Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Valpar på G

Av barecho - 13 maj 2010 10:29

Japp, då är jag tillbaks här igen då - var ju ingen idé att ha bloggen på andra stället när jag inte kunde lägga in foton där pga att utrymmet var för litet...
Vi får väl se hur det kommer att fungera här nu - får kanske ta nå valium eller nåt innan jag skriver för att lugna mitt humör!
Här är det i alla fall dags för valpning snart. Kylies feber låg nere i går eftermiddag-kväll så jag skulle tro att hon sätter igång i kväll kanske. Eventuellt blir det inte förrän till natten, många tikar gillar ju att valpa nattetid - dock har inte Kylie gjort det än så länge. I hennes två första kullar så föddes första valpen tidigt på morgonen, och i förra kullen så började hon på kvällen och var färdig innan tolvslaget.
Hon är just nu helt desperat på att ta sig ut på baksidan där småstugorna finns... Vi har ju en stuga också på framsidan, och den får väl duga då i värsta fall - men där är det så stort så att vi får tag i henne och då verkar det inte vara lika bra.

Vi skulle fira mammas 65-års dag idag - men tyvärr så kan inte jag vara med där. De andra ska dock dra iväg härifrån någon gång på eftermiddagen, har jag tur så kanske de har med sig nån matlåda hem till mig!
Det är lite märkligt med hundar som går i flock som våra gör - när det är dags för valpning så är de alla lite dämpade och tar sån hänsyn till Kylie som bäddar, och har sig.
  
Vet också under själva valpningen då jag såklart är upptagen med tiken, då hör jag knappt de andra - de ligger utanför grinden och är knäpptysta. Fritz eller Lleyton brukar dock turas om att vara med inne i valprummet - våra egna tikar verkar tycka att det är skönt med lite sällskap av dom, dock brukar fodervärdstikarna vara mer skeptiska...
Marta åt inte sin mat i morse, men tror inte detta har med att hon ska bli storasyster att göra. Blir lite orolig att hon är sjuk, men kan inte se något direkt som tyder på det. Hon har varit hängig och verkat lite nere de sista dagarna, undrar om det kan vara så att hon saknar Leeds? Han flyttade till ett nytt hem i söndags och heter nu Laban, ett ställe där vi verkligen kände att han kommer att få det bra! Men, Marta och han har ju varit tillsammans sedan Leeds var liten, liten valp... Messi och Sanne håller ju ihop för det mesta, och Marta har inte riktigt varit med i deras gemenskap. Så det har liksom varit Leeds och hon nu på slutet... Jag hoppas verkligen att det är något sådant, och att hon snart är sitt vanliga, glada jag igen!
Nä, nu är det bäst jag återgå till att klappa på Battingen våran - som sagt, så tycker hon våldsamt synd om sig själv nu så hon vill ha mycket tröst och kramar från sin matte...

 
 
Ingen bild

Carro

13 maj 2010 11:13

Ojojojojo lill battingen då!! Ja tror nog hon känner sig lite utanför dom andra 2 virr pannorna, Marta så hon kanske vill ha en ny kompis i form av Baros kanske =)
Lycka till med allt, hoppas få se små battingar i mon bitti när jag kommer! STOOOOOR STOOOOR KRAM till Batting

 
Nanny

Nanny

13 maj 2010 11:43

OJ !!va spännande med Battingbebisar.. =D
Bloggplatsen ska visst byta servrar så det kan ske blir en förbättring!!!
kikar in här snart igen!!

//Nanny

http://www.nannybm.bloggsidan.se

 
Pia

Pia

13 maj 2010 12:23

oj oj oj tur att hon inte smiter in under stugorna. Lycka till med valpningen!

http://www.lillablidkulla.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards