Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 30 juli 2020

Snart hemma igen

Av barecho - 30 juli 2020 18:12

Imorgon bär det av hemåt - mot Sverige och Sandviken. Och även om vi haft en helt underbar semester här i Spanien är det alltid skönt att komma hem igen. Till hundarna framförallt, men också till huset, min egen säng, svensk mjölk och limpa   . Kommer dock sakna det väder vi haft här - 28-30 grader varje dag, det är nåt som passar mig helt perfekt   . Vill passa på att tacka er alla som gjort det möjligt att åka på denna resa - framförallt Jenny som tagit hand om alla hundar samt även Henric och Viktorias djur, trots hönsskräck och allt. Sen även min mor där Tyra fått varit och blivit bortskämd medan vi var borta. Stort tack också till Kerstin och Åke som lånat ut sin lägenhet till oss och även sett efter vårt hus (och vattnat Davids blommor) under tiden vi varit borta. Sen sist men inte minst mina barn med familjer - jag njuter aldrig så mycket av livet som när vi alla är tillsammans   . Tack för att ni tog er tid för denna resa och hjälpte oss fira vår 20-åriga bröllopsdag - ovärderligt för oss   .


Här kommer några kort från vår resa - mest tagna vid poolen, men det är där mycket tid har spenderats för oss. Vi har även varit på stranden men det har varit rätt så höga vågor och sånt är ju inget för en fegis som mig.


 
Här har Elis och Freja med mamma o pappa just anlänt - Elis var så uppspelt när han kom, inte lätt komma till ro då på kvällen trots den långa resan. Han var ju här i augusti förra året med mig och David, kändes som han mindes det och kände igen sig. 


 
Vi hade önskat oss uppassning av barnen hela dagen när vi hade bröllopsdagen, så på morgonen fick vi vår favorit - "engelsk frukost". Lika gott som vanligt.


   
Freja i farfar Davids knä - där trivs hon bra. Hon ser lite skeptisk ut till nya klockan som han fick i present av mig.


 

Ja här låg jag och slappade, skönt när man bara kunde "knäppa med fingrarna" så blev men uppassad - tror vi ska ha så här lite fler dagar. 


 
Ni ser väl hur nöjd jag är   


   
Till kvällsmat var det planerat trerätters, men Henke var sliten efter resan dagen före och eftersom han var huvudkock blev det räkor med vitlöksbröd och aioli till kvällsmat - och det kändes som det räckte mer än väl. Räkorna här är verkligen himmelskt goda!


 
Freja är riktigt matglad hon - här ser hon dock skeptisk ut till baguetten - eller pain richen som vi "gamla" säger till de ungas förtret. 


 
Elis sov på en madrass i det sovrum där David och jag sov - där trivdes han kanon. Han stängde in sig där ibland och hävdade då att han ville vara i fred om någon gick in där. Jag sa till honom att det nog var så att det var vårt sovrum så jag borde få vara där - en lång blick fick jag sen var han tyst, tydligen blev jag godkänd till slut för det var typ bara jag sen som tilläts komma in dit. 


       

Utsikten från takterrassen är verkligen fantastisk   


                 

                                 


Pool måste man ha i denna värme - otroligt skönt att få svalka av sig där. Elis har varit lite försiktig att bada tidigare men nu har det verkligen släppt, han ville bada hela tiden - tur han hade bästa badfarfar David med sig   .


     
Så värst mogen är inte nån av oss som tur är, här är det Thomas som jag försökte ta några normala kort på - men det gick väl "sådär".


                   
Stranden vid La Mata är en stor favorit för oss, lite trist för mig bara att det gick så höga vågor nästan varje dag - på de dagar vi varit här har det bara varit grön flagg för bad en dag, men då passade vi på.


 

   
Självklart hade Elis med sig sina bilar så de inte glömde bort hur viktigt det är att stå i rad, ordning och reda ska det vara   


   
En av de mysigaste stunderna var när vi åt frukost på balkongen, löste lite korsord samtidigt. Vi komplettererar varandra rätt bra där eftersom vi är kunniga inom så olika områden.


 
Mycket spel blev det på kvällarna - inte alltid vi tycker lika om hur det ska spelas, men roligt har vi iaf - herregud när vi spelade detta och skulle säga Walla efter varje mening vi sa annars blev det minus. Jag skrattade så jag knappt kunde andas   


           

Thomas åkte hem i söndags eftersom han var tvungen att arbeta denna vecka - sista kvällen innan han skulle åka hem gick vi och åt på restaurang, annars har vi bara ätit hemma eller köpt hem mat. Och vad väljer vi då - jo en svensk restaurang förstås, Robbans hette den. Jättetrevlig personal och god mat där   


   
Tacos blev det också en kväll, inte min favoritmat - men var lite godare här än hemma tyckte jag nog.


 
Jacob och jag vid poolen - ser ut att ha väldigt djupa diskussioner, han saknade nog sin Frida - därav den allvarliga minen.


 
I tisdags kväll åkte Jacob, Henric, Viktoria, Elis och Freja hem - blev så otroligt tyst när de åkt. Helt annorlunda från all liv och rörelse som var före. När David kom hem från att ha skjutsat till flygplatsen gjorde vi en varsin räkmacka (eller vi vet jag inte, David gjorde den och jag åt). 


             
Dagen efter de hade åkt satt vi mest och tittade på varann - vad skulle vi göra nu liksom? Kollade efter sevärdheter och fanns ett torn inte långt ifrån där vi bodde - Torre del Moro. Ett gammalt torn som det sägs varit ett utsiktstorn för att hålla koll på pirater och dylikt. Torre betyder torn om jag har förstått det hela rätt - Torrevieja ska vara ungefär gammalt torn på Spanska. Tyvärr fick man inte gå upp i tornet utan bara några trappsteg sen var det en låst grind. Nåja, vi kände oss lite kulturella där en stund iaf   .


Nu har vi städat det mesta i lägenheten och ska strax gå till restaurangen Vela Beach för att äta kvällsmat där   




 
 
Ingen bild

Katarina H

31 juli 2020 07:11

Så underbart att få semestra med alla barnen! Ni ser ut att ha haft det jättemysigt och härligt med sol och värme. Toppen att det finns en lägenhet i familjen som ni får låna, Grattis till 20 år tillsammans!

barecho

19 augusti 2020 08:13

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards