Kennel Barecho

Alla inlägg den 4 maj 2018

Av barecho - 4 maj 2018 17:07

... och det är lika härligt som det låter   ! Bara att få umgås tillsammans i lugn och ro är så mycket värt för mig, sen att det är varmt och skönt också gör ju inget det heller.


Varje morgon, utom i morse då jag vaknade med sprängande huvudvärk, har David och jag tagit en lång promenad på morgonen. Det har väl tagit mellan 1 - 1,5 timme ungefär. Jacob var med ett par morgnar och Henric har hittills varit med på en promenad. Thomas och Viktoria har njutit av lite sovmorgon istället   . Elis har varit med såklart, tror han har njutit lika mycket som oss av att få komma ut en sväng på morgonen. Är ju en viss skillnad att gå i regn och kyla hemma istället för som här, längs strandpromenaden i strålande solsken. 

 
På väg med bestämda steg   .


 
Så synd bara att vi inte har några hundar med på promenaden. Apropå det så är det många hundar här i området, de går lösa helt obehindrat. Ingen verkar bry sig, varken hundarna eller ägarna - eller för den del de människor som möter dem heller. Jag kan inte låta bli att fundera ibland hur alla hundrädda, allergiker och hundhatare gör när de kommer utomlands och det är ett helt annat klimat mot hundar? Om de skulle börja gapa och skrika här om att de måste koppla hunden för att de är hundrädda - skulle nån ens bry sig då? Näe, det här lite avslappnade sättet som folk är på här passar mig väldigt bra måste jag säga. 


 
Man kan liksom aldrig se sig mätt på såna här utsikter.


 
Det är en sån här strandpromenad hela vägen från där vi bor nu och fram till själva La Mata. Alldeles lagom att gå på en sån promenad på morgonen innan frukost. 


     
Goaste ungen är med förstås   .


 
Elis och jag väntade utanför bageriet där David och Jacob gick in för att köpa dagsfärskt bröd.


 
När vi satt där och väntade kom denna flicka med någon som kan ha varit hennes mormor eller farmor. Flickan sprang fram till Elis och var så nyfiken på honom. Hon började klappa på hans fötter och Elis såg väldigt intresserad ut. Den äldre tanten som var med flickan försökte få henne därifrån och då blev hon inte glad - kanske syns här på kortet att hon inte är helt överens med sin mormor/farmor   .


 
Frukost smakade väldigt bra efter promenaden måste jag säga och att jag få äta den utomhus är ju bara för härligt.


 
Efter frukost begav vi oss iväg till Zenia Boulevard. Ett köpcenter där bland annat Primark finns, en av mina favoritaffärer   . Lite fika blev det där också förstås...

 

... det är jobbigt att shoppa, han brås lite på farmor där tror jag. 


 
David och Jacob testade poolen - men det var visst lite kallt så de kom snabbt upp igen.


 
Visst är Elis bra lik sin vackra mamma   .


 
Fast han tycker det är lite roligare att leka med sin nya traktor än sitta fint i knä och posera för foton   .


 
Viktigt att smörja in honom noga när solen är så stark - här är det fötterna som blir insmorda till Elis stora förtjusning.


 
Henric och jag har ju lite "tantgen" i oss - så lösa korsord är något vi tycker om att göra tillsammans. Men tror vi nästan aldrig lyckas få ut något korsord helt... alltid är det nåt märkligt ord kvar. 


 
Jag njuter verkligen i värmen - känns som alla onda leder mjukas upp av det härliga vädret. Tja, vinet kanske hjälper till det också, vem vet   .


 
Resesängen som finns i lägenheten trivs han bra i. Han tar allt med ro lilla Elis. När han vaknade upp första morgonen i en helt främmande säng, i ett helt främmande rum så satt han sig bara i sängen och lekte en stund innan David och jag hämtade honom för promenaden. Så härligt att han är så nöjd för det mesta, så lätt att ha honom med sig var det än är   . 


 
Va, är det någon som tycker det är för många kort på Elis? Men jag kan ju inte rå för att han är världens bästa och alla måste få se det     .


 
Lite spel har det blivit på kvällarna, men jag har faktiskt varit så himla trött att jag mest legat på soffan bredvid de andra när de spelat. Finns inte mycket som är härligare än att ligga och småsova samtidigt som man hör sina absolut bästa sitta bredvid och smågnabba med varandra. Inte mycket heller som värmer en mors hjärta mer än att se sina tre söner umgås och trivas tillsammans   .


 
Idag åkte vi buss in till Torrevieja för att gå på marknaden som är där varje fredag.


 
Mycket härliga frukter och grönsaker fanns det där, ja lite annat också förstås. Jag köpte som nån form av tunika och David ett par skärp.

 
Jacob väntar på att få sin lunch, en hamburgare som kostade typ 20:- att äta. Inte direkt vad de kostar på marknader hemma hos oss...


 
Efter marknaden åkte de andra och spelade minigolf. Elis och jag stannade kvar i lägenheten istället. Jag kokade lite spaghetti till honom och det åt han med förtjusning. Lite annorlunda stil bara när vi inte har någon barnmatstol - men han verkade väldigt nöjd att få äta på golvet. Konfunderad dock varför det inte var några hundhår med i maten?


 
Det här längtar vi INTE hem till....



  ... men detta längtar jag hem till MYCKET     





Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards