ha kunnat få tag på det på nåt sätt? Men värst av allt var att när de sent om sidor kommer med maten spiller de ut Thomas pommes frites, alltså innan de ens kommit fram till bordet helt. Servitören blänger surt på Thomas och säger att - ja det kommer ju att dröja minst 10 minuter innan du kan få någon ny. Okej? Ursäkta - men hur kunde det bli vårt fel? Tur vi hade bästa sällskapet som förgyllde kvällen när nu inte maten och servicen gjorde det...


Sen det här med att rasta hundar.... alltså man kan bli galen. De äldre är väl okej, speciellt när det blåser isbjörnar och de bara vill in och gosa på hotellrummet - då ser de till att rasta sig snabbt som sjuttsicken. Men de yngre hundarna man har med sig... säger bara Biggles.... som vi traskat med honom. Hela sena kvällen, mitt i natten då han vaknade och gnällde vilket såklart gjorde att jag trodde han var kissnödig. Hela morgonen gick vi i omgångar med honom, alla av oss tre - men inte kissade han inte. Så kommer vi fram till utställningen och då går Jenny med dom - hon ser en lite snöhög och tänker att han kanske vill kissa på snö. Och då, då ÄNTLIGEN kissar han.... Jaaa, jag säger ju det - vi har bara snö, snö och snö överallt. Han fattade väl inte att han var utomhus förrän han såg snö!


Två valpar av Engelsk Springer Spaniel var anmälda - och det var då syskonen B, Biggles och Blingbling. Superfina båda två tycker jag, Blingbling behöver jobba upp självförtroendet lite mer bara. Men när man ser henne röra sig hemma på gården är hon lika fin som sin bror, som på pojkars vis inte funderar lika mycket på saker och ting som hans syster gör. Båda fick HP och jag tycker de skötte sig riktigt bra på det gräsligt hala golvet som var i hallen.


 
Barecho Bring The Gold "Biggles"


 
Barecho Bling Bling No Way "Blingbling"


 
BIR-valp blev Biggles och Blingbling blev BIM-valp


 
Ivan den förskräcklige   var också med. Han blev BIR-valp han också, domare i hans ring var norskan Mette Tufte. Hans riktiga namn är Crea Diem Ivanhoe - tusen tack Nina för denna härliga pojke, vi är så nöjda med honom   


För de vuxna gick det bäst för Paco som blev trea bästa hanhund och Curry som blev trea bästa tik. 


I BIS-valpfinalen dömde en dansk domare som för mig var helt okänd, Michael Laub hette han. Trevligt att se en domare som gick igenom samtliga valpar noggrant i förhandsgranskningen, även om det nu gjorde att de blev lite senare färdiga än vad som var tänkt tycker jag det är så det ska gå till. Alla valpar ska få samma uppmärksamhet av domaren.



Här springer valparna in i BIS-valpsfinalen   
 

Jenny visade Biggles i finalen och jag Ivan. Båda skötte sig bra tyckte jag   

 
Biggles BIS-3 valp med Jenny som handler, tusen tack för hjälpen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards