Kennel Barecho

Alla inlägg under maj 2017

Av barecho - 15 maj 2017 21:21

Idag blev Tyras valpar tre veckor, de blir rörligare och rörligare nu - försöker småbita på fingrarna och viftar på svansen när man pratar med dom och tar i dom. Tänk att det kan man då aldrig tröttna på, hur många valpar man än föder upp - just när de är så små att de knappt kan gå så viftar de ändå på svansen när de får kontakt   . Det är kärlek det   .


De har fått sin veckoliga kloklippning och även blivit avmaskade idag, inget av dessa sysslor var speciellt populära. Fastän de är så små sprattlar dom så det är nästintill omöjligt att klippa de små klorna!

Här kommer några foton, det är så otroligt svårt att fota helsvarta valpar - och speciellt nu när vi bara har mobiltelefonen att fota med. Men lite ser man iaf på korten - som t.ex att de är hur söta som helst   .


 
Claes


 
Conrad


 
Curt


 
Cajsa


Helgen har mestadels gått åt till den överraskningsfest som vi varit med och anordnat för våra vänner Carina och Mikael på kennel Cacis då de firar 30 år som uppfödare i år.  Vi hämtade dem i lördags em och skjutsade dem sedan till en bystuga utanför Borlänge där flera av deras valpköpare (vi var ca 60 st sammanlagt) väntade på deras ankomst.

Efter lite båldrickande delades alla upp i lag (förutom vi som höll i det hela). De fick sedan tävla genom att gå en tipspromenad först. Sedan var det tävling i vem som satt upp och tog ned ett utställningstält samt en tygbur snabbast. Efter det blev det apporteringstävling, flera föremål som t.ex en dummy i vattenhink, hundben, köttbulle osv skulle hämtas in. De var otroligt duktiga måste jag säga, trodde inte det skulle gå så snabbt som det gjorde!

Efter det blev det sorteringstävling, de skulle sortera åtta domare i åldersordning - kan säga att inget lag hade alla rätt. Två lag hade sex rätt och det var bra gjort tycker jag. Tävlingen avslutades sedan med musikquiz.

Supergod mat fick vi äta och tja, lite vin till blev det för min del också - men eftersom jag drack vatten till mådde jag prima dagen efter. David drack inget vatten under kvällen, så mycket kan jag säga...

Ett jätteroligt uppträdande fick vi se under kvällen också, samt en hel del annat skoj. Sista timmarna dansade vi och sjöng så jag är både hes nu och stel i kroppen (måste ha använt muskler som legat i träda länge...). Tyvärr har jag inga bilder från festen, men det kanske kommer så småningom om vi får några från andra.

En otroligt rolig kväll var det som jag sent kommer att glömma - vi är så glada att David och jag får vara med "på ett hörn" fastän det var många år sedan vi ägde en Caci's hund. Men vem vet, det kanske blir någon flat snart igen - känner mig så sugen, speciellt när jag fick se de supersöta valparna i lördags...

Av barecho - 8 maj 2017 20:03

Idag fyller Tyras valpar två veckor   . Valplådan är precis bredvid sängen, på den sidan där jag ligger och det har varit så skönt att få sova i min riktiga säng istället för som jag vanligtvis gör, sova i sängen som finns i "valprummet". Jag är inte alls okej i mina leder och rygg just nu (är förstås skitvädrets fel...) och då mår jag bättre av att sova i min vanliga säng så det fick bli så denna gång.

Valparna har varit så tysta och nöjda, men nu när de börjat gå omkring lite och även öppnat ögonen är det såklart lite mer liv på dem. Nu kan jag knappt somna på kvällarna för att jag ligger och tittar på dem istället   .


 
Tyra vakar fortfarande över dem, hon tittar misstänkt på mig när jag håller på med dem. Och när jag klippte klorna på dem idag var det inte alls populärt från hennes sida...


 
Claes


 
Conrad


 
Curt


 
Cajsa


 
Vi har haft äran att få vara hjärtegrynsvakt åt lilla Elis under helgen. Visserligen bara några timmar men ändå. Finaste Hammarby-kläderna som han fått av plastfarfar och farbror Jacob hade han på sig, dagen till ära   . Inte mycket som slår att få hålla i sitt eget barnbarn, det är en sak som är säker    .

Av barecho - 1 maj 2017 21:51

Ja idag fyller valparna en vecka   . De äter jättebra och är väldigt pigga och rörliga. Jag har valplådan bredvid sängen och de är så tysta, väldigt sällan de gnäller men när de gör det är det så skönt att bara kunna sträcka sig ner i valplådan och hjälpa den som är missnöjd.

 
Skönt för Tyra att få vara helt i lugn och ro också från de andra hundarna. Hon är ju mer än mycket misstänksam mot dem när hon har valpar. För det mesta sitter hon upp såhär så hon har koll mot dörren ifall någon skulle komma in där. 


Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten på korten, men tyvärr har vi ingen annan kamera än mobilen för tillfället.

 
Claes 1 v.


 
Conrad 1 v.


 
Curt 1 v.


 
Cajsa 1 v.


Imorgon ska jag till Falun för att ögonlysa tre tikar, usch - alltid lika nervöst när man ska göra såna saker... Hoppas också att svaren på HD-röntgen ska komma ut i morgon eller övermorgon!


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards