Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Inlägg - Nytt försök från Bloggworld

Av barecho - 13 maj 2010 10:10

Ja, då ska jag göra ett nytt försök tänkte jag med en blogg…. får hoppas att det fungerar bättre här, för nåt tålamod när det krånglar det har jag inte…
Vet inte om det hänt så mycket sedan jag skrev sist, förra söndagen. Det mesta kretsar här hemma just nu kring ifall vi ska borra för bergvärme eller inte.. David kan nästan inte prata om nåt annat – och han bär omkring papperen som om de vore guld värda. Nåja, det är väl så med män och deras leksaker – för detta är väl lite som en sån kanske?? Det var nog min idé från början – nåt måste göras då alla våra pengar nu går åt till att betala elräkningarna. Antingen säljer vi huset, eller så byter vi till bergvärme eller liknande sa jag… för detta går bara inte. Det är jag som betalar räkningarna här hemma, ja – alltså själva betalandet, drar in pengarna är det väl mest David som gör. Men, jag har mått så himla pissigt när pengarna knappt har räckt till att betala alla räkningar… Nä, usch – vi får hoppas att det blir bättre när vi bytt från direktverkande el. Man kan tydligen få nåt konverteringsbidrag, och så ROT-avdrag och efter detta så kommer det i alla fall att kosta runt 300.000:-… Men, vi kommer ändå att spara pengar säger de…

Nu, till nåt mycket roligare – i fredags var vi tio stycken från mitt jobb som skulle gå ut och fira av en som slutat och en som fyller 50 år. Vi skulle gå på Mulligans, som är en restaurant säger jag, David och mina söner säger däremot att jag var på krogen… Jag tog för ovanlighetens skull pasta, denna gång med fläskfilé och ädelostsås. Det smakade helt okej – men inte var det då lika gott som mina egna stuvade makaroner inte! En trubadur skulle spela där, tror han hette Ralf eller nåt liknande. Och han var nog bland det sämsta jag har varit med om… för det första så började han inte spela förrän vid 22-tiden, och så spelade han bara en massa dåliga låtar som man inte kunde sjunga med i alls. – Nä, tur vi jobbar på förskola så att vi kunde sjunga själva! Inte spelade han en endaste en av de låtar vi önskade heller, skitdåligt… Men, vinet var gott och många goda skratt blev det under kvällen.
  
Här har vi fått in maten… Alla åt upp på sina tallrikar, utom jag som ”som vanligt” fick skämmas för att jag hade kvar….
carro
Jag hittade några kändisar där också, vid bordet bredvid – Hmmm….är lite stalker-varning på Carro nästan….
telefon
Hur skulle vi klara oss utan våra mobiler?? Vet inte varför Pernilla ser så förskräckt ut, kan det vara för att hon fått tagit del av mina sånger?
annbritt
Ann-Britt fick fina presenter nu när hon slutat arbeta, kan säga att vi var många som var avundsjuka på henne som får njuta av sitt liv på heltid nu… men, några år till får nog jag vänta innan det blir dags för pension tror jag…
christina
Christina som fyller 50 om en vecka, så mer uppvaktning är nog att vänta där…
lena
Härliga Lena som skrattar konstant, hon var den enda av oss som hade nåt ”hugg” under kvällen också…


Jag var väl hemma vid 00.30 ungefär och då var det skönt att få krypa ner i sängen med hundarna omkring mig…

Morgonen efter så hade jag nog lite lätt huvudvärk – men det hade då inget att göra med kvällen före även om David och pojkarna försökte antyda nåt sånt…
Jag hade av David fått reda på under fredagseftermiddagen att vi hade ”kiosken” på Jacobs match under lördagen! Det innebär ju att det ska bakas dit också…. lite svårt att hinna med det så jag var väl inte helt positiv på honom när han berättade det så sent.. men, han löste det genom att ringa sin mamma som bakade! -Hur skulle världen klara sig utan mammorna??
Jag kan säga att jag var väldigt nöjd ändå att få stå inne i kiosken under matchen, för fy sjutton så kallt det var!! Jacob stod i mål, så han hade långbyxor på sig i alla fall.
jacob
Det syns på bilden eller hur, hur j…a skitkallt det var!

Messi har ju varit med Andrea och Katarina till Gotland på utställning under helgen, så oerhört snällt av dem att ta honom med! Och såna resultat han fick… kanske jag ska sluta visa honom själv efter detta? På lördagen fick han sitt andra CERT och blev BIM, och idag fick han sitt tredje CERT och blev BIR!! Han är ju bara 11 månader gammal ännu… så självklart är vi hur glada som helst över detta! På lördagen var det ju Celine också som blev BIR, så dubbel glädje blev det ju då!
Fick detta på MMS från Andrea under lördagkvällen, hur söt får man bli?
lillsnuff
Mamsens lill-snuff var sååå trött efter en dag ute i regn och blåst, nog ser det ut som om han drömmer och längtar lite efter matte i alla fall…

Idag fyller David år, och han fick själv välja presenterna idag i Valbo. Nya jeans (ganska så slitna kan man ju säga, undrar om han har en 36-års kris??), en skjorta, två kortärmade tröjor, strumpor och kalsonger blev det. Doppresenter inköptes också, plus mat och lite annat…. Och jag var såååå himla trött efteråt, tänk att det finns nog ingen sämre shoppare än mig. Jag tycker det är skittrist att handla och det finns nog inget jag blir så trött av – när vi körde in på gården sa jag att jag hellre städar hela huset än åker och handlar…. Nåja, det var kanske en liten överdrift…

 
 
Ingen bild

Carro

13 maj 2010 10:17

JA GRATTIS GRATTIS DAVID!!
Måste ju hålla koll på dig så du inte sätter något i halsen igen =)
Ja han e verkligen söt lill snuffe! Vilken helg SUPER GRATTIS IGEN

 
Ingen bild

IB Henriksen

13 maj 2010 10:18

Hej!
Låter vansinnigt dyrt 300.000 för bergvärme. Min svärmor borrade för ca 5 år sedan i Gävle. Kostade utan avdrag 150.000¨
HAR NI KOLLA RUNT. MIN BRORSSON JOBBAR IHOP MED BORRARE. KONTAKTA MIG SÅ KAN JAG KOPPLA IHOP ER FÖR JAG TROR EJ PÅ 300*
Ring mig på 070-4413113 eller maila via fb
Ni verkade ha det trevligt på ”krogen”. Ha det så bra

 
Ingen bild

Andrea

13 maj 2010 10:18

Messi Saknar sin matte jätte mycket !!! pusss puss ses om några timmar….:):)

 
Ingen bild

Sofie

13 maj 2010 10:19

Grattis till snyggisen Messis 2 Cert!

 
Ingen bild

Erika

13 maj 2010 10:19

Björne låter också hälsa att det låter väl tilltaget med 300.000:-,naturligtvis har det med storleken på huset att göra och hur många borrhål ni tvingas göra.Sen måste i byta alla element i huset va ?
Det kan ju iof kosta.
Björne hälsar dock att det är värt för er att borra.
Vi borrade ju för 10år sedan vi och har hela tiden varit nöjd med det.
Men kolla runt och låt dem ge olika kostnadsförslag.
Tror det drar ihop sig för ”kören” att träffas snart igen va ?????
Känns som det var ett tag sen sist ; ))
Titta på Messi pessi,stoja näsan äj ju jätte tjött.

 
Ingen bild

Lena

13 maj 2010 10:20

Meeeen!!!! Va ovanligt att jag jag blundar
Kram Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards