Kennel Barecho

Alla inlägg under augusti 2019

Av barecho - 25 augusti 2019 22:02

Vi hade inte tänkt oss nån resa till Spanien i år, men när det blev en sån jobbig sommar för mig föddes tanken på att vi nog skulle åka hit ändå. Det är till Davids föräldrars lägenhet i Torrevieja som vi varit flera gånger tidigare, och där trivs vi så bra båda två. Det var också hit vi åkte knappt ett halvår efter min operation - så har blivit lite som mitt rehab-stället typ   .


Bara nån dag efter vi bokat våra biljetter hit frågade Henke och Viktoria om vi kunde vara barnvakt åt Elis denna helg eftersom de var bjudna på barnfritt bröllop. Typiskt tänkte vi, att det var just den helgen när vi skulle bort... Men så frågade om vi inte kunde få ta med Elis och jodå, det fick vi - så snabbt bokande av biljett till honom också blev det och sedan hade vi en underbar resa att se fram emot   .


I tisdags var det då dags, flyget gick rätt sent (20.00) så lite orolig var vi hur det skulle gå för Elis att flyga så sent. Förstås blev flyget försenat en halvtimme till, men Elis var så pigg på flygplatsen så det var inga problem där.

 
Efter att vi åt mat på O'Learys samt handlat lite proviant och bok att läsa till Elis begav vi oss till slut in på planet. Han var lite besviken, såg inte dörren riktigt och såklart måste man ju gå in i flygplanet genom en dörr. 


Elis tycker höga ljud är jobbiga så jag hade försökt förbereda honom på hur det låter när ett plan lyfter, men när jag testade det hemma sa han till mig på skarpen att stänga av för jag skrämde lillasyster! Så lite skeptisk var jag till hur det skulle gå.... 

 
Men när planet väl lyfte reagerade han knappt, han hade fullt upp att titta på paddan och verkade mest besviken över att han inte märkte att vi flög.


 
Jag somnade rätt så snabbt och Elis skulle försöka sova även han, han hade bökat runt för att hitta nån skön sovställning - till och med nere på golvet hade han varit enligt David. Till slut somnade han, och sov sedan till det var dags för landning. 


Inte förrän vid 01.30 ungefär var vi framme vid lägenheten i Torrevieja. Elis var på jättebra humör - pladdrade på för fullt under färden från flygplatsen. Det verkligen ösregnade så lite oroliga var vi hur det skulle gå att ta sig in med allt och Elis i det vädret, men som tur var lugnade det ner sig lagom till vi kom fram.


 
Bilarna måste man förstås ha med sig när man åker bort - hur skulle de klara sig annars? Lite koll var han tvungen att ha också på vad farfar David skulle packa med till stranden.


 
En strandselfie fick det bli på oss   


 
Han var inte så supervillig att gå i och bada till en början - men såg ju de andra barnen och då ville han göra lika. Tryggt att ha en farfar att hålla i handen när man går i   .


 
Men sen tyckte han det var så otäckt när det stänkte vatten i ansiktet. Det gick lite vågor så det var oundvikligt att det blev så. Till slut satte jag mig ner med honom i knäet och då gick det sakta bättre och bättre. Vill inte sa han - så då ställde jag mig upp och tänkte gå upp ur vattnet. Men icke, då ångrade han sig och beordrade mig att sitta ner igen.


 
Gräva i sanden tröttnar man ju aldrig på...


 

... det mesta skulle grävas ner, det var det allra roligaste.


 
Baywatch - tyvärr sprang de inte med nån bräda under armen vad jag kunde se.


 

Restaurangbesök fick det bli första kvällen, man kan väl säga att den portionen strips som Elis fick skulle typ ha kunnat mätta halva restaurangen. Elis var dock mycket nöjd, han åt på rejält så nästan hälften var borta när vi skulle gå därifrån.


 
Elis har ett ordningssinne som är extraordinärt (stackarn att behöva vara med en så slarvig farmor kan inte vara lätt...). Till och med när han sover är bilarna i ordning.


 
David fixade till goda drinkar - men alltså den storleken på drink, det skulle ta mig typ två veckor att få i mig den.


 
Shopping måste det ju bli också när man är på semester, och det kändes ett tag som om jag kommit till kavajernas mecka. Jättefina, billiga kavarjer i nästan varje affär - så nu är resväskan rejält full kan jag lova. Elis skulle åka denna bil på shopping-centrat, men nja - när den började röra på sig gick den väl lite för långt så då skulle han ur ögonblickligen.


   
Badringen i poolen blev populärt - och så mycket tuffare han blev allteftersom dagarna gick. På slutet torkade han bara bort vattnet som stänkte i ögonen, jämfört med i början när han tyckte det var jättehemskt. 


 
Alltså, den här utsikten tröttnar jag aldrig på   


 
På väg mot stranden igen


 
Mer gräva i sanden, denna gång är det polisbilen som jag smugglade med till stranden som fick möta sitt öde som nergrävd i sanden.


 
Vattenmelon smakade bra


     
Ett himla liv blev det igår kväll, och när vi kollade ut upptäckte vi det var nån stor cykeltävling precis utanför huset. David påstod att vi var tvungna att gå ut och titta, och lydig som jag är följde jag med. Dock tröttnade jag väldigt fort kan man väl säga - hade man sett en cyklist hade man ju typ sett alla. Elis var mest förtjust i motorcykelpoliserna som åkte framför.


   
Sista kvällen fick det bli restaurangbesök igen, när vi gick var det fortfarande ljust men det mörknar så snabbt på kvällarna här. 


 
Vad Elis tyckte om maten på detta ställe kanske ni ser...


 

... min svärdfisk var väl ingen höjdare det heller.


 
Bättre då när de ställde fram lite byggsaker som vi kunde sysselsätta oss med en stund.


 
Mörkret hade lagt sig när vi gick hemåt för en stund sedan.

 
Häftiga moln på himlen


Nu sover Elis och det är dags för oss att krypa till kojs också. Imorgon bär det av hemåt igen, med lite extra energi förhoppningsvis för att orka med en kall och mörk höst. Helt underbart har det varit att få möjlighet att åka med ett barnbarn på det här sättet - tror vi har njutit av det lika mycket alla tre   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards