Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Lugnet har sänkt sig över valprummet...

Av barecho - 13 maj 2010 21:30

Det verkar som om valpningen är över nu. Kylie har sovit en stund efter att sista valpen fötts, och hon har druckit sin "hutt" som förmodligen var den som gjorde att ännu en efterbörd kom ut. Alltså bara en efterbörd kvar nu, och det är ju bra att det inte är flera. Hon har också fått sin kvällsmat - och jag kan lova att aptiten nu har kommit tillbaks! Eller så var det för att det inte var hundmat.... vitt bröd, buljong och ägg är mums för en nybliven mamma - ja, om man är hund alltså...

Hon var inte alls sugen att gå ut och rasta sig - men efter lite övertalning följde hon med David ut, när hon sedan kom in och blev itvingad i duschen så kan jag lova att husse inte var populär... Men, förstå så hemskt att ligga och få kladdet ihoptorkat i pälsen... Nä, precis som med barnen så vet de inte alltid sitt eget bästa!

Under tiden David tvättade av hennes bakdel passade jag på och gjorde rent åt de små och gick igenom dem igen. Alla verkar pigga och starka så här långt.
  

Kylie hade sååå bråttom tillbaks till sina små.... och sedan skulle de gås igenom allihopa - den där matte är inte alltid att lita på hon heller...
  


Jag har ju inte gjort mycket idag, bara suttit med Kylie - men det är sån anspänning med valpningar så jag känner mig ändå helt slut. Både av förväntan och så är man såklart också orolig att nåt ska hända. Så nu är det sängen och john blund som gäller för mig - David håller koll på mor och barn en bra stund och ser så att allt verkar lugnt inför natten.


 
 
Ingen bild

Gunilla LH

13 maj 2010 22:27

Godnatt...

 
Pia

Pia

13 maj 2010 22:50

Natti natti. Hoppas natten blir lugn

http://www.lillablidkulla.se

 
Agnetha,Emelie & Winston

Agnetha,Emelie & Winston

14 maj 2010 09:24

Grattis till småbattingarna! Och det är inte var dag man får vara med om en valpning :-). Otroligt kul att följa händelserna nästan live!
Hälsar Agnetha coh Emelie
Ps Winston skickar en stor nospuss till gammelmatte. Ds

http://barechomostwanted.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards