Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Inlägg - Lillsnuff är hemma.... från Bloggworld

Av barecho - 13 maj 2010 10:14

Ja, idag så kom Messi hem från sin framgångsrika tripp till Gotland! Jag hämtade upp Mixa hos Ulla & Ando i Furuvik i torsdags och så lämnade jag henne och Messi till Andrea utanför Uppsala. Idag så åkte istället Ando ner till Uppsala och hämtade dem, och så fick vi hämta Messi på Statoil i Hagaström. Messi var lite tveksam först till om han kände igen David, det tog ett tag innan poletten helt ramlade ner.. men när han väl kom hem så var han såklart jätteglad att få träffa sin flock/familj igen!
glad
Han blev ju lite ivrig då när han fick träffa matte – vet inte om man kan tro att den här hunden nyss har blivit BIR?
window
Men, matte – kom ut igen då! Ser ni att snöskyffeln står kvar – man vet ju aldrig, rätt som det är så är det snöstorm här igen…

puss
Sanne var nöjd att fästmannen kommit hem, t.o.m så glad att hon bjöd på lite hångel!
priser
Här är priserna som han fick med sig, en fin lertavla och så en jättesöt igelkott – tyvärr inte i lekvänligt material för honom själv…

Det har varit råkallt här hela dagen, så inte var det någe vidare skönt att vara ute – men man mår ju ändå bra av lite friskluft. Det är nog tur att jag har ett sådant jobb som jag har, och att jag har hundar för annars skulle jag då inte vistas ute mycket – men kanske man kan köpa lite friskluft som spray snart? Bra affärsidé annars, framförallt till alla ungdomar som bara sitter framför datorn – eller, ja – ungdomar och ungdomar, det finns nog fler som kan bli fast framför datorn tror jag….

Ett par klippningar har jag hunnit med på kvällen, och så har jag såklart ömkat den blivande modern…. hon är ju lite sur nu när jag tar febern på henne lite då och då – det gillas inte kan jag säga! Hundmat vägrar hon totalt att äta nu, och det är bara att krypa under stugorna som gäller för henne. Hon har inte tid förrän på lördag räknat från första parningen, men jag tror nog att hon kommer någon dag före eftersom hon är så tjock.

bats
Magen är så spänd nu, och det är verkligen full fart där inne… Ser ni blicken ”Vad har du gjort mot mig matte?”

bats2
Nyklippt och fin är hon nu, och valplådan står färdig…. Är jättespänd på denna kull, ja – det är man väl på varje kull såklart. Men Battings kullar är lite mer speciella på nåt sätt – hon är ju min favvo-tik på så många sätt och jag är himla nöjd med de kullar hon har haft tidigare. Hoppas nu att hon valpar torsdag eller fredag så att jag kan valpa henne själv – men som tur är så har jag mamma som hjälper mig annars! Vet att Battingen är lika trygg med henne som hon är med mig…

 
 
Ingen bild

Carro

13 maj 2010 10:21

Hahah hon är ju bra söt pannelanne =) Messi såg lite ledsen ut faktiskt när han fick va ut själv, som kom mamma på den här sidan istället!
Ja hon ser inte allt för nöjd ut nu Batting.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards