Kennel Barecho

Alla inlägg under februari 2017

Av barecho - 7 februari 2017 15:55

.. på nya året är redan över. Ja, att tiden går snabbt är nog de flesta överens om. Snart är det faktiskt vår igen, ska bli så otroligt skönt - redan nu märks det skillnad på att dagarna är ljusare och det betyder så mycket för orken och humöret   .


Sist jag skrev ett blogginlägg var när jag sammanfattade förra året, har haft svårt att hitta inspiration att skriva några blogginlägg - tycker det blir mest samsamma i alla inlägg...


Men ska iaf försöka lite av vad som hänt under början av året. 

Jag fyllde ju 50 år den 3:e januari, och som jag har våndats över det. Skulle jag ha fest, eller skulle jag inte ha fest - skulle vi resa bort eller vad sjutton skulle vi göra? Kom fram till att det var svårt att ha en fest i den tiden på året, var nog inte många som skulle komma... och resa bort kändes inte heller aktuellt. Just detta år var det som sämst med lediga dagar kring jul och nyår. Så det fick bli att vi var hemma och bara tog det lugnt. Några stycken kom och uppvaktade mig under dagen och det uppskattade jag MYCKET     . 

På kvällen skulle vi åka till restaurangen Church street i Gävle och äta - men vi blev så otrevligt bemötta där att vi vände och åkte tillbaka till Sandviken istället där vi åt gott på restaurang Charly's istället.


Det är ju lite upphaussat att fylla 50, såklart känns inget annorlunda nu än det gjorde när jag var 49 så just nu känns det bara skönt att det är över. 10 år kvar till 60 - och 15 år kvar till pension   . Känns bara bra faktiskt, om jag bara får ha hälsan i behåll kan jag inte tänka mig något bättre än att bli gammal. Skulle aldrig vilja vara barn igen och ha allt framför mig som jag gått igenom. Som ett barn sa till mig för ett litet tag sedan "Du börjar se gammal ut - du ser nästan ut som en farmor nu." Så otroligt lämpligt med tanke på att jag ska bli farmor om några veckor bara   .


Det här är tänkt att bli ett lugnt år vad det gäller utställningar, det sa jag också förra året och jag tycker att det kändes så också. Vi åker inte alls på lika många utställningar längre som vi gjorde förr, men för många verkar det ju ändå som väldigt många - det förstår jag ju... Och med tanke på att vi hunnit med tre utställningar hittills i år fastän det bara gått en dryg månad av året så kan man ju undra... Svårt att låta bli när vi har så fina unga hundar nu att ställa ut   .


På My Dog i Göteborg var det de unga hundarna som gjorde mig allra stoltast. Dag 1 blev unga Saga (Barecho Whirl Of Luck) bästa tik med sitt första Cert samt BIM. Men inte nog med det, hon blev också BIS-1 Junior av otroligt många juniorer i finalen. Ni kan tänka er hur nervös jag var när jag såg att hon var kvar för placering, hua - så mycket värre att vara utanför ringen än när man är där själv!
 
Stort grattis till Lisa Årdh (kennel Lizziardh's) och Saga (Barecho Whirl Of Luck) till BIS-juniorvinsten!!


 
En annan "upcoming star" var Yalla (Barecho You Rock My World) som blev BIS-2 valp dag 1 och BIS-3 valp dag 2 - nu är han kvalificerad till Puppy of the year 2018   .


Dag två blev syskonen Paco BIR och Pasta BIM - tvåa bästa tik stod Curry med sitt åttonde CERT!
 
Paco slutade som BIG-2


 
Men roligast den dagen var nog ändå att vi blev BIS-2 uppfödargrupp med en grupp hundar från fyra olika kombinationer och från juniorklass till veteranklass. Det är inte så lätt att placera sig när hundarna inte är enfärgade och där man inte har lika kläder som handlers, så detta kändes extra roligt tycker jag - så kul också att få dela det med sina valpköpare   .


Två kullar väntar vi i slutet av februari, Pasta är dräktig - men jag tror inte det är så många. Vad det gäller Britta är det svårare att säga - men det visar sig med tiden, vi håller tummarna att det ska bli ett gäng valpar för nu längtar vi verkligen efter småtassar här hemma igen.


Marron (Barecho Viking Power) har fått ett underbart nytt hem i Gävle - hos "gamla" valpköpare till oss. Känns otroligt bra, där vet jag att han kommer få ett kärleksfullt och bra liv   . Yippie (Barecho Yes Yes Yes) har också flyttat. Hon var ute på prov hos en tjej i Stockholm i ett par dagar. När tjejen ringde efter två dagar och sa att Yippie var lite osäker ute och inte ätit så bra sa jag direkt att hon skulle komma tillbaka med henne. Om man inte förstår att en hund som är 9 månader behöver mer än 2 dagar på sig att anpassa sig, jaa då ska man nog inte ha hund alls i mina ögon. Det var nog någon mening med det, någon vecka efter detta hörde en jättebra familj av sig från Södra Sverige så där bor Yippie nu.


Vi har fyra tikar ändå här hemma i ungefär samma ålder (Svea, Curry, Dilba och Fläder) så det kändes som det räckte - så därför beslöt vi oss för att placera om Yippie. Alltid sorgligt när man haft dom så pass länge - men jag vet att om de bara kommer till ett bra ställe är det vad som är bäst för dem, även om det känns jobbigt själv...  


Nu i lördags var vi på utställning i Mjölby. Varje gång säger jag aldrig mer kalla ridhus - men ändå är jag där igen året därpå   . Min karaktär är inget vidare kan man väl säga...


Vi hade 3 ESS och 1 cocker anmälda - och vi hade jättebra resultat med oss hem från alla dessa!
Cockern Svea (Backhills Just Awesome) blev trea bästa tik med sitt andra CERT, proffsigt visad av Stina Frankesjö. Ja, för såklart krockade det med springerbedömingen...
Yalla (Barecho You Rock My World) debuterade i juniorklass och den vann han, han blev sedan trea bästa hanhund med Res-CERT. 

 
Pärlan (CH Barecho Poetry In Motion) blev BIS-1 veteran, förutom att hon dessutom blev tvåa bästa tik - endast slagen av vår egen Curry..

 
... Curry (Barecho U Must Be The One) blev bästa tik med ännu ett CERT, sedan vann hon också BIR och slutligen placerades hon som BIS-4!


Nej, nu måste jag avsluta - ska iväg och handla igen till nya sovrummet. Jag som aldrig varit mycket för inredning och sånt "trams" är sååå nöjd med sovrummet så nu ska allt möjligt inhandlas dit   .


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards